Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik ben zelf half Filipijns en namen die in mijn familie voorkomen zijn:
Teresita
Tariray
Purita
Maricel
Corazon

4 likes

@Karl_Lagerfeld

Malaya (free)
Diwa/Diwata (betekent iets als lief elfje)
Mahal (liefde, betekent in Visaya ook duur)
Eeya (generous/helping)
Himaya (glory)
Matamis (sweet)
Ligaya (happiness)
Mayari (Filipijnse godin van de maan)

Of misschien een afkorting van deze namen? Heb ook even nagedacht over namen van vrienden en familie, maar dat is vooral Spaans of Engels. Hij vond het ook echt moeilijk om namen te verzinnen, kwam steeds met Spaanse namen aan.

7 likes

Ik twijfel ineens haha

• Juliette
  • JuliĂ«tte

0 stemmers

1 like

Ik vind het zo jammer dat mijn vriend deze naam afschoot. Hij is zo mooi :sob:

2 likes

Vind de naam ook echt prachtig! (Toch nog een voordeel aan geen vriend hebben, hoef niet te overleggen😋)

1 like

Looove de naam Dieuwertje :heart_eyes:. Jammer dat m’n man heeft hem afgeschoten omdat hij dyslectisch is en wel de naam van z’n eigen kind goed wil kunnen spellen maar toch.

Mijn schoonzus heeft trouwens een hele aparte Friese naam en moet zowel in NL als in het buitenland vaak meerdere keren haar naam noemen voor mensen door hebben dat ze echt zo heet. Haar werk is internationaal en ze reist veel en haar aparte naam is juist haar handelsmerk. Mensen vergeten haar niet zo snel om dat het zo’n bijzondere naam is dus ik zou het er ook zeker niet om laten!

Wij hebben nu waarschijnlijk een naam voor de baby maar de Engelse versie van die naam vind ik niet zo mooi. Eerst was het een reden om niet voor die naam te willen gaan maar ineens had ik zoiets van tja, ze heeft straks de Nederlandse versie van die naam en zo heet ze. Niet de Engelse vertaling.

1 like

is jouw schoonzus d.kroes? :joy:

14 likes

Hahaha je zou het bijna denken na die cryptische omschrijving maar helaas :joy:

2 likes

Prachtige naam :heart_eyes:

2 likes

Ohh ik vind die wat specialere friese voornamen vaak zo mooi, zoals Amarens of Jildou.

7 likes

Mijn man en ik hebben allebei een andere naam die we graag aan onze dochter willen geven, maar we zijn het niet met elkaar eens. Nog 4 maanden discussiëren :joy_cat:

2 likes

Haha herkenbaar! Ik heb een naam maar die vindt mijn vriend niks, zelf weet hij geen naam. Ik hoop nog steeds dat hij uiteindelijk akkoord gaat met mijn naam, maar voorlopig komen we niet echt verder. We hebben nog 5 maanden!

4 likes

+1
over een jongens naam zijn we uit. De meisjes naam vind hij de “doopnaam” mooi maar de afgekorte roepnaam moet hij heel erg aan wennen. Waar hij zelf mee komt is t allemaal net niet voor mij
 Ben natuurlijk ook niet objectief meer :sweat_smile:

4 likes

Ik ben wel benieuwd😁
Wachten jullie met concreet een naam bedenken tot je het geslacht weet, of bedenk je voor beide geslachten al gelijk een naam?
Mij lijkt het bedenken van een naam zo lastig, heb al wel een hele lijst met namen die ‘wel leuk’ zijn, maar dĂ© naam weet ik echt nog niet. (Ben ook niet zwanger hoor, maar hopelijk ergens volgend jaar wel).
Maar het lijkt me dus veel fijner als je het geslacht al weet en dan pas concreet hoeft te gaan nadenken.

Wij hadden al een jongens en meisjesnaam bedacht voordat we ĂŒberhaupt zwanger waren haha. Na de positieve test nog over die namen gehad en besloten dat dat wel echt dĂ© namen waren.

Maar ik denk dat als we geen namen hadden van tevoren, ik wel namen had willen bedenken voor zowel een jongen als een meisje. Maar vooral omdat ik dat gewoon leuk vind haha. En het is wel een leuke activiteit waar je je mee bezig kan houden. Dat zorgde voor mij wel al voor wat meer binding ofzo met de baby (heb in het eerste trimester alsnog naar namen gezocht haha, meer voor de fun).

1 like

Wij hadden beide namen al voor we het geslacht wisten. Nog heel even getwijfeld of we het heel zeker wisten maar er bestaat voor ons geen mooiere naam.

2 likes

Mijn vriend wilde er idd echt pas serieus over gaan nadenken wanneer we het geslacht wisten, dat scheelde volgens hem een hoop moeite voor niks haha :roll_eyes:. We hadden wel 2 jongensnamen omdat we allebei het gevoel hadden dat het een jongetje zou worden. Nou het wordt dus een meisje dus sindsdien ligt het stil, we komen er niet uit. Hij vindt meisjesnamen lastig en mijn naam niet mooi

3 likes

Wij hadden over beide namen nagedacht en voor de 20 weken echo waren we zeker over de meisjesnaam en voor een jongen nog twijfels. We hebben een dochter gekregen. Vond het wel grappig dat we op het moment van geslacht horen, ook meteen wisten wat haar naam werd.

1 like

Wij weten het geslacht pas bij de bevalling dus we moeten beide namen weten :grin:

2 likes

Wij wisten de meisjesnaam voor het geslacht bekend was, jongensnaam kwamen we niet uit. Het is een meisje, dus over een jongensnaam ook niet echt meer nagedacht.

2 likes