Babynameninspiratie (Deel 1)

Hm even kijken. Misschien iets als

Reva, Nila, Tove, Malin, Ida, Helin, Lina, Fia, Mira, Elif, Elen, Imme, Juno, Tamar?

Oh en Ebba, die vind ik zelf echt prachtig! Of Nika.

3 likes

Wat vinden jullie van de naam Ella.

• Doet me denken aan een oudere vrouw
  • Doet me niet perse denken aan een oudere vrouw/kan ook voor een jong iemand

0 stemmers

ik vind Ella totaaaal geen oude vrouwennaam, eerder Gerda, Greet, Hetty, Hilda, Johanna, Truus etc.

3 likes

Grappig, dat is dan meer m’n eigen associatie (en die van m’n vriend).

Mijn vriend heeft die associatie ook een beetje, ik vind t zooooon leuke naam.

1 like

Noem je me nou een oude vrouw?

14 likes

Heel mooi! Stond voor mij lang op één voor de baby, maar m’n man vond het niet leuk helaas.

2 likes

Hier t zelfde, m’n vriend heeft oude vrouwen associatie er mee en die wilt deze naam echt niet, ik ook wel een beetje maar vind t echt een leuke naam.

1 like

Ik vond het hoogtepunt als kind van het krijgen van een nieuw huisdier het bedenken van de naam. En al mijn knuffels hadden ook namen, waar anderen zoiets iets hadden van ‘Hoe komt ze daarop?’. Zoals een knuffelkonijn die Merle heette en een kangoeroe met de naam Jane. :rofl:

9 likes

Staat nu hoog op ons lijstje :blush: vind het hele leuke naam! M’n vriend ook.

1 like

Ik had een bed met twee schuiflades aka het ‘cruiseschip’ en voor vertrek moest iedereen zich voor het bed installeren en dan een voor 1 ging ik ze naar de juiste plaats leiden en uiteraard dan hardop hun naam zeggen met een checklist. :’) En steeds andere samenstellingen maar alle knuffels hadden wel zo hun voorkeur maar die sloeg dan nergens weer op (zeehond die graag naast een krokodil zat etc.). Ik moest vaak alleen spelen op mijn kamer, dan word je heel creatief. :stuck_out_tongue:

Soms wil ik nu toch één kind maar het is niet zo makkelijk om die wens te realiseren. Maar ik droom regelmatig over het hebben van een zoon met de naam Abel. :sweat_smile:

10 likes

Zo schattig dat je dat bedacht hebt!

2 likes

Ja

2 likes

Ik vind dat ook zo’n leuke naam! M’n vriend vindt het niks helaas. Elli vind ik ook heel leuk maar iedereen waar ik dat tegen zeg lijkt dat gek te vinden omdat ze dat een oude vrouwen naam vinden

In die categorie vind ik Mia, Lea, Lia, Ada en Ida ook zo leuk. Ella heeft hier een tijdje op de lijst gestaan, maar mijn man wilde het ook niet

1 like

Je hebt ook een bekende blogger/Instagrammer/business owner uit Amerika met twee geadopteerde albino-kinderen die Elsie Larson heet:

https://www.instagram.com/elsielarson/?hl=en

Bent is de tweede naam van ons zoontje, naar zijn overleden Opa Bert maar dat vonden wij te (oud)Hollands/Boers.

2 likes

Elsie is dus ook in de categorie oudevrouwennamen voor mijn man. Maar de kat van mijn zwager heet ook zo haha.

1 like

Zo leuk hoe jij al die namen zo uit je mouw schudt! Onze dochter is net drie maanden, maar heb al een aantal namen die jij noemde op het lijstje gezet voor een eventuele tweede haha!

1 like

Waarom vinden alle mannen Ella niks haha. Gister probeerde ik t nog even. Ik zei ik voel Ella bewegen! Maar hij begon gelijk dat ie t niet leuk vond helaas.

7 likes