Lotus vind ik er ook nog wel bij passen.
We twijfelen al een paar weken tussen deze twee namen voor ons tweede zoontje. Ons eerste zoontje heet Kai, dat was echt binnen een dag gekozen, maar met de tweede is het opeens een stuk lastiger kiezen ![]()
- Alex
- Gabriƫl (met een harde G klank)
0 stemmers
Vera ![]()
Janou, Marit, Marlin, Ise, Jolie, Flore
Denk omdat je andere zoon ook een korte naam heeft, het wel leuk samen staat om daar ook een korte naam bij te doen.
Mensen gaan Gabriƫl op twee manieren uitspreken (of de trema niet schrijven), dat is misschien nog iets om te bedenken of je dat vervelend vindt.
Dat is precies de reden dat we twijfelen. Het stomme is we vinden de naam persoonlijk mooier, maar de spelling/uitspraak is idd een ding. Alex is kort en krachtig, maar voelt minder speciaal.
Als je Gabriel mooier vindt moet je dat doen, het is toch een kwestie van 1x zeggen hoe je het uitspreekt en daten dat dan overneemt?
Edit: dat is iig mijn ervaring. Mijn kind heeft een naam die ook op zn Engels uitgesproken kan worden maar dat gebeurt ook niet meer als ik eenmaal heb gezegd dat het de Nederlandse uitspraak is
Ik zou ook voor de naam gaan die je het mooist vindt. Het is nu ook niet zoān moeilijk te spellen of uit te spreken naam. Ik zou het zelf dan niet erg vinden dat mensen het af en toe anders uit spreken.
Misschien Gabriƫl als officiƫle naam en dan als roepnaam Gaby? Vind dat wel heel lekker bij Kai klinken!
In mijn hoofd is dit echt een meisjesnaam
Dan voor Gabriƫl gaan!
Of is Alix een optie? Ons zoontje zijn tweede naam is Alex (vernoemd naar opa). Ik had liever Alix gewild maar vriend niet.
Haha nah dan moet ik denken aan Gaby Blaaser en wat @JustinBieber zegt associeer dat ook meer met een meisje dan een jongen. Eerder dat we het misschien zouden kunnen afkorten tot Gabe, maar dat is weer Engels qua uitspraak.
@Sade Ik ken toevallig een Alix en dat is een meisje. Niet erg, maar die associatie krijg ik niet meer weg haha.
Thanks voor jullie input in ieder geval! We gaan erover nadenken. Wel leuk om te zien dat de meerderheid toch kiest voor Alex! Had ik niet verwacht ![]()
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik alex heb gekozen omdat ik dat beter vind passen bij kai. Anders had ik gabriel gekozen
Precies dit. Om de reden die hierboven ook al genoemd wordt. Kai is kort en dan is Gabriƫl, naar mijn mening, te lang. Ook vind ik Kai wat moderner en is Gabriƫl heel klassiek/bijbels.
Of Alec? Vond ik ook leuk! Net iets anders dan Alex.
Het grappige is dat Kaiās volledige naam Nikolai is (ik kom uit Oost-Europa) maar de roepnaam hebben we verkort tot Kai. Hij wordt nooit Nikolai genoemd, maar vond het wel mooi als een soort verwijzing naar zijn roots. Maar ik snap jullie punt hoor. Vind Kai en Alex ook echt klinken als een duo. Kai en GabriĆ«l dan weer minder.
@Minettes Die vind ik ook leuk! Maar man wil niet. Scheelt letterlijk maar 1 letter ![]()
Ik kan die namen vandaag even niet meer zien haha! Morgen weer een dag ![]()
Ah misschien komt het omdat ik een man ken die officieel Gabriel heet maar zichzelf (en iedereen dus) Gaby noemt
En Aleksi? Vind dat wel mooi bij Nikolai en je kan evt. Lex als roepnaam doen, zodat je Kai en Lex hebt.
Ik ken een Alexei (jongen waarmee ik ben opgegroeid als kind) en hij was altijd mega vervelend. Dus die valt automatisch af. Alle verbasteringen met de letters Ale- hebben we doorgenomen en besproken en Alex is de enige waarvan we allebei zeggen; leuk. Niet geweldig, maar gewoon leuk.