Heeft iemand een tip voor bijbelse jongensnamen? Wij vinden de namen Jozua, Ezra, Zion en Benjamin leuk, maar hebben liever geen naam met een J of E ivm de namen van onze andere kinderen, Benjamin iets te gewoontjes en Zion weer een tikkie te ‘alternatief’. Meisjesnaam zijn wel redelijk uit maar dit blijft zo lastig! Iemand een geniale aanvulling?
Boaz of Noah? Isaac vind ik ook leuk! Micah/Mika of Mischa ook. En Tobi(as) ook!
Aron, Abel of Gabriël?
Thomas, Lucas, Andreas, Micha, Levi, Sem
Abel, Simon, Isaac, Jonas. Oscar en Zephyr vind ik ook mooi maar niet bijbels.
Benja ipv Benjamin?
Nathan?
Als mee
Maar waarom dan dat streepje op de e. Waarom geen May of Mae
Ik vind Samuel, Juda (sorry, een J), David en Gabriël mooi!
Vast al bij iedereen bekend, maar de app Kinder heeft ons erg geholpen bij het kiezen. Uiteindelijk heb je een rijtje namen dat je beiden mooi vindt, en dat werkt wel positief.
Ma-ee ja
Mae zou ik uitspreek als M-ee
Never forget dat die app toen bij mij Paprika voorstelde als meisjesnaam .
Eh ja, er komen wel ook echt bijzondere namen in voor
Fuck, ik wilde dezelfde grap maken.
Paprika komt volgens mij in het Brits Engels veel voor. Voor daar echt prachtig, net als Poppy en Pippa, maar op zijn Hollands klinkt het toch anders helaas
Zo jammer is dat! Mijn zoontje heeft een Engelse/Schotse naam en veel boomers spreken het ook op zn Nederlands uit. Gelukkig klinkt het dan niet heel verschrikkelijk . Maar Paprika zou hier echt niet werken. Terwijl ik Pepper wel heel leuk vind en dat is in het Engels waarschijnlijk een iets minder groot succes.
Peeeppper, pehèèp kom je eten!
Hmm nee ik voel 'm niet helemaal
Abel, Seth of Joachim
Ons zoontje heet weg. Valt wel een beetje in jouw categorie denk ik.
Oh die naam staat op mijn lijstje, mocht ik ooit nog een zoontje krijgen. Hoor je ook niet vaak of wel? Ilja, hierboven ergens genoemd, vind ik ook erg mooi!