Babynameninspiratie (Deel 1)

En Daphne misschien?

Off topic: mijn broertje kwam eens thuis met z’n scharrel die zo heette en mijn moeder (is française) schoot zo hard in de lach want fonetisch klinkt dit als ‘neuken’ in het Frans.

Edit: de naam van onze dochter komt voor in dit topic! Ik zit vanaf het begin van mijn zwangerschap al met die naam in mijn hoofd (heb ook een hele lijst paraat) en mijn man heeft me er niet vanaf kunnen praten. Inmiddels wilt hij die naam ook, haha.

2 likes

Wij zijn nu bijna zeker van de voornaam voor onze tweede dochter maar we zijn nog aan het denken over een tweede en derde naam.
Onze eerste dochter hebben we ook nog de namen van onze moeders gegeven dus vinden het niet zo leuk om de tweede dan maar 1 naam te geven.
Het leek mij wel mooi om in ieder geval de naam van de zus van mijn man te kiezen. Zij heeft een moeilijke periode achter de rug en ik weet zeker dat ze dit superleuk zou vinden.
Nu heb ik zelf geen zus maar mijn man denkt dat de vrouw van mijn broertje dan zou verwachten dat we ook haar naam zouden gebruiken.
Zouden jullie dit doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik kan het op zich wel goed met haar vinden, maar ik vind het wel overdreven om mijn kind naar haar te vernoemen. Overigens zou ik nooit een naam geven waar ik niet achter sta, maar ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken.

Een andere optie is om dan een naam te kiezen die lijkt op die van mijn broertje en dan komen we uit bij:

• Erin
  • Erina

0 stemmers

Ik vond Erin sowieso al mooi maar mijn man heeft dat een beetje verpest door het super Nederlands uit te spreken als Er-in :roll_eyes:

Zie echt niet in waarom zij dat zou verwachten, en al helemaal niet waarom jullie dat in acht zouden nemen. Is jouw kind, jullie kiezen haar naam, als jullie haar naar 1 persoon willen vernoemen dan is dat prima maar daar hoeft niemand anders wat van te vinden hoor.

13 likes

Ja, ik zou dat zelf ook zeker niet verwachten, maar mijn man dacht dat ze het misschien raar zou vinden als we dat niet zouden doen.
Het is voor mij ook geen optie en gelukkig is iedereen het (tot nu toe) met mij eens.

2 likes

Ik zou het wel intens vinden als ze het raar zou vinden of zich gepasseerd zou voelen als schoonzus. Ik kan me nog voorstellen dat de ene zus wel vernoemen en de andere zus niet wellicht pijnlijk kan zijn voor de niet-vernoemde maar dan nog is het geen must en helemaal aan jullie om iemand wel of niet te vernoemen! Ik zou me ook niet verplicht voelen om dan je broer te vernoemen trouwens.

Wij hebben de oudste ook naar de oma’s vernoemd en de tweede vernoemen we naar mijzelf. Misschien wordt dat ook een beetje vreemd gevonden maar ik heb een supermooie tweede naam al zeg ik het zelf :sweat_smile:.

3 likes

Delphi vind ik mooi! Ik zou eerder aan het orakel van Delphi denken dan aan Griekse restaurants. Bij Nike heb ik zelf trouwens niet de associatie met het merk, maar als ik een Niké zou ontmoeten dan zou mijn eerste gedachte wel zijn dat ze Nienke heet ipv Nike

1 like

Naar jezelf vernoemen vind ik nog niet eens zo gek. Ik vind mijn eigen namen helaas niet mooi genoeg daarvoor.
Het leek me ook nog wel leuk om de oudste een naam te laten kiezen maar dan wordt het waarschijnlijk Coco of Nijntje :sweat_smile:

3 likes

Het is voor mannen ook best normaal om naar jezelf te vernoemen dus kan ook gewoon bij vrouwen vind ik

2 likes

Nee, dit meen je niet?!? Wat ellendig en toevallig, hoe dan.

Is toch niet zo erg als een platonische vriend van je schoonzus dezelfde naam heeft als jullie kindje? Anders zouden er wel veel namen afvallen als je met dat soort dingen rekening gaat houden

7 likes

Oh zo! Denk dat de naam nu wel wat populairder wordt. Maar idd bij volwassenen nog niet heel vaak voorkomt dus dat is wel toevallig.

1 like

De naam Vida

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like
  • Emilia
  • Alba
  • Ophelia
  • Lina
  • Lily
  • Sue

0 stemmers

• Owen
  • Cedric
  • Rune
  • Len
  • Aron
  • Loek
  • Adam

0 stemmers

2 likes

zo mooi!

2 likes

Schandalig die nee-stemmers :innocent:

1 like

Of Veda/Véda?

3 likes

Haha, ik ken de naam ook door die film! En eens dat het in het Nederlands toch een stuk minder is :pleading_face:.

1 like

Vind ik ook mooi. Mijn vriend is helemaal gek van Vida, maar ik twijfel wel een beetje door de Vida XL associatie die veel mensen misschien hebben.