Ja maar dat is als het onlogisch zou zijn, maar ik vind Luce dus niet onlogisch als Luus.
Ik zit hier ook mee. We hebben dé naam voor onze dochter al een tijd vaststaan, maar ik twijfel nog over de schrijfwijze. Mijn man wil liever de klassieke vorm, die vind ik ook het mooist. Al moet ik in mijn hoofd echt wennen aan de ph. Maar ik ben bang dat mensen het verkeerd schrijven en uitspreken. Wel wordt de klassieke vorm het meest gegeven.
Oké thanks allemaal voor het stemmen, 76% zou ook voor de variant met ph gaan🙂
Luz vind ik ook heel mooi, maar dat zou ik eerder als Loes uitspreken!
Mijn nichtje heet zoals de bovenste en het wordt eigenlijk altijd wel goed uitgesproken
Hahaha ja herkenbaar. Ik heb zelf een vrij aparte naam en wilde voor mijn kinderen een naam die niet veel voorkomt maar toch niet te veel verwarring oproept.
Resultaat: mijn dochter heeft een aparte naam die dus altijd gespeld moet worden en mijn zoon heeft een veel voorkomende naam. Dus missie in beide gevallen mislukt
Ik zou voor de klassieke vorm gaan maar ik ben dan ook dol op klassieke namen!
Ha dat heb ik juist met Luce, als ‘Bruce’. Maar ben er nog gewoon niet helemaal uit. Luz is meer Spaans qua uitspraak/schrijfwijze.
Ik heb zelf ook een naam die je verkeerd kunt uitspreken en denk dat ik dat liefst niet wil voor mijn kindje maar ik weet niet of ik echt genoeg voel voor Luus. + ik ben bang dat het te veel op Luis lijkt.
Ahh wat blijft dit moeilijk. Het is ook zo’n levenslange beslissing.
Ik zou dan bang zijn dat die z verwarrend is. Die variant staat ook niet in de top 500 meest gegeven meisjesnamen van vorig jaar. Dus dan zal de schrijfwijze ook wel wat minder bekend zijn.
Huh maar hoe spreek je Louis uit dan? Ik kijk Suits en daar spreek je Louis Litt toch ook gewoon uit als ‘Lewis’ als je het snel zegt? Dus gewoon Lou-is op z’n Engels.
Frans denk ik. Op deze schrijfwijze althans.
Heeft iemand een tip voor bijbelse jongensnamen? Wij vinden de namen Jozua, Ezra, Zion en Benjamin leuk, maar hebben liever geen naam met een J of E ivm de namen van onze andere kinderen, Benjamin iets te gewoontjes en Zion weer een tikkie te ‘alternatief’. Meisjesnaam zijn wel redelijk uit maar dit blijft zo lastig! Iemand een geniale aanvulling?
Boaz of Noah? Isaac vind ik ook leuk! Micah/Mika of Mischa ook. En Tobi(as) ook!
Aron, Abel of Gabriël?
Thomas, Lucas, Andreas, Micha, Levi, Sem
Abel, Simon, Isaac, Jonas. Oscar en Zephyr vind ik ook mooi maar niet bijbels.
Benja ipv Benjamin?
Nathan?
Als mee
Maar waarom dan dat streepje op de e. Waarom geen May of Mae
Ik vind Samuel, Juda (sorry, een J), David en Gabriël mooi!
Vast al bij iedereen bekend, maar de app Kinder heeft ons erg geholpen bij het kiezen. Uiteindelijk heb je een rijtje namen dat je beiden mooi vindt, en dat werkt wel positief.