Babynameninspiratie (Deel 1)

Hoe zouden jullie June of Jule uitspreken voor een meisje?

• Djuun/djuul
  • Djuune/djuule
  • Zjuun/zjuul
  • Zjuune/zjuule
  • Juun/juul
  • Juune/juule
  • Djoen/djoel
  • Djoene/djoele
  • Zjoen/zjoel
  • Zjoene/zjoele
  • Joen/joel
  • Joene/joele

0 stemmers

Jezus wat ingewikkeld om zo uit te typen :laughing:

En welke is mooier?

• June
  • Jule

0 stemmers

4 likes

Djoen (als Engelse maand juni)
Sjuul (meer de s klank van Sjoerd dan een zj - haha edit : meer als sjoel van sjoelen, maar met een uu klank van uur)

3 likes

Wij weten nu dat we een meisje krijgen. Vond bij de eerste een meisjesnaam al zo moeilijk, en weet het nu echt niet. Voor een jongen hebben we echt al jaren (zelfs voor actieve kinderwens) een naam.
Ik vind bijvoorbeeld Elin of Isa wel leuk, maar weet niet of dat het nu echt is.

Wie wil er meedenken?

1 like

De naam van onze dochter lijkt op die van jou, dus misschien vind je een aantal namen van mijn lijstje ook wel leuk. Wat vind je bijvoorbeeld van: Liva, Lucy, Resa, Lola, Yara?
Of anders: Emme, Hanna, Lena, Vera, Anne, Ise (of Isé), Evi?

2 likes

Lucy was m’n favoriet voor m’n dochter, maar lijkt heel erg op de naam van m’n moeder en die heeft daar een hekel aan haha. Daarom niet gekozen. Soms nog wel spijt van. Vind m niet echt mooi passen bij de naam van m’n dochter. Pfff waarom is het zo lastig!

Deze namen zijn ook precies mijn smaak haha :smiley:

4 likes

Misschien dan Luna of lune (maar die tweede lijkt misschien teveel).
Of Lea, Lise, Lia, Liv, Livia, Eline, Lana, Lara.

1 like

Ohhh jammer. Wij vonden/vinden Lucy ook heel leuk maar het lijkt ook enigszins op de naam van mijn schoonmoeder dus hier ook geen optie helaas.

1 like

Wat vinden jullie?

• Sten
  • Rijk
  • Stijn
  • Ward
  • Geen van allen

0 stemmers

Elin en Isa vind ik ook leuk en goed passen bij N.
Ise vind ik ook erg leuk maar wellicht ben ik daarin bevooroordeeld :sunglasses:
Andere namen die ik op mijn lijstje had die ik erbij vind passen zijn Reva, Mea, Vieve, Suze, Jolie en de categorie Janou/Jalou/Milou/Philou/Filou.
Is het nog een mogelijkheid om de jongensnaam aan te passen naar een vrouwelijke versie/afgeleide?

1 like

Prachtige naam heeft je dochter!
Elin vind ik ook heel mooi. Mara/Yara/Sara zou er misschien ook leuk bij zijn. Of Liz.

3 likes

Yara of Sara ook leuk inderdaad. Sara heet al iemand in de familie dus die valt af. Liz of Liv vind ik ook wel leuk, bedankt voor de inspiratie!

@Hetty heet jouw dochter zo? Ik vind Ise leuk maar ik wil niet weer een naam die op -e (uitspraak ‘Uh’ eindigt). Jongensnaam is Abel, ken daar geen vrouwelijke versie van.

1 like

Abella :joy::joy:

Bella/Abby lijkt er misschien enigszins op

Ja, mijn jongste heet zo inderdaad. Mijn oudste heet Lauren, ook 2x zo’n uh-klank dus ik herken wel je twijfel. Wij hebben ervoor gekozen omdat de klank door de -N bij Lauren toch wel iets anders is, die spreken we wel uit.
Andere namen die me nog te binnen schoten waren Hannah en Rosa.
Jullie jongensnaam vind ik heel leuk, stond ook op mijn lijstje maar hier dus ook een meidengezin!

1 like

Haha, bij de meisjes eerst van die mooie, zachte namen ( vind ik). En dan ineens: ingggggrid, met een harde G🤣. Niet dat daar wat mis mee is, maar moest lachen.

1 like

We zijn het eens over de naam van ons zoontje, maar nu zijn we er achter gekomen dat een buurjongetje ook zo heet (we zijn hier pas komen wonen). En nu ben ik bang dat mensen dit raar gaan vinden :sweat_smile:
Wat denken jullie? Zouden jullie je hier iets van aantrekken?

Nee hoor wie weet verhuizen ze over een jaar wel, en ookal doen ze dat niet… gewoon doen! Perfecte naam vinden is al zo moeilijk en als je dan ook alle namen in je straat kan wegstrepen blijft er weinig over.

2 likes

Zeker niet!

3 likes

Denk dat je je sowieso niet moet laten leiden door wat anderen vinden.
Als het een naam is die vaak gegeven wordt is het sowieso geen probleem imo omdat er overal jongens met die naam wonen. Als het een meer unieke naam is zou ik bij mezelf te rade gaan hoe vervelend ik het vind als er een kind met dezelfde naam in de buurt woont.

1 like

Thanks! Maak me er gewoon veel te druk om :sweat_smile: zie altijd beren op de weg… maar moet er gewoon schijt aan hebben

2 likes