@Bloemetjesgordijn ik vind het als klank eigenlijk best leuk, maar de associatie die ik er nu bij heb is een middelbare Amerikaanse man. Maar als je iemand kent die zo heet gaat die associatie vast wel snel weg.
Philip vind ik heel leuk en als afkorting vind ik Phil dan prima. Maar als losse naam vind ik het niets.
Een vriend van mijn vriend is vader geworden van een dochter met de naam Sixtene. Mijn vriend heeft een paar keer in hun bijzijn grapjes gemaakt over de naam (zoals dat haar 16e verjaardag een super sweet 16 gaat worden, of hij appt âhoe het gaat met 16â aan die vriend). Nu heeft die vriend aangegeven dat hij dit echt kutgrapjes vindt, hij was echt een beetje boos. Ik vond het eigenlijk ook wel pijnlijke grapjes⊠Omdat die naam natuurlijk met zoveel liefde is uitgekozen.
Wat vinden jullie daarvan? Edit: in het bijzijn van de ouders dus!
- Grapjes maken over de naam van een baby kan echt niet, zelfs niet bij je beste vriend(in)
- Het moet kunnen om een grapje te maken over een naam
0 stemmers
Nee, grapjes maken kan inderdaad echt niet. Maar hoe spreken zij het uit dan?
Als ze hebben aangegeven het niet leuk te vinden, stoppen. Ik zou misschien ook wel een dom grapje gemaakt hebben, maar als ik merk dat de ander dat niet leuk vindt is het snel klaar.
Een beetje op de franse manier, dus niet zoals het nummer. Maar het doet natuurlijk wel nogal denken aan het nummer, daar kan je moeilijk omheen
zéker niet in het bijzijn van/tegen de ouder in kwestie, begrijpelijk dat die vriend dat niet leuk vindt om te horen.
dat je vriend en jij onderling je vraagtekens hebben bij een naam en het stiekem grappig vinden, dat kan nou eenmaal, maar niet leuk om dat tegen de ouders te laten blijken.
edit: met zoiets vind ik de leidraad ook of de betrokkenen zelf grapjes maken of niet. Als de eigen ouders van het kind iets zeggen over âeen sweet 16 party, hahaâ dan kan je hartelijk meelachen, maar âhoe gaat het met 16â komt vrij oneerbiedig over eigenlijk.
ah ik ken een ottelie en een ottelien! kan prima
Tja ik vind dat je daar met dit soort namen dus wel een beetje âom vraagtâ.
Ik snap sommige ouders ook echt niet met de namen die ze verzinnen. Helemaal leuk hoor, origineel zijn, maar denk ook even aan de toekomst. Die vriend zal heus niet de enige in haar leven zijn die grappen gaat maken over haar naam.
Dit doet me er aandenken dat ik zelf de naam Niene/nine/(9) leuk vind.
Maar denk dat er dan toch iets minder die associatie mee is.
Ik snap wel echt niet hoe je de naam sixtene moet uitspreken ook niet op zân frans?
Oh dit zou ik ook niet fijn vinden.
De naam van onze dochter is toevallig de naam met 38% in de poll hierboven. In België ook een biermerk. De eerste reactie van mijn schoonbroer op de naam: S⊠Proost! Ook lachend bedoeld maar ik vond dat ook niet zo leuk
Ik denk dat âSixâ meer âSiesâ wordt en dat âteneâ dan wordt uitgesproken als het laatste deel van âChaudfon TAINEâ van het water. Ik denk dat een andere spelling wellicht handiger was geweest. Leuk is het natuurlijk niet, maar ik snap het op zich wel.
Ah ik vind dat een heel mooie naam
Dankje
Ik moest ook gelijk aan Nine denken en die naam zou voor ons heel hoog staan mochten we ooit een dochter krijgen. Ik zou het écht niet leuk vinden als iemand me dan zou appen met: hey hoe is het met 9? Doe gewoon niet.
Mijn schoonmoeder noem ik 10ie
Had er graag en poll van gemaakt, maar dat lukt me niet (help, lukt het iemand anders er een poll van te maken?).
Welke naam vinden jullie het mooiste voor een meisje?
Fiep
Abbey
Josje
Bobby
Guusje
Coosje
Famke
Bep
Jet
- Julie
- Lot/Lott
0 stemmers
Om de hormonen te dimmen
Weet niet of het belangrijk is voor je dat een naam internationaal goed ligt, maar Lot kan lastig zijn in het Engels of Frans
- Sunday (afkorting Sunny)
- Sydney
- Summer
- Layne
- Scout
- Tate
- Novem
0 stemmers