Ik vind het echt een geweldige naam. Helaas hier al iemand in de omgeving die zijn kind zo heeft genoemd, anders zou hij hier op 1 staan
Edit: ik valt wel een beetje in straatje vd vrije school, bio, etc🤣
Ik vind het echt een geweldige naam. Helaas hier al iemand in de omgeving die zijn kind zo heeft genoemd, anders zou hij hier op 1 staan
Edit: ik valt wel een beetje in straatje vd vrije school, bio, etc🤣
Ik ken een superleuke en schattige bijna driejarige Doris dus ik ben biased, maar ik vind het een leuke naam. Lekker retro.
Leuk! Hoor je niet zoveel meer, maar vind hem erg cute. Zowel voor kindjes als volwassenen.
Heel leuk!
Echt heel leuk! Stond ook op mijn lijstje.
Ah wat een fijne reacties allemaal, ik vind het zelf ook zó’n leuke naam en staat dus hoog op mijn lijstje. Ik vind de vrije school/bio associatie trouwens absoluut geen belediging hoor!![]()
Leuk juist! 🩷 Doris Day
Vind Doris heel leuk! Geen vrije school associatie mee. Ik zat in de jaren 90 op een vrije school, met leerlingen die hele andere namen hadden.
Heel leuk! Door of Doortje ken ik wel in mijn omgeving. Ik vind Marie, Ida of Pien/Sien beetje in dezelfde lijn liggen.
Heel erg leuk!
Weg)

Ik krijg spontaan een tia van deze namen ![]()
“Mannetjes” ![]()
Heh hoe spreek je Jaem uit? Als jam broodbeleg? Als Jaam? Als Jeem?
“Na mijn weten” ![]()
![]()
Geen idee ![]()
Ik zou het zeggen als Djeem. Net als de eerste lettergreep van James. Maar geen idee. Heeeeel apart in ieder geval😂
Doet me altijd denken aan dat liedje van Chris Rea ![]()
Oh mooiste naam ter wereld vind ik dit. We vonden hem alleen als eerste naam niet zo bij ons passen dus onze dochter heeft 'm nu als 2e naam. En dan dus Josephine (wel Nederlands uitgesproken maar vind stiekem de Engelse of zelfs Franse uitspraak mooier)
Haha ja eens! Onze dochter heeft ook een naam met een ï dus daarom niet voor Joséphine gekozen. Maar het is in alle vormen een prachtige naam!
0 stemmers
Dochters Han Peekel voor de rechter vanwege erfenis: 'Hij wilde geen gedoe'