Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik denk zolang niet voor een hele aparte naam of naam die heel moeilijk te spellen is dat het ook allemaal wel mee valt. Ken eigenlijk geen volwassenen die echt balen van hun naam.

Ik kwam op Pinterest een lijstje tegen met namen geĂŻnspireerd op de zon/zomer. Zaten wel wat grappige namen tussen die een beetje anders zijn, dus hier ff een pol!

Jongensnamen

• Elio
  • Apollo
  • Arun
  • Surya
  • Levant
  • Freyr
  • Blaze
  • Sol

0 stemmers

Meisjesnamen

• Elidi
  • Oriana
  • Idalia
  • Savita
  • Siria
  • Malina
  • Aurora
  • Solana

0 stemmers

Solana is de tweede naam van mijn jongste, die zie je inderdaad niet vaak!

8 likes

Meisje

• Abbey
  • Maddie
  • Kate
  • Emma
  • Olivia
  • Alexis
  • Lilly
  • Zoey
  • Hannah
  • Aubrey
  • Audrey
  • Rose

0 stemmers

Jongen

• James
  • George
  • Lewis
  • Oliver
  • Dean
  • Archie
  • Benjamin
  • Austin
  • Avery
  • Tyler
  • Luke
  • Jonah

0 stemmers

Hoe zouden jullie MalĂ­a uitspreken?

• Maaliaaa
  • Malieea (klemtoon op het einde)

0 stemmers

Welke versie vinden jullie leuker?

• Maaliaa
  • Malieea (klemtoon op het einde)
  • Ik vind deze naam niet zo leuk

0 stemmers

1 like

Het leukste vind ik zoals prinses Amalia maar dan zonder de A ervoor.

3 likes

Ik vind de naam wel leuk, maar dat streepje op de I een beetje overbodig. Benadrukt wel meer de klemtoon, maar voegt verder niet zoveel toe naar mijn idee

Wat vinden jullie van de naam Tatum?

3 likes

Ik vind het wel leuk! Had zelf een tijdje Taytum op m’n lijstje staan

2 likes

Ja het was idd meer om de klemtoon te benadrukken!

Mja ik vind Tatum Dagelet heel leuk, maar heb verder bij de naam een beetje een stripper-associatie. Geen idee waarom maar heb het ook namen als Lexis en Lola bijvoorbeeld

3 likes

Geen inspiratie maar; mijn man en ik zijn het niet met elkaar eens. Ik wil een kind 2 namen geven (heeft iedereen in mijn familie, vind ik veel mooier qua initialen enzo) en mijn man wilt maar 1 (omdat je er in de praktijk toch maar 1 gebruikt). Dus mijn vraag aan jullie:

• 1 naam
  • 2 namen
  • of meer

0 stemmers

Als ik een jongen krijg krijgt het sowieso twee namen, bij een meisje drie. (Ivm vernoemen)

Ik heb ook twee namen en de vader van de baby drie, en nee je gebruikt het inderdaad nooit maar ik vind het toch belangrijk :joy::joy:

1 like

Onze dochter heeft maar 1 naam. We voelden er niet zo veel voor om nog een naam erbij te bedenken maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik merk inderdaad dat twee namen de standaard zijn momenteel. Wat is dat toch met het getal twee als standaard, zou je denken: twee kinderen, twee namen, haha. Ik heb zelf trouwens ook 1 naam, mijn broertje twee maar vind dat niet een gemis ofzo.

Zowel mijn man als ik hebben twee voornamen. M’n broers ook. Ons kindje ook. Kinderen van m’n broers ook. Maar de tweede naam is bij ons nooit een vernoeming. Meer een mooie naam wat aansluit op de eerste voornaam. Zo gaan we het ook doen bij onze dochter.

3 likes

Ik heb gestemd voor 2 namen, want dat vind ik zelf heel mooi. Maar ons kindje heeft er maar 1, want mijn partner wilde er persee 1.

Ik heb zelf 1 naam en heb 2 altijd wat chiquer gevonden. Misschien juist omdat ik het niet had. En praktisch gezien zijn 2 namen handiger met social media accounts haha. Maar 1 naam is juist weer handiger met bijvoorbeeld vliegtickets boeken, geen gedoe. Ik zou het dus eerder laten afhangen van of je een mooie combinatie van namen hebt gevonden.

Ik heb altijd een vreselijke hekel aan mijn tweede naam gehad en altijd geroepen dat mijn kinderen maar één naam zouden krijgen.
Daar ben ik nog altijd standvastig in.

1 like

Nog een reden voor ons. Ik ga bijna bevallen en we weten de naam nog niet :no_mouth:

Ik vond dé naam bedenken echt het moeilijkste van de hele zwangerschap! Met een top 3 de bevalling in gegaan en ter plekke besloten.

Heb toen ook een keer online meningen gevraagd over de naam die wij wilde geven, en toen noemde 1 iemand het een tokkie naam en toen heb ik hem serieus van de lijst geschrapt. Te gek voor woorden maarja hormonen haha

8 likes