Babynameninspiratie #2

Omdat de uitspraak dan duidelijker is, voor in Nederland maar ook in het buitenland. Ik weet niet hoe het in Arabische landen uitgesproken zal worden - maar dat zal sowieso met de letter kaf zijn en die kunnen wij Nederlanders toch niet zo goed uitspreken (als we al weten hoe die moet uitgesproken worden). Hoe dan ook zullen er plekken zijn waar het niet goed wordt uitgesproken en dan kies ik liever voor een in Nederland makkelijk uit te spreken naam.

Aanvulling: en ik vind het ook mooier ja!

5 likes

Mooi! Ik heb de naam niet eerder gehoord maar het lijkt me passend in het rijtje met de namen van je andere kinderen als de stijl dan overeenkomt.

2 likes

Kom dit net tegen op m’n tijdlijn op Insta. Mijn god :sob: Weet niet wat ik erger vind. De E of de dubbel N.

8 likes

Het lettertype van het mutsje maakt het ook niet echt beter; steuu

16 likes

Hahaha ik zie dit nu pas

6 likes

Sten is toch niet zo’n gekke naam?

13 likes

Huh nee idd. Een oud klasgenootje van mij heet ook Sten (oke wel maar 1 N) en die is inmiddels al 30+.

1 like

@Bim Ik vind hem leuk! Het is net weer anders dan anders, maar vind hem niet te geprobeerd oid.

@RupiKaur De dubbele letters snap ik echt nog steeds niet, maar Sten is op zich wel een normale naam. In het Engels zou je hem natuurlijk schrijven als Stan, maar aangezien dat hier gewoon op z’n Nederlands wordt uitgesproken als je niet anders weet snap ik wel dat je voor Sten gaat mocht je die uitspraak willen.

1 like

Of is Scandinavisch geĂŻnspireerd, naar Steen?

1 like

Oh ik ken eigenlijk alleen Stan op z’n Engels. Heb nog nooit een Sten ontmoet, maar goed dat zegt natuurlijk niks. Vind de dubbele N wel nog heel onnodig

2 likes

Is echt al een lange tijd populair. Lenn, Senn, Lynn
 Heb ook moeite met Sepp, die zie ik ook veel.

1 like

Seppe daarintegen wel leuk! Veel leuker dan Sepp.

2 likes

Ja, maar daar heeft die dubbele P ook echt een functie. Ik vind het ook onnodig.

6 likes

Nee ik ken ook meerdere Sten’s, oa uit mijn basisschoolklas en ben ook 30+ haha.

5 likes

Ik vind jongensnamen zoveel moeilijker
 Ik vind deze namen leuk: manu, james, joa, noa, vik. Iemand nog aanvullingen? heb de kinderapp gedownload maar zoveel niet leuk haha.

3 likes

Not my cup of tea maar vind het wel passend bij loa.

4 likes

Ja same. Het past wel bij elkaar vind ik, maar ik vind het een beetje een ‘bedachte’ naam.

16 likes

Klinkt zo samen voor mij een beetje alsof je per ongeluk de letters door elkaar haalt en eigenlijk Noa en Levi had willen zeggen :grimacing:

18 likes

Jaa moeilijk he! Meisjes vonden wij ook vee makkelijker, en wisten voor een tweede ook al een naam, maar dat werd een jongen! Haha, toen duurde het bij ons ook lang om iets te vinden, ook met de app niet gelukt. Misschien: Luc, Noa, Tobi, Odin, Sep, Sil, Ylvan, Sverre

4 likes

Tobi :heart:

7 likes