Kan stom genoeg alleen maar hier aan denken
Grappig, we hebben beetje dezelfde stijl qua namen.
Rosa, Jet, Lena, Marlijn, Janne
Ties, Abe, Siem
- Roos
- Rosa
- Rosalie
- Rose
- Rosie
- Roosmarijn
- Rosalinde
0 stemmers
Ook hele leuke namen! En de naam van onze dochter staat tussen de meisjesnamen die jij noemt🥰.
@Eendagsvlieg Leuke namen! Ik vind Ties ook zo leuk maar mijn vriend niet omdat het rijmt op 'pies’.
@Friemel Ik vind Delphi een mooie bijzondere naam! Ik heb geen associatie met het computermerk hoor als ik de naam lees!
Mijn associatie is het orakel van Delphi/de legende van Pytho. Voor mij is Delphi echt een plaats, waar de restaurants volgens mij ook hun naam vandaan halen. Ik vind de klank wel heel leuk, maar als naam voor een mens kan ik het niet los zien van Delphina/dolfijn! Ik vind Demi persoonlijk dezelfde lieve klank hebben, zonder eventuele associaties.
Niké vind ik zelf trouwens ontzettend mooi! Ik ken een vrouw die zo heet en door de uitspraak denk ik totaal niet aan het merk.
Ik ben niet zo heel erg van de Hollandse namen maar ik zag dat Stijn Fransen haar zoontje Lieuwe heeft genoemd. Vond ik best leuk! Wellicht nog inspiratie voor iemand zoekende naar een jongensnaam
Ik ken iemand die Nikée heet, lijkt toch weer minder op het sportmerk
Ik hoop zo dat het een meisje wordt. Ik vind jongensnamen zo lastig. Ik wil liever geen vierletternaam. Weten jullie nog namen die een beetje hierop lijkt? En welke vinden jullie het mooist van de lijst?
- Milas
- Matthijs
- Morris
- Frenkie
- Lucas
0 stemmers
Hahaha hier ook een Ajaxfan. Frenkie, Matthijs, David en idd Lasse…
Ik zou wel gewoon voor die naam gaan. Die link aan een voetballer is er misschien in het begin even, maar daarna is de link met de naam jullie kindje.
Frenkie hoor je nu ook heel veel volgens mij.
Het is wel mijn eerste associatie bij die naam, vooral omdat mijn moeder NEC-fan is, maar als je het allebei een mooie naam vindt, zou ik er gewoon voor gaan. Al snel is het niet meer de naam van een voetballer, maar de naam van jullie zoon. Het zou zonde zijn om maar niet te kiezen voor een naam waar je allebei fan van bent, alleen omdat mensen er misschien iets van zouden denken.
Een vriend van ons is helemaal formule-1-fanaat, zijn zoon heet Max, dat was de eerste 5 minuten grappig, maar nu is Max gewoon Max en denk ik nooit meer aan Verstappen.
Over een paar jaar kent niemand die man meer.
Lasse staat bij mij op nr 1 voor een jongetje!
Hier hetzelfde als bij @Merel Mijn neefje heeft ook dezelfde voornaam als een speler van mijn broertjes favoriete voetbalclub. Alleen na de geboorte besproken, daarna helemaal niet meer. Gewoon doen hoor!
Hele leuke naam! Ik dacht niet meteen aan de voetballer terwijl mn vriend wel echt ajax fan is. Denk dat het echt meevalt.
In Zweden is Jula een winkel met gereedschap, verf, tuinspullen en nog veel meer…dus dat is het enige waar ik dan aan denk
Nou ik ben lekker wakker, ik dacht dat Nope ook een naamkeuze was. Vond 't al zo vreemd dat iedereen daarop stemde
Oh oeps ik ken heel die voetballer niet eens, vind het gewoon een heel mooie naam!