Oh jawel hoor, ik heb twee achterneefjes genaamd Bas-Jan en Stan š„²
Ik vind Amara echt mooi. Eigenlijk alles dat begint met de A en eindigt met de A (vooral iets langere namen) vind ik mooi. Alana vind ik ook prachtig alleen ja anala.
Korter eigenlijk ook wel; Aya vind ik prachtig.
Heb jij geselecteerd op alles wat op -ie eindigt of is dit een hele sterke trend daar?
Ah dan zal het ook wel te maken hebben met dat het een reactie is op Freddie haha!
Ik vind hockey namen over het algemeen mooi. Nu net heel pril zwanger. Dus nu al bezig met namen
Jongens namen vind ik best gemakkelijk, maar meisjesnamen zijn zo lastig. Misschien hebben jullie nog inspiratie voor een meisjesnamenlijstje. Beetje vergelijkbaar qua soort met mijn jongensnamen.
- Floris
- Hugo
- Midas
- Reinier
- Morris
- Louis
- Philip
- Maurits
- Luwe
0 stemmers
Coco, Sophie, Liselot, Milou, Valerie.
Lauren, Emily, Chloƫ
Hoe zou jij Faye uitspreken?
- Fee
- Fee-je
- Faa-je
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Collega van mij heeft net een dochter en die heet Faye, spreek uit Fee. Ze zegt dat heel veel mensen vragen hoe je het uitspreekt, en dit had zij niet aan zien komen. Het is al een paar keer gebeurd dat mensen Faa-je zeggen en ze vindt dat echt heel erg gek. Toen ze mij de naam appte dacht ik gelijk aan Fee, maar ben benieuwd hoe jullie het uit zouden spreken.
Claire, CƩcile, Annemijn, Willemijn, Quirine, Celeste, Roosmarijn, Elodie, Babette, Emilie, Margaux, Juliƫtte, Odile, Feline, Maxime
haha ja daar twijfelde ik ook al tussen!
Ik zou zelf ook Fee zeggen maar ik snap wel dat āde stille -eā mensen in verwarring kan brengen.
Op zich wel hetzelfde als Fee, bij Fee zeg ik ook wel Feej, maar bij Faye zeg ik er wel meer nadrukkelijk een j achter geloof ik? En bij Faye duren de klanken langer? Feej/Feeejj
Anyway dit heeft weinig meer met je vraag te maken want ik zou sowieso niet -je zeggen haha
Valerie komt op het lijstje
En Cato ook!
Voor mij is senne echt super unisex haha
Hahaha ja snapte ik, heb er ook echt super lang over na gedacht maar er kwam gewoon geen jongen of meisje in me op
Haha hier hetzelfde! Bij N hoopten we alleen dat het een meisje zou zijn omdat we dan nog enigszins op dezelfde lijn zaten qua namen. Een jongen was nu nog naamloos door het leven gegaan denk ik. En als we het nu over namen hebben, noemt mijn vriend ook alleen meisjesnamen die hij leuk vindt. Daar gaan we het ook echt wel over eens worden, maar een jongen??? Geen idee wat dat moet gaan worden dan.
Ik vond jongensnamen juist makkelijk. Mijn man heeft qua meisjesnamen nogal een Nederlandse kak-smaak (hij is dus zelf niet Nederlands) terwijl ik van namen hou die in zijn land voorbehouden zijn aan oude vrouwtjes (Maeve, Eleanor). Bij jongensnamen hadden we juist al snel twee favorieten.
Alhoewel mijn man nog met Ernest kwam?? En daar twee weken lang fan van was. We zouden hem dan Ernie noemen hahaha.
Nou stel je hebt het over de naam Elizabeth, je man kan haar dan toch gewoon bij haar volle naam noemen en jij liz of lizzie bijvoorbeeld?
Mijn ouders hebben ook allebei een ander koosnaampje voor mij, dat vind ik helemaal niet gek.
Als jij je kind consequent Lizzie noemt zullen andere mensen die dichtbij haar staan ook wel zo over praten. Dan hebben jullie allebei je zin zonder consessies.
Of denk ik te simpel?
Nee totaal niet! Nouja we hebben niet echt een stijl qua namen, ik denk redelijk klassieke namen die in Engels en Nederlands goed uit te spreken zijn. Maar Ernest is misschien klassiek maar spreken Nederlanders heel gek uit.
Maar Kelvin hahaha ook een vreemde idd.