Babynameninspiratie (Deel 1)

Wat een leuk forum, Wij hebben onze kind H. Nu anderhalf jaar en vonden een jongensnaam heel moeilijk om samen leuk te vinden, achteraf vind ik zijn naam ook niet zo bij hem passen ofzo. Als H. Een meisje was zou zij Lotus heetten, hierbij onze potentiële namen:

Meisje:

• Sky/Skyler
  • Ruby
  • Raven
  • Lexa
  • Lexi
  • Lotus

0 stemmers

Jongens (zijn naam staat er niet tussen):

• Mason (afgekort naar Mees)
  • Micah (spreekbraar als Mieka)
  • Jonah
  • Chris
  • Levi

0 stemmers

Ik ken dat alleen als achternaam haha. Wist niet dat dat ook een voornaam was!

2 likes

Ik keek heel snel en dacht dat er slalommen stond :upside_down_face:

2 likes

Mooi! Joods toch?

Hebreeuws inderdaad.

3 likes
  • Floor
  • Flore
  • Florance
  • Flora
  • Florine

0 stemmers

1 like

De naam Floor vind ik super. Alleen in het Engels… daarom voor Flore gekozen!

2 likes

Toevallig, het zijn niet de meest voorkomende namen maar de naam van mijn zoon staat erbij en als baby nr 2 een jongen is staat de naam er ook bij.

2 likes

Wij willen onze baby meerdere namen geven. Nu hebben we de namen maar is de roepnaam een dingetje. Mijn vriend vind de naam waar de roepnaam van afgeleid is mooi maar de roepnaam, waar ik al jaren fan van ben :sweat_smile:, niet mooi, hij moet er al heel lang aan wennen. Wat zouden jullie doen? Voor de naam gaan waar vriend fan van is en dan met de tijd “verbasteren” maar dat het dus geen officiële naam is, je poot stijf houden of…?

Of een naam zoeken waar jullie allebei grote fan van zijn?

9 likes

Niet poot stijf houden maar samen een naam verzinnen die jullie beide mooi vinden of mee kunnen leven. Het is ook zijn kind. Hij moet er ook een fijn gevoel aan overhouden.

14 likes

Ik zou zelf ook m’n poot niet stijf houden hoor, was benieuwd naar wat men zou doen. Ik ben allang blij dat hij die andere naam wel heel leuk vind!

1 like

Wij komen er nog niet lekker in. Het lastige vind ik dat mijn vriend een hele ouderwetse naam heeft (denk ik de categorie ‘Alfred’) en ik een moderne, Engels uitgesproken naam (categorie ‘Ruby’). Ik had een perfecte naam en werd verliefd, namelijk Cato.

Helaas, mijn vriend is niet overtuigd. Hebben jullie ideeën die passen bij onze namen, die bij voorkeur een beetje een speels/eigenwijs gevoel geven? We zijn niet zo van de top20 namen. Mag best wat afwijkend zijn.
Oh en een jongensnaam moeten we ook, gezien we niet weten wat het is.

Misschien iets van Hugo, Tijn, Ruben, Merijn voor een jongen
of voor een meisje Cloë, Zoë, Maureen, Caitlin, Sofie

2 likes

Abby?

2 likes

Caro ipv Cato?

Elin, Mare, Jula, Reva, Niene, Noé, Fiene, Julot

Abel, Benja, Tijn, Sten, Mick, Daaf, Melle, Joas

2 likes

Meisje: Maura, Noura, Mabel, Nola, Amarens, Aubrey, Lenna, Eloise, Lois, Maxime, Fabia, Vesper, Ines, Jasmijn.

Jongen: Lewis, George, Jules, Quinn, Ole, Oliver, Owen, Wout, Benjamin, Sebas, Arvid, Jesper, Tobias, Loek, Luke, Fabian, Vic

2 likes

Dankjulliewel voor het meedenken. Ik ga ze allemaal eens op me laten inwerken.

Rifka :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik had Flore tijdens m’n vorige zwangerschap moeten weten, vind t echt een leuke naam. Kan m nu niet meer gebruiken. Ofja, m’n dochter heet Weg, dus kan echt niet bij elkaar haha

6 likes