Ik heb voor beide namen een lijstje bijgehouden. Bij beide kinderen had ik voor de zwangerschap ook al een naam in mijn hoofd, maar het is in beide gevallen toch iets anders geworden #hormonen
haha dit herken ik zo erg. Had al jaren een naam, en tijdens de zwangerschap opeens enorme twijfel. Het is ook heel wat anders geworden.
Wij zijn wel al een beetje gaan opletten en als we wat moois zagen het opgeschreven vanaf het begin van de zwangerschap. Maar pas vanaf na de geslachtsbepaling echt gaan zoeken. Voor onze dochter waren we er redelijk snel uit. Alleen nog getwijfeld over de laatste letters. Maar voor onze zoontje was het echt moeilijk . Voor mijn gevoel was het een naam die niet zo veel voor komt maar je hoort hem nu overal.
Wij waren ook al eerder begonnen met een namenlijst je. Voor meisjes namen hadden we al wel favorieten. Jongens veel moeilijker. We willen een Spaanse naam vanwege de afkomst van mijn vriend maar wel eentje die ook goed uit te spreken is Nederlands en Engels. Omdat ik er al van overtuigd was dat het een jongen is begin ik de week voor de geslachtsecho even goed te zoeken naar jongensnamen en eentje gevonden die we beide mooi vinden. Die noemen we nu al een paar weken thuis en is eigenlijk al definitief. Volgende week de 20 weken echo en als alles goed is gaan we de naam ook al vertellen. Is ook gebruikelijk in de cultuur van mijn vriend en vind ik zelf ook wel leuk!
Je vroeg het niet aan mij maar:
Spaanse namen die goed uitgesproken kunnen worden: Manuel, RaĂșl, Mateo.
Overigens is mijn lievelings Spaanse naam Felipe.
Ik vind Dario heel mooi!
Raf(ael) ?
Veel zijn hierboven genoemd inderdaad!
Meisje
Olivia (op zân Spaans)
Julia
Sofia
Elena
Luz
Celia
Jongens
Daniel
Lucas
MatĂas
Manuel
JuliĂĄn
Mijn vriend had ook wel namen als Santiago of Raffael. Die werden het voor mij niet.
Hangt van de naam af voor mij. Luca = Luuca, Luna = Loena, Yuna = Joena.
Juno zou ik op het eerste gezicht uitspreken als Juuno, maar ik ken een jongetje waarbij het als âjoenooâ wordt uitgesproken (maar ik hoor steeds âyou knowâ)
Mooiste namen?
- Reinier
- Oscar
- Lucas
- Floris
- Casper
- Matthijs
- Jonathan
- Ruben
- Sebastiaan
0 stemmers
Ohhh Reinier vind ik zo leuk!
Luca is bij mij ook uu, maar wout van tiger Elise heeft een keer een heel relaas gehouden dat het Luca met oe is, bij hun Luca dan. Ik denk dat het bij deze naam beide kan
Ja alles âkanâ natuurlijk, Loeka is de meer Italiaanse uitspraak en Luuca de Nederlandse verbastering denk ik. Zelfde als Luuna en Loena.
Maar je weet het nooit, hoe je een zorgvuldig gekozen naam uitgesproken hoort in je omgeving; wij overwogen de naam Roemer voor onze zoon en iemand aan wie we dat vertelden dacht dat het uitsproken werd als âroo-eemerâ
Ja shit Lucas is ook één van mijn favorieten, maar het nadeel is dat de naam op nummer 3 staat van populaire namen in NL op dit moment
Hoe spreek je nele uit? Ik ken dat niet
Nee-luh
Neh-luh
Nee-lee
Oh! Ik vond Neh-luh het meest logisch klinken
Dan zou je toch Nelle schrijven?
Geen idee! Je ziet tegenwoordig zoveel variaties met namen
En @Heartshaped nog bedankt!! Heb er een paar toegevoegd aan mn lijstje Ben er inderdaad ook achter dat het veel Spaanse namen zijn, maar opzich matcht dat wel met haar eerste naam.
Layla / Lilah / Lyla
- Hey there Delilah, whatâs it like in New York City
- Layla, youâve got me on my knees, Layla
- Geen associatie met muziek, leuke naam
- Wel associatie met muziek, geen leuke naam
0 stemmers