Babynameninspiratie (Deel 1)

• Emily
  • Chloe
  • Laura
  • Noa

0 stemmers

• Imae
  • Gaia
  • Noea
  • Scottie
  • Maeve

0 stemmers

2 likes

Ik heb altijd zo’n error bij julie
Dus hoe zou jij Julie uitspreken

• Zjulie
  • Djulie
  • Julie (dezelfde j als in julia)
  • Anders

0 stemmers

Als je Zjulie zegt, hoe leg je dan de klemtoon?

• ZJU-lie
  • Zju-LIE

0 stemmers

Ik weet het niet zeker :rofl::rofl: heel slecht met klemtonen.

1 like

Lastig uitleggen, maar als je het redelijk Nederlands uitspreekt, dan is het waarschijnlijk ā€˜ZJU-lie’, als je het wat zangeriger / Frans uitspreekt, dan is het waarschijnlijk Zju-LIE.

2 likes

Nee niet zangerig dus denk inderdaad ZJUlie dan!

1 like

Ik ken iemand die zo heet en spreekt het op z’n Frans uit, vind ik zelf ook het mooiste.

Kenza

• Meer een meisjesnaam
  • Meer een jongensnaam
  • Evenveel meisjes- als jongensnaam

0 stemmers

1 like

Lees dit nu in de wetenschap dat je een jongen krijgt :sweat_smile: Als je onze inspiratie nodig hebt horen we het wel he!

2 likes

Ik heb een collega wiens dochter zo heet en een andere collega uit Italiƫ kan er maar niet over uit dat hij zijn kind zo heeft genoemd.
Denk dat als je het eenmaal weet, het lastig is om je kind nog zo te noemen. Althans, dat had ik met Feya/Fea, dat is blijkbaar ā€˜lelijk’ in het Spaans

3 likes

Ja er zijn ook genoeg mensen die Dick heten dus dan valt er van alles eigenlijk wel mee :thumbsup:

3 likes

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het echt kut is om een naam te hebben die in een andere taal zo’n betekenis heeft. Maar verder moet iedereen natuurlijk lekker doen wat ie wil :+1:

Ja, die associatie is ook snel gemaakt maar ook in het Engels is Dick wel een gangbare naam, komt van Richard, dus ik zou dat toch iets anders vinden dan een naam die in een taal allƩƩn maar een vervelende betekenis heeft (als je daarmee te maken krijgt dan - je kan misschien niet uitsluiten dat er ergens een taal waar je geen kennis van hebt iets grappigs van je vindt)

Ik vraag me dan af of Phillipa ook gangbaarder is? En dan kort Pippa. Misschien valt het dan ook nog mee?
Maar of ze in het Italiaans ook Phillipa als naam geven weet ik dan weer niet.

Ik blijf dit zo apart vinden. Hoe komen mensen via Richard op de afkorting Dick. Hetzelfde met William en dan Bill. Zo onlogisch in mijn hoofd.

9 likes

Afko die erop rijmt (en meer theorieƫn)

1 like

Ah interessant! Al vind ik Margaret - - - > Daisy wel echt bijzonder :joy:.

2 likes

Vind ik ook wel random ja haha
Van Maggie naar Peggy is nog logisch (zoals van Edward > Ed > Ted, William > Will > Bill etc.)

1 like

Wij hebben de naam Fenne in gedachten voor ons dochtertje, maar nu begon ik me vandaag af te vragen hoe goed dit uit te spreken valt internationaal gezien? M’n vriend en ik hebben allerlei accenten uit geprobeerd haha, maar ik ben er nog niet over uit. Wat denken jullie, is dit goed uit te spreken in het engels of is het ā€˜te’ hollands?

• Ja hoor prima
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik denk dat het in het Engels misschien eerder als ā€˜Fennie’ uitgesproken zal worden en dat komt in de buurt van Fanny en dat vind ik een mindere associatie in het Engels.
Aan de andere kant, misschien valt het best mee.

2 likes