Ik vind Delphi wel leuk! Als je twijfelt zou je evt ook Dimphy nog kunnen overwegen?
Delphi is echt een populaire naam voor Griekse restaurants in mijn hoofd. Zou ook eerder voor Delphine gaan en dan afkorten?
Hahaha ja een restaurant was ook mijn eerste gedachte!
Ik vind Delphi een leuke naam! Dat veel Griekse restaurants zo heten, zou mij niet storen eigenlijk. Ik zou in ieder geval niet voor Delphine gaan. Dan wordt het meer een Franse naam, en geen Griekse.
Vind met een nederlandse ‘a’ wat mooier/makkelijker haha! Hoe heet jouw zoontje dan? -als je dat kwijt wil-
Nu met meisjesnamen die op mijn lijstje staan (meer suggesties op basis van deze lijstjes zijn welkom!):
- Lea
- Anna
- Jolie
- Lenne
- Jula
- Lune
- Lot
- Lize
- Juul
- Elli
0 stemmers
En jongensnamen:
- Tijn
- Seb
- Pim
- Job
- Gijs
- Duuk
- Cas
0 stemmers
Ohja die toon precies tussen e/i in is echt wel lastig haha. Vind arabische namen wel heell mooi, vooral meisjesnamen.
Vind die laatste daarvan het mooist! Ik houd van namen waar de Y en A in voorkomen
En Nika?
Liever een naam delen met een random restaurant dan met een groot sportmerk hahaha. Nika is ook een leuke optie!
Ja he! Ik vind de schrijfwijze Isla heel mooi, maar ik ben bang dat de veel mensen dan “iesla” zouden zeggen… (behalve in Engelstalige landen dan)
Grappig, we hebben beetje dezelfde stijl qua namen.
Rosa, Jet, Lena, Marlijn, Janne
Ties, Abe, Siem
- Roos
- Rosa
- Rosalie
- Rose
- Rosie
- Roosmarijn
- Rosalinde
0 stemmers
Ook hele leuke namen! En de naam van onze dochter staat tussen de meisjesnamen die jij noemt🥰.
@Eendagsvlieg Leuke namen! Ik vind Ties ook zo leuk maar mijn vriend niet omdat het rijmt op 'pies’.
@Friemel Ik vind Delphi een mooie bijzondere naam! Ik heb geen associatie met het computermerk hoor als ik de naam lees!
Mijn associatie is het orakel van Delphi/de legende van Pytho. Voor mij is Delphi echt een plaats, waar de restaurants volgens mij ook hun naam vandaan halen. Ik vind de klank wel heel leuk, maar als naam voor een mens kan ik het niet los zien van Delphina/dolfijn! Ik vind Demi persoonlijk dezelfde lieve klank hebben, zonder eventuele associaties.
Niké vind ik zelf trouwens ontzettend mooi! Ik ken een vrouw die zo heet en door de uitspraak denk ik totaal niet aan het merk.
Ik ben niet zo heel erg van de Hollandse namen maar ik zag dat Stijn Fransen haar zoontje Lieuwe heeft genoemd. Vond ik best leuk! Wellicht nog inspiratie voor iemand zoekende naar een jongensnaam
Ik ken iemand die Nikée heet, lijkt toch weer minder op het sportmerk
Ik hoop zo dat het een meisje wordt. Ik vind jongensnamen zo lastig. Ik wil liever geen vierletternaam. Weten jullie nog namen die een beetje hierop lijkt? En welke vinden jullie het mooist van de lijst?
- Milas
- Matthijs
- Morris
- Frenkie
- Lucas
0 stemmers
Hahaha hier ook een Ajaxfan. Frenkie, Matthijs, David en idd Lasse…