Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vind Elvi zo een mooie naam en Noura.

6 likes

Zijn achternaam voor onze kid(S).
En ik heb zijn naam achter de mijne geplakt met een streepje ertussen maar overal met name in de medische wereld gebruik ik m’n eigen naam. Vind dat meer dan terecht en logisch.

1 like

Ik vind überhaupt dat opa’s en oma’s geen stem hebben hierin. Ongeacht of ze er vanaf moment 1 waren of niet.

5 likes

Onze dochter heeft de achternaam van mijn man, haar komst is al heel bijzonder (donorconceptie) dus ik dacht we doen het verder maar vrij standaard :wink: ik heb wel m’n eigen achternaam.

Helaas van mijn man. Ik wilde graag mijne maar dit was enige wat hij echt graag wilde.
Voornamen heb ik verzonn en vond hij ook prima.

Maar zodra het mag komt mijn achternaam erbij. Ik heb mijn eigen ook gehouden.

2 likes

Vind ik ook, we zouden sowieso mijn achternaam doen en wisten dat hij er boos om ging zijn. Heeft ons niet laten tegenhouden

2 likes

Ik vind dit altijd zoiets lastigs. Ons kindje heeft zijn achternaam en is dĆ©nk ik icm zijn voornaam ook mooier. Maar ik vind het gevoelsmatig soms best gek dat mijn kind niet mijn achternaam draagt. Mijn familie is ook altijd veel meer betrokken, dus ergens voelt hij meer als een ā€˜achternaam mijn familie’. Maar goed het is ook niet zo dat er perse iets mis is met zijn familie haha alleen weet ik niet of ik zelf ooit zijn naam zou aannemen mochten we trouwen. Ik voel me gewoon niet een van hen. Zou een beetje als een identiteitscrisis voelen denk ik :sweat_smile: Aan de andere kant zou ik wel graag hetzelfde heten als mijn vriend en zoontje. Jammer dat je niet gewoon zelf een nieuwe achternaam voor ons drieĆ«n mag verzinnen :laughing:

4 likes

Nila?

Nuna, Yuna, Nola, June, Lune, Lola, Zonna, Zosja, Joscha, Nine, Nina, Lore, Moira, Maura, Zola

1 like

Hoe spreken jullie de naam Chloƫ uit?

• Klowie
  • Klowee
  • Klohie
  • Klohee
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Chloƫ Klowie
ChloƩ Klowee

7 likes

Ilva vind ik een mooie naam

1 like

Nou wij hebben de naam! Met ruim 37 weken net op tijd haha. Wel voor ons beide geen top 3 naam, maar kunnen ermee leven. Hij heeft alleen twee dingen toegezegd, namelijk dat mijn eerste voorkeur de tweede naam mocht worden en/of dat een evt. Volgende dochter wel zo mocht heten (eerste naam). Vind dit heel lastig want ik wil het eigenlijk allebei :joy:. En hij of of. Dus zit in dubio of want wil gwn heel graag die naam geven aan m’n dochter en ik weet niet of er een tweede dochter komt natuurlijk. Maarja aan een tweede naam heb je ook niet zoveel, hoewel ik het wel leuk vind klinken achter de eerste naam.

6 likes

Fijn dat het gelukt is!!
Ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaring: ik zou het nu als tweede naam doen. Die naam is verbonden aan deze zwangerschap en dit kindje. Het zou maar zo kunnen dat het bij een volgende zwangerschap -ook al is het een dochter- toch niet als haar naam voelt hierdoor.
Ik heb altijd gedacht dat ik een dochter zou krijgen die Marit zou heten, dat vonden we allebei een prachtige naam maar de eerste werd een jongen. Bij de tweede (een meisje) hebben we er even over getwijfeld maar zijn we toch voor een andere naam gegaan omdat Marit teveel ā€˜de naam die O had gekregen als hij een meisje was’.

5 likes

Dankje, goeie tip! Ik hoor dit idd vaker en neig ook naar nu als tweede naam doen. In mijn hoofd heette ze ook al zo als de tweede naam, moet nu erg wennen aan de ā€˜nieuwe’ naam. Dus wat je zegt, het zou best eens bij een evt tweede zwangerschap van een meisje niet meer goed kunnen voelen.

1 like

Mijn eerste broertje heeft de naam van mijn tweede broertje, als tweede naam. Snap je hem nog ? :wink:

1 like

Haha! Ja precies dat had ik dus ook in gedachte voor onze (eventuele) dochter(s), maar mijn vriend vindt dat dus too much helaas…

1 like

Wat vinden jullie leuker?

• Merle
  • Lea

0 stemmers

1 like

Haha, de tweede naam van jou zoontje staat hoog op ons lijst voor een jongen ;)! Goede smaak! Maargoed, afwachten of het überhaupt een meisje wordt!

1 like

Lea staat hier ook nog op het lijstje, al denk ik dat we er uit zijn en dat het een andere naam geworden is… :smile:

1 like