Babynameninspiratie (Deel 1)

Heel mooi inderdaad! Spreek je dat dan op z’n Engels uit?

Zjulie met klemtoon op lie

4 likes

Ja m’n broer en ik hebben beide 2 voornamen die met exact dezelfde voorletters beginnen. Vonden dat vroeger heel irritant. Want we hadden ook dezelfde bank. Dezelfde DUO etc.

Yes! Al zegt iedere 50 plusser in Nederland het lekker op zn Nederlands. Of ze rekken de eerste letter tot Ee. Op het consultatiebureau zei de jeugdarts “oooh de exotische uitspraak!” :sob:

Wij hebben onze dochter zo genoemd met uitspraak Zjuulie. Wij twijfelden omdat we de uitspraak voor anderen lastig vonden :joy: dat is ook wel zo maar als iedereen hoort hoe jij het uitspreekt komt het wel goed

1 like

Wat denk je van Elias?

2 likes

Ik heb teveel la casa de papel gekeken. En vorig seizoen vond ik de naam Denver ook al leuk en nu weer.
Maar wel op de ‘spaanse’ manier uitgesproken.

Poll steden namen:

Stad als naam

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja welke:

• Denver
  • Rio
  • Tokio
  • Nairobi
  • Manila
  • Stockholm
  • Berlin
  • Helsinki
  • Oslo

0 stemmers

Ik heb een kindje in de klas gehad dat Nairobi heet, vind ik echt een mooie naam. Ook een keer een Paris tegengekomen.
Uit deze lijst vind ik Manilla, Denver en Rio ook leuk. De enige naam die ik in m’n omgeving weleens hoor als stedennaam is Sydney.

https://www.destentor.nl/amersfoort/dit-meisje-kreeg-als-voornaam-amersfoort-omdat-haar-gevluchte-ouders-de-gastvrije-stad-dankbaar-zijn~a930bf17/

4 likes

Ik ken iemand die Montana heet. Vind ik ook wel leuk. En ken ook een India.
Maargoed dat is een staat en een land.

2 likes

Over Denver: iemand Beloved van Toni Morrison gelezen? :slight_smile:

1 like

Ik vind Juno dus leuk voor een jongen. Voor een meisje zou ik eerder Juna doen. Net wat vrouwelijker ofzo

1 like

Juna! Zo leuk. :star_struck::star_struck:

1 like

Hmm twijfeltje, de eenvoud van Juna spreekt me wel aan

3 likes

Welke naam is het mooist?

• Cléo
  • Lucie

0 stemmers

1 like

Moeilijk! Ik vind bijna namen heel mooi

1 like

Okee ben ik weer met ons project meisjesnaam.

Welke meisjesnaam is het leukst
  • Luus
  • Luce (uitgesproken als Luus)
  • Bowie

0 stemmers

Andere leuke suggesties zijn nog steeds welkom

1 like

We zijn eindelijk pas met namen begonnen. Het is al meteen een strijdt. Ik mag hem niet teveel prikkelen, geen idee waarom. Dit is ons lijstje tot nu toe:

• Haniya ( spreek uit met dubbel A)
  • Sofiah
  • Madiha (spreek uit als madieha)

0 stemmers

Het zijn Arabische namen.

3 likes

Sofia zonder h ook een optie?

3 likes

Ik weet nog hoe jouw andere kindje heet omdat ik dat zo’n prachtige naam vind, en ik vind Sofiah dus ook heel leuk haha!

2 likes

Haha ja m’n man en m’n zoontje S kwamen dus daarmee of Safiyah. Maar ik heb zo m’n twijfels :sweat_smile:

3 likes