Babynameninspiratie (Deel 1)

Wij zijn nog erg aan het twijfelen over de volgende namen. We hebben gelukkig nog even, maar ben benieuwd naar jullie mening!

• Mare
  • Femke
  • Lieke
  • Sanne
  • Elise
  • Fleur

0 stemmers

Mare is zo leuk!

Past bij ons niet mooi bij de achternaam maar anders zeker een top 3 naam.

Ik blijf maar twijfelen over de naam, we waren tot een top 2 gekomen en mijn vriend is met beide oke, ik kon niet kiezen maar gisteren vond ik ze dan weer beide net niet. Pff. Heb al zoveel polls gedaan of namen in een bepaald genre gezocht en tips gevraagd maar

2 likes

Lastig hĂš. Wij komen er ook niet uit een hebben waarschijnlijk nog 2 weken :sweat_smile:
We hebben een paar ‘wel leuk’ namen, maar ik heb niet het wow gevoel wat ik bij mijn zoontjes naam wel heb.

@flowerpower hoe lang heb je nog voor je UD?

Lastig is dat, voor een jongensnaam komen wij er ook nog niet uit. Meisjesnaam wel echt het gevoel dat we het zo jammer zouden vinden als we die niet kunnen gebruiken dus die zit wel goed. Maar voor een jongen zijn ze wel oké.

Ik hoop om precies deze reden stiekem ook echt dat het een meisje wordt. Ik heb gewoon geen jongensnaam waar ik helemaal enthousiast over ben. Gelukkig heb ik nog een tijd

Ik heb terwijl ik al weeĂ«n had nog liggen twijfelen :joy:. Maar toen lag hij eindelijk op mijn borst en toen ik zijn gezichtje zag dacht ik ‘ja jij bent een echte E.’

5 likes

Nog een kleine 3 maanden, maar zou het wel graag wat eerder weten, alleen al voor het kaartje enzo.

@Calypso ja inderdaad, dat dacht ik dus ook dat er zo’n heel overtuigd ‘jaaaaa’ gevoel ging zijn. Ik wil ook geen standaard populaire naam, dus wil er dan tenminste zelf overtuigd van zijn, want er gaan sowieso mensen zeggen ‘oh speciaal’ of een link leggen met iets.

2 likes

Ik vind mannennamen ook moeilijk maar deze vind ik mooi: Dante, Ben(jamin), Reece, Eden, Phyllon, Jonathan

4 likes

Wij hadden een naam waar we best wel blij mee waren beide. Nu ook hoor! Maar heb alsnog een paar weken na de geboorte een week ofzo gehad dat ik dacht is dit het wel? Gewoon het idee dat het zo vast stond vond ik ineens best heftig ofzo.

Maar nu kan ik echt geen andere naam bedenken.

4 likes

haha zo herkenbaar! Of dan denk ik wat als op eens over een tijdje die naam een hele rare associatie krijgt, in de media ofzo. Moeilijk, moeilijk.
Normaal kreeg ik 2 weken geleden een voorontwerp te zien van ons geboortekaartje door het meisje dat het maakt, maar ze heeft wat vertraging opgelopen, ik had gevraagd om een versie te maken met elke naam, in de hoop dat dat zou helpen. Maar dus helaas nog niets gezien

2 likes

Ik denk zolang niet voor een hele aparte naam of naam die heel moeilijk te spellen is dat het ook allemaal wel mee valt. Ken eigenlijk geen volwassenen die echt balen van hun naam.

Ik kwam op Pinterest een lijstje tegen met namen geĂŻnspireerd op de zon/zomer. Zaten wel wat grappige namen tussen die een beetje anders zijn, dus hier ff een pol!

Jongensnamen

• Elio
  • Apollo
  • Arun
  • Surya
  • Levant
  • Freyr
  • Blaze
  • Sol

0 stemmers

Meisjesnamen

• Elidi
  • Oriana
  • Idalia
  • Savita
  • Siria
  • Malina
  • Aurora
  • Solana

0 stemmers

Solana is de tweede naam van mijn jongste, die zie je inderdaad niet vaak!

8 likes

Meisje

• Abbey
  • Maddie
  • Kate
  • Emma
  • Olivia
  • Alexis
  • Lilly
  • Zoey
  • Hannah
  • Aubrey
  • Audrey
  • Rose

0 stemmers

Jongen

• James
  • George
  • Lewis
  • Oliver
  • Dean
  • Archie
  • Benjamin
  • Austin
  • Avery
  • Tyler
  • Luke
  • Jonah

0 stemmers

Hoe zouden jullie MalĂ­a uitspreken?

• Maaliaaa
  • Malieea (klemtoon op het einde)

0 stemmers

Welke versie vinden jullie leuker?

• Maaliaa
  • Malieea (klemtoon op het einde)
  • Ik vind deze naam niet zo leuk

0 stemmers

1 like

Het leukste vind ik zoals prinses Amalia maar dan zonder de A ervoor.

3 likes

Ik vind de naam wel leuk, maar dat streepje op de I een beetje overbodig. Benadrukt wel meer de klemtoon, maar voegt verder niet zoveel toe naar mijn idee

Wat vinden jullie van de naam Tatum?

3 likes

Ik vind het wel leuk! Had zelf een tijdje Taytum op m’n lijstje staan

2 likes

Ja het was idd meer om de klemtoon te benadrukken!