Nee hoor, zo dacht ik ook hahah. Mijn naam kan ook verbasterd worden naar tig verschillende (koos) namen en daarnaast hadden mijn ouders ook andere koosnaampjes voor me en voor mij nooit een probleem geweest. Mijn vriend heeft zelf 1 naam en kent dat dus ook niet echt. Maar ondertussen zijn we er uit
Ik vond jongensnamen juist veel makkelijker omdat voor ons ongeveer 95% van alles af afviel. Hadden best een duidelijke smaak met nog een paar kanshebbers op het einde. Ons zoontje heeft nu een naam die amper voorkomt maar niet moeilijk is. Krijgen er ook veel positief commentaar op, dus dat is extra leuk!
Meisjesnamen zou ik veel meer keuzestress hebben denk ik.
Haha nee dit is mijn smaak! En nee geen Ethel. Ik heb die associatie ook niet bij deze namen maar hij natuurlijk wel. Alsof je je kind Beps noemt zeg maar.
Mijn kind heet Maeve en wist helemaal niet van die oude vrouwen associatie af . Nouja, wist natuurlijk wel dat het geen ‘nieuwe’ naam is. Krijg wel de indruk dat de naam ook weer(?) populairder is onder de jongere mensen, oa door ook series waar de naam in voorkomt.
Nouja hier in NL vinden mensen het ook maar een gekke naam heb ik gemerkt haha.
Ja volgens mij is het weer een best hippe naam! En terecht want het is echt een leuke naam. En ik vind het leuk want mijn man heeft een Ierse naam, en Maeve is ook Iers. Maar helaas, mijn kind heeft nu een Romaanse naam haha.
Volgens mij hebben onze kindjes dezelfde naam (gebaseerd op mn lijstje dat ik hier eens postte) en ik vind Maeve en Elinor ook zoo mooi!
Haha grappig! En mooie naam uiteraard.
Ai dat maakt het een heel stuk lastiger, dat kan ik me voorstellen! Ik kan je geen privébericht sturen
Als je naar je inbox gaat en een nieuw bericht aanmaakt, kan je bij gebruiker toevoegen @Mexi’s naam invullen. Dan lukt het wel om een pb te struren.
Stach, Tren, Jaron, Odin, Axel, Carst, Bent, Kaya, Joren, Lex
maar is het nu roog of Roo-gee
Hoe kom jij altijd op die unieke namen? Zo leuk!
Namenfetisj Ik ben echt al zo lang ik me kan herinneren obsessed met namen. Toen ik een jaar of 8 was checkte ik al de geboorte- en overlijdensadvertenties in de krant op mooie/bijzondere namen
Ik kwam laatst op instagram een vrouw uit Amerika tegen die namen bedenkt for a living. Je kunt bij haar een soort wensenlijstje aanleveren en dan krijg je een lijst met namen terug die daarop aansluiten. Iets voor jou?
Rune
Super leuk vind ik die namen! Kun je je inspiratie ook nog losgooien op meisjesnamen? Ik zoek er nog eentje in die trant.
Bij Ronja hoort Birk
Ole, Arvid, Victor, Damian, Sven, Jens, Levi, Seb
Ja doe ik al wel regelmatig, maar dan gratis