Babynameninspiratie #2

Ben er ook echt nog steeds heel blij mee. Maar het bekt wel weinig met de andere namen die we leuk vinden :joy:

Hebben jullie al een naam?

1 like

Ja! We zijn er sinds deze week uit, ook qua spelling.

3 likes

Ik vind namen met een lange ie klank goed bij Ella passen! Bv sophie, Noémie of zelfs Amy. Of Lien, Fien.

2 likes

In mijn omgeving ken ik een Rosa en Ella, vind dat persoonlijk ook een leuke combinatie.

4 likes

Grappig, onze eerste heeft een -ieklank en onze tweede dochter heet Ella!

3 likes

Je hebt al een Ella dus dan wordt het toch Ella en Sam? Kan gewoon joh

5 likes

Dan zou ik elke keer als ik ze allebei wil roepen moeten nadenken over de volgorde. No thanks haha

5 likes

Pippa

2 likes

Grappig ik ken een broer en zus die Sam en Ella denken en heb de link nog nooit gelegd. Kan dus gewoon :wink:

3 likes

Plus, het zijn losse individuen en geen duo het grootste deel van hun leven.
Ik weet nog dat mensen op de naam van onze tweede ook reageerde dat het een mooie naam was maar niet perse verwacht bij de eerste naam.

Nee, Naja. Ze zijn ook geen “jut en jul” de rest van hun leven maar “jut” en “jul”.
Ze gaan zich niet voorstellen later als “hoi ik ben jut, zusje van Jul” :stuck_out_tongue:

9 likes

huh ik weet de namen van jouw kinderen (klinkt heel eng maar volg je op insta) en ik snap niet waarom je de naam van de tweede niet verwacht bij de eerste? zijn voor mij hele normale en juist goed passende namen :joy:
een vriendin van me is zwanger van de derde en zij had altijd een jongensnaam, maar die hebben ze niet gebruikt en gaan ze nu ook niet gebruiken omdat hij wel echt heel anders is dan van de eerste twee.

4 likes

Ik vind dat altijd wel een beetje dubbel want voor henzelf maakt het inderdaad heel weinig uit omdat ze alleen in hun kindertijd een soort duo zijn en daarna niet meer. Alleen als ouder zelf blijft het wel altijd jouw duo dus je moet er zelf wel oke mee zijn dat ze dan dus niet bij elkaar passende of juist teveel bij elkaar passende namen hebben. Maar goed jij bent zelf ook degene die beslist over de naam als ouder natuurlijk dus dat heb je zelf in de hand.

Ja maar ook in hun kindertijd is het toch alleen thuis?
Op school, in de speeltuin, bij vriendjes, bij sport… overal ben je gewoon alleen jij toch :sweat_smile:

6 likes

Ja voor het kind wel inderdaad! Dus voor het kind zelf inderdaad alleen kindertijd en dan ook nog maar alleen thuis of wanneer je met je broer/zus op pad gaat. Alleen als ouders blijf je het waarschijnlijk wel de rest van je leven regelmatig hebben over Jut en Jul.

4 likes

Wel handig opzich. Hoef je niet telkens “Sammmm, Ellaaaaa” te roepen voor het eten maar: Samenella etenn!!

1 like

Wat vinden jullie van de naam Kais? Je spreekt het uit als kajs. Het is een Arabische naam (Qays) die vooral in Noord Afrika gebruikt wordt als Kaïs (ka-ies).

Wij hebben twee jongens. Een heeft een Perzische naam en de ander een Arabische naam. Wij zijn een gemengd koppel.

24 likes

Heel leuk! Makkelijk uit te spreken en geen rare spelling. Ja ik vind hem top.

19 likes

ik vind hem ingewikkeld

4 likes

Een jongetje uit mijn zoontjes klas heet zo! Hij is Arabisch. Ik vind het erg leuk!

2 likes

Leuke originele naam! Prima uit te spreken.
Mijn kinderen hebben ook Arabische namen.

2 likes