Ik keek heel snel en dacht dat er slalommen stond 
Mooi! Joods toch?
Hebreeuws inderdaad.
- Floor
- Flore
- Florance
- Flora
- Florine
0 stemmers
De naam Floor vind ik super. Alleen in het Engels⊠daarom voor Flore gekozen!
Toevallig, het zijn niet de meest voorkomende namen maar de naam van mijn zoon staat erbij en als baby nr 2 een jongen is staat de naam er ook bij.
Wij willen onze baby meerdere namen geven. Nu hebben we de namen maar is de roepnaam een dingetje. Mijn vriend vind de naam waar de roepnaam van afgeleid is mooi maar de roepnaam, waar ik al jaren fan van ben
, niet mooi, hij moet er al heel lang aan wennen. Wat zouden jullie doen? Voor de naam gaan waar vriend fan van is en dan met de tijd âverbasterenâ maar dat het dus geen officiĂ«le naam is, je poot stijf houden ofâŠ?
Of een naam zoeken waar jullie allebei grote fan van zijn?
Niet poot stijf houden maar samen een naam verzinnen die jullie beide mooi vinden of mee kunnen leven. Het is ook zijn kind. Hij moet er ook een fijn gevoel aan overhouden.
Ik zou zelf ook mân poot niet stijf houden hoor, was benieuwd naar wat men zou doen. Ik ben allang blij dat hij die andere naam wel heel leuk vind!
Wij komen er nog niet lekker in. Het lastige vind ik dat mijn vriend een hele ouderwetse naam heeft (denk ik de categorie âAlfredâ) en ik een moderne, Engels uitgesproken naam (categorie âRubyâ). Ik had een perfecte naam en werd verliefd, namelijk Cato.
Helaas, mijn vriend is niet overtuigd. Hebben jullie ideeën die passen bij onze namen, die bij voorkeur een beetje een speels/eigenwijs gevoel geven? We zijn niet zo van de top20 namen. Mag best wat afwijkend zijn.
Oh en een jongensnaam moeten we ook, gezien we niet weten wat het is.
Misschien iets van Hugo, Tijn, Ruben, Merijn voor een jongen
of voor een meisje Cloë, Zoë, Maureen, Caitlin, Sofie
Abby?
Caro ipv Cato?
Elin, Mare, Jula, Reva, Niene, Noé, Fiene, Julot
Abel, Benja, Tijn, Sten, Mick, Daaf, Melle, Joas
Meisje: Maura, Noura, Mabel, Nola, Amarens, Aubrey, Lenna, Eloise, Lois, Maxime, Fabia, Vesper, Ines, Jasmijn.
Jongen: Lewis, George, Jules, Quinn, Ole, Oliver, Owen, Wout, Benjamin, Sebas, Arvid, Jesper, Tobias, Loek, Luke, Fabian, Vic
Dankjulliewel voor het meedenken. Ik ga ze allemaal eens op me laten inwerken.
Rifka 
Ik had Flore tijdens mân vorige zwangerschap moeten weten, vind t echt een leuke naam. Kan m nu niet meer gebruiken. Ofja, mân dochter heet Weg, dus kan echt niet bij elkaar haha
Oh jawel hoor, ik heb twee achterneefjes genaamd Bas-Jan en Stan đ„Č
Ik vind Amara echt mooi. Eigenlijk alles dat begint met de A en eindigt met de A (vooral iets langere namen) vind ik mooi. Alana vind ik ook prachtig alleen ja anala.
Korter eigenlijk ook wel; Aya vind ik prachtig.