Babynameninspiratie (Deel 1)

Haha oké maar de meesten die hier zeggen dat ze Ella leuk vinden, zeggen m’n vriend/man vind t geen leuke naam.

Ella was mijn vriends favoriet voor een meisje, alleen voelt de naam als een vreemd soort aftreksel van mijn eigen naam, dus de naam had het niet gehaald. Vind ‘m zelf ook erg leuk! Vind trouwens Elsie prima kunnen hoor. Je hebt toch ook Elske, Ellie enz.

1 like

Elin is nu ook een populaire naam, vind ik ook wel leuk.
Je kan ook nog Allie doen ipv Ellie. Bijna zelfde uitspraak maar minder oude vrouwennaam associatie.

2 likes

Ik vind Elif ook heel mooi, maar echt een Turkse naam dus zal hem niet worden

5 likes

Ellis vind ik ook nog een leuke naam!

6 likes

Toen we nog niet actief op zoek waren vond ik heel veel namen leuk. Nu ik zwanger probeer te worden vind ik elke naam niet passen. Er zijn wel veel leuke namen. Maar dan vind ik het niet passen bij ons of zie ik mezelf niet die naam roepen op een schoolplein.

7 likes
  • Bente
  • Cleo
  • Fien
  • Gitte
  • Hanne
  • Jet
  • Mette
  • Nine
  • Noor
  • Soof

0 stemmers

1 like

Ik vind Ella dus heel leuk maar m’n vriend niet. Elin hadden we ook in gedachten maar nu kwam m’n vriend ineens met; ja je hoort bij het uitspreken niet dat het Elin is en geen Aylin ofzo, en dat laatste vind ik dan echt stukken minder leuk.

Ik vind een meisjesnaam al zo lastig en nu hebben we niet echt opties meer op t lijstje.

2 likes

In mijn hoofd ‘hoort’ Elin bij Mare/Maren/Marin, is zoiets nog een optie?

Mijn man was juist enthousiast over Ella maar ik minder. Ik vind het wel een leuke naam hoor maa het doet mij heel erg denken aan een plaatsje waar we op vakantie zijn geweest, dat heette ook Ella. Op zich een leuke herinnering maar niet leuk genoeg om m’n kind zo te noemen!

Ik heb nu ineens weer twijfels over de naam die we al een week of 10 hebben :pensive:. Bij de eerste twijfelden we ook steeds en als ze er eenmaal is moet je toch kiezen maar nu denk ik shit is dit wel echt de naam? De alternatieven zijn ook totaaal andere soort namen dus dan is het wel een rigoureuze switch.

1 like

Ik volg iemand op instagram haar dochtertje heet Elin Mare, grappig! Ik vind mare opzich leuk maar niet voor ons. M’n dochters naam eindigt ook op -re dus dat wordt dan zo’n soort rijmpje ofzo en m’n eigen naam begin met Ma en zit ook re in dus vind dat ook te veel op mijn naam lijken.

Haha nee dit klinkt echt als het plaatselijke biljartclubje.

Ik heb wel dat ik me Bertram met die Scandinavische kadans nog best kan voorstellen, Alfred ook. Gustav is tenslotte ook heel gewoon, in het Nederlands is Gustaaf echt een Samson & Gert naam.

Ik vind Carl wel leuk. :smiling_face_with_three_hearts: Zou denk ik heel lief kunnen zijn. Bertram vind ik ook wel leuk, maar ik houd sowieso wel van Scandinavische namen. Hoewel A haar naam meer in zuid Europese landen gegeven wordt associeer ik hem meer met Scandinavië.

Maia
Mia
(Eliza)beth
Re(becca)
Milla
Tiara

Jason
Lucas

Voor jongensnamen heb ik weinig inspiratie

1 like

Misschien vind je Mayra of Myra ook nog leuk voor een meisje!

Voor een jongen vind ik Olaf of Milo er ook wel bij passen.

1 like

Wat vinden jullie van de naam Mare? Vinden jullie dit een “normale” naam? Ik ben niet zo van de uitzonderlijke namen, maar deze vond ik wel leuk. Ik hoor hem alleen nooit. Ben benieuwd naar een paar meningen.

15 likes

Ik was eerder alleen bekend met Mara, dus de eerste keer dat ik het hoorde was het even wennen, maar nu vind ik het leuk! Niet heel vaak voorkomend, maar toch kort en makkelijk te schrijven/uit te spreken.

1 like

Ik vind het wel een normale naam, ken ook iemand die zo heet. ‘‘Maren’’ heb ik ook wel eens gehoord, vind ik persoonlijk mooier omdat ‘‘Mare’’ een beetje als ‘‘maar, uuuhh’’ klinkt. Maar dat is smaak.

5 likes

Toevallig had ik het gisteren nog met mijn vriend over deze naam. Ik vind het zeker een ‘normale’ naam en ook best leuk! Ik heb er alleen de associatie ‘maar eh… / maarre….’ mee haha en daardoor valt hij voor ons af.

1 like