Deze drie zijn bij mij ook alle 3 optie geweest én een geworden. Goeie smaak
🫶
Ik ken twee broertjes Abel & Moos 🩵 staan ook allebei op mijn lijstje, ik zou heeeel graag als ik ooit nog een zoontje krijg deze Abel willen noemen. Mn ex vond het alleen niks, dus op zoek naar een man die die naam wel mooi vindt ![]()
Ik vind zonder makkelijker/logischer. Voor de uitspraak in Nederland maakt het niet veel uit. Als je in Frankrijk had gewoond, was het misschien een ander verhaal.
Onze dochter heet zo, wij spellen het zonder streepje. Ik zeg ook altijd Eeelodie maar op een of andere manier zijn er altijd mensen die wel Ellodie zeggen ![]()
Ik zit met een soortgelijke als hierboven. Volgens mij kun je het lichtelijk anders uitspreken, maar dat ligt misschien ook aan mij. ![]()
- Céline
- Celine
0 stemmers
Ik ken alleen Celine en zou Céline denk ik wel anders uitspreken. Suliene vs Seeliene
Ik had voor mijn oudste ook een dilemma mbt schrijfwijze en ik heb toen op de svb site gekeken welke schrijfwijze het meeste werd gegeven.
Ik zou gewoon kiezen wat je zelf mooi vindt. Onze zoon heet Thijn. zonder H komt vaker voor. Maar wij vinden met een H mooier :-).
Mijn dochter heet zo, lang getwijfeld over met of zonder streepje, uiteindelijk gekozen voor met omdat we de Franse spelling wilden aanhouden.
Hoe wordt er omgegaan met het streepje? Schrijft iedereen dat ook echt bij het schrijven van haar naam? (Zit met een soortgelijk dilemma haha)
Wisselend, maar dat vind ik ook niet zo heel boeiend. Ze is vernoemd naar een vriendin die ik ken via een uitwisseling met een school in Frankrijk. Ik had toen al bedacht dat ik later een dochter zo wilde noemen. Zij vertelde me dat haar naam officieel met accent aigu geschreven wordt vandaar. In de praktijk is zij er ook niet strikt mee.
Ja heel weird omdat ik Elodie mooier vind zonder accent, maar deze naam vind ik met accent juist mooier ![]()
Ik ken een Française die Elodie heet zonder accent dus is zeker geen must.
Klopt, ik was niet duidelijk genoeg ik heb het aangepast. Het is en blijft een persoonlijke voorkeur ook.
Ja, ik ken hem dus eigenlijk niet anders maar heb ook niet zoveel zin in gedoe voor onze dochter. Gelukkig lees ik hierboven dat dat wel meevalt. En ik heb afgelopen week echt zó vaak de naam op verschillende manieren uitgesproken, maar het verschil is voor mn gevoel zo klein (tenzij je echt de nadruk erop legt). We zijn er ook nog niet over uit, hoewel de weken nu wel beginnen te tikken. ![]()
Klinkt lekker cliché, maar wat voor jullie het beste aanvoelt.
Als we het dan toch over die naam hebben, welke jongensnamen vinden jullie bij Elodie passen? ![]()
En als jullie lekker op dreef zijn mag je ook meisjesnamen noemen.
Mijn naam bevat een ë en hoewel ik liever heb dat men dat ook zo schrijft, wordt het ook heel vaak zonder geschreven en het is niet dat ik daar dan wat van zeg. Zolang ze het maar goed uitspreken, maar daar ben je zelf bij. Dat kun je wel makkelijk corrigeren.
Ik heb een naamgenoot van de grote boze wolf/die oude bioloog met snor en een die zijn naam deelt met een kattenmerk.
Verder lees ik mee voor meer suggesties.
Elodie & Julian
Elodie & Olivier
Elodie & Gabriel
Lucas
Noah
Milan
Florian