Babynameninspiratie (Deel 1)

Lieve, Suze, Janne, Nola, Bowie hoor ik hier juist al iets vaker, Nena, Hannah, Fiene, Bobbi, Bella

Voor ons is de liefste meisjesnaam Ninthe :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Liva, Mia, Jinthe, Janna, June, Yara, Pia, Lotta

Lizzy, Lily, Pippi, Zara, Rowie, Alex, Alix misschien? Micky, Nikki of Kimmy kan ook nog!

1 like

Ik dacht eruit te zijn, maar ga weer twijfelen :sob:. Twee van de drie namen zijn top 10 namen. Zou dat jullie tegen houden?

• Finn
  • Flynn
  • Luuk

0 stemmers

1 like

Nee, mij niet. Als ik dat de mooiste naam vind voor mijn kindje, kies ik die naam gewoon.

11 likes

Er zijn veel minder kinderen met topnamen dan mensen denken, omdat meer ouders kiezen voor unieke namen. Het valt best wel mee.

In 2020 werden er 169680 kinderen geboren.
Luuk werd 579 keer gegeven : 1 op de 146 jongetjes. Finn een heel klein beetje meer.

Maar het is onwaarschijnlijk dat er zoals vroeger dat er 3 in 1 klas zullen zitten met dezelfde naam.

4 likes
  • Noa
  • Nola
  • Nora
  • Noor
  • Nore

0 stemmers

1 like

Mijn oudste heet Mees en die naam komt ook echt heel veel voor.
Bij hem op school zit er overigens maar 1 ander jongetje dat ook zo heet, en ook niet bij hem in de klas. Verder zijn we ook nooit een Mees tegen gekomen.
Ik zou gewoon de naam kiezen die jullie het allermooist vinden.

1 like

Valt mij ook op in de polls hier dat de meer standaard of meer voorkomende namen hoger eindigen, opzich logisch want die vallen dus ook bij meer mensen in de smaak.
Ik wil eigenlijk een mega unieke naam, die toch normaal klinkt, en die veel mensen mooi vinden. Denk dat het niet bestaat haha.

3 likes

Ik zou Noortje kiezen maar dat staat er niet bij.

2 likes

Ik vind Lizzy zo’n leuke naam!! Helaas is m’n vriend nog steeds niet overtuigd… hij komt zelf ook niet met alternatieven, we hebben het er nu gewoon niet meer over :roll_eyes: terwijl de tijd wel begint te dringen met 33 weken…

Haha mijn forumnaam is er op gebaseerd. Wilde vroeger altijd lizy heten en toen ik lid werd van een forum stond er dat je niet je eigen naam moest doen maar bijv je naam omgedraaid. Dus dat werd yzil en dat was te kort vandaar yzile haha

Maar misschien kun je Elizabeth als naam voorstellen, daar is lizzy geloof ik de afkorting van.
Ik ken trouwens ook een lisanne die zichzelf lizzy noemt dus misschien vindt ie dat wel wat

Ik vind namen die op -i, -ie of -y eindigen wel leuk altijd, heel vrolijk en sportief

7 likes

Haha wat grappig! Ik vind dat soort namen (eindigend op -i, -ie of -y) ook heel lief klinken altijd. Mijn vriend vindt het echter niks voor een volwassen vrouw later, te meisjesachtig. Liz als afkorting vindt ie ook niks en Elizabeth vindt ie nog erger :joy:
Maar Lisanne heb ik nog niet voorgesteld, ga ik nog doen thanks!

Edit: ik heb stiekem al een proefgeboortekaartje besteld met de naam Lizzy. :see_no_evil: als hij zelf nergens mee komt…

5 likes

Bedankt voor jullie reacties @Calypso, @anon37686689 @Avital86 @pepe @Petitprince!
Het klopt wat een deel van jullie zegt. Hoe hoog een naam in de top 10 staat zegt niks over de absolute aantallen kinderen met de naam in de regio.

Ik ga er nog eens over nadenken en hopen dat mijn hormonen zich koest houden.
Pff nooit gedacht dat ik dit zo lastig zou vinden.

1 like

Maar dan ga je voorbij aan de verschillende schrijfwijzes: met Luuk, Luc en Luke bij elkaar kom je al op iets van 750 kinderen per jaar. Met Loek er bij op bijna 900

3 likes

Hoe zouden jullie de naam Julie uitspreken?

• Juu-lie
  • Djuu-lie
  • Djoe-lie
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

De naam die wij nu hebben bedacht is eentje die begint met een K. Zelf begint mijn naam ook met een K. Zelf ben ik helemaal niet van een tweede naam maar hierdoor begin ik wel te twijfelen. Het lijkt me met bijvoorbeeld het ontvangen van post heel vervelend dat het beide voor bijvoorbeeld K. Pieters wordt geleverd.

Iemand hier ervaring mee?

Zjuulie

51 likes

M’n moeder en m’n zusje hebben dezelfde voorletter en ik kan me niet herinneren dat zij ooit met een envelop in handen stonden en dachten ā€˜nou nou… voor wie zou deze zijn!’. Volgens mij weet je het vaak toch wel en tot een flinke leeftijd is post voor jou (kind) vaak toch alleen te begrijpen en/ of ad te handen voor je ouders. Ik zeg maar wat; zorgverzekeraar ofzo. En de hoeveelheid post neemt volgens mij alleen nog maar meer af. Ik zou er geen andere of tweede naam bij nemen.

1 like