Oh die is leuk! Dankje, gaat op mijn lijstje
Spelling naam:
- Lucas
- Lukas
0 stemmers
Ah wat stom voor je dat je je zo voelt over zijn naam. Het is ook nogal wat hĆØ? Iemand een naam geven waar hij of zij voor de rest van zijn of haar leven aan vast zit. Hoe oud is jouw zoontje? (edit: omdat de populariteit van genderneutrale namen zo is toegenomen de laatste jaren)
Onze zoon van 1 heeft een (weinig voorkomende) genderneutrale naam waardoor ongeveer de helft van de mensen aan (bijvoorbeeld) mijn ouders vraagt hoe het met hun kleindochter is Ik moet daar altijd wel om lachen. Voor die generatie (60) is genderneutraals nog iets meer hocus-pocus soms.
Hij wordt bijna 2, in mijn top 4 namen waren er 3 genderneutraal. Maar mijn man vindt niks leuk, uiteindelijk heb ik namen opgeschreven die ik wel okĆ©/leuk vond en daar vond hij er maar 2 leuk, waar er 1 dus niet bij mijn achternaam pastteā¦
Welke achternaam hebben jullie je kindje gegeven?
- Jouw achternaam
- Partners achternaam en die naam draag ik ook
- Partners achternaam maar ik heb mijn eigen achternaam
- Anders
0 stemmers
Zijn achternaam. Maar alleen omdat ik die mooier vond met de voornaam. Anders had hij mijn naam gekregen.
Wij willen ons kind mijn achternaam geven aangezien mijn vriend zijn vaders achternaam draagt en die al sinds zijn 9e niet heeft gezien/gesproken omdat het niet zoān fijne man was. Hij wilt dus graag afstand nemen van die naam en ook mijn achternaam aannemen.
Mijn achternaam omdat het 2021 is.
Als wij in de toekomst een kleine mogen krijgen willen we ons kind een dubbele achternaam geven maar dat is tot heden in nl geen optie. Hechte beide waarde aan onze familienamen en zouden ze daarom graag allebei doorgeven.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Ik heb geroepen mijn achternaam want mijn vriend heeft al 2 kinderen met zijn achternaam en ik wil niet de enige met een andere achternaam zijn. Maar ben bang voor reacties, ook al weer ik dat ik daar niks van aan moet trekken gebeurt dat toch.
Ik vind Elvi zo een mooie naam en Noura.
Zijn achternaam voor onze kid(S).
En ik heb zijn naam achter de mijne geplakt met een streepje ertussen maar overal met name in de medische wereld gebruik ik mān eigen naam. Vind dat meer dan terecht en logisch.
Ik vind überhaupt dat opaās en omaās geen stem hebben hierin. Ongeacht of ze er vanaf moment 1 waren of niet.
Onze dochter heeft de achternaam van mijn man, haar komst is al heel bijzonder (donorconceptie) dus ik dacht we doen het verder maar vrij standaard ik heb wel mān eigen achternaam.
Helaas van mijn man. Ik wilde graag mijne maar dit was enige wat hij echt graag wilde.
Voornamen heb ik verzonn en vond hij ook prima.
Maar zodra het mag komt mijn achternaam erbij. Ik heb mijn eigen ook gehouden.
Vind ik ook, we zouden sowieso mijn achternaam doen en wisten dat hij er boos om ging zijn. Heeft ons niet laten tegenhouden
Ik vind dit altijd zoiets lastigs. Ons kindje heeft zijn achternaam en is dĆ©nk ik icm zijn voornaam ook mooier. Maar ik vind het gevoelsmatig soms best gek dat mijn kind niet mijn achternaam draagt. Mijn familie is ook altijd veel meer betrokken, dus ergens voelt hij meer als een āachternaam mijn familieā. Maar goed het is ook niet zo dat er perse iets mis is met zijn familie haha alleen weet ik niet of ik zelf ooit zijn naam zou aannemen mochten we trouwen. Ik voel me gewoon niet een van hen. Zou een beetje als een identiteitscrisis voelen denk ik Aan de andere kant zou ik wel graag hetzelfde heten als mijn vriend en zoontje. Jammer dat je niet gewoon zelf een nieuwe achternaam voor ons drieĆ«n mag verzinnen
Nila?
Nuna, Yuna, Nola, June, Lune, Lola, Zonna, Zosja, Joscha, Nine, Nina, Lore, Moira, Maura, Zola
Hoe spreken jullie de naam Chloƫ uit?
- Klowie
- Klowee
- Klohie
- Klohee
- Anders namelijkā¦
0 stemmers