Mja ik vind Tatum Dagelet heel leuk, maar heb verder bij de naam een beetje een stripper-associatie. Geen idee waarom maar heb het ook namen als Lexis en Lola bijvoorbeeld
Geen inspiratie maar; mijn man en ik zijn het niet met elkaar eens. Ik wil een kind 2 namen geven (heeft iedereen in mijn familie, vind ik veel mooier qua initialen enzo) en mijn man wilt maar 1 (omdat je er in de praktijk toch maar 1 gebruikt). Dus mijn vraag aan jullie:
- 1 naam
- 2 namen
- of meer
0 stemmers
Als ik een jongen krijg krijgt het sowieso twee namen, bij een meisje drie. (Ivm vernoemen)
Ik heb ook twee namen en de vader van de baby drie, en nee je gebruikt het inderdaad nooit maar ik vind het toch belangrijk
Onze dochter heeft maar 1 naam. We voelden er niet zo veel voor om nog een naam erbij te bedenken maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik merk inderdaad dat twee namen de standaard zijn momenteel. Wat is dat toch met het getal twee als standaard, zou je denken: twee kinderen, twee namen, haha. Ik heb zelf trouwens ook 1 naam, mijn broertje twee maar vind dat niet een gemis ofzo.
Zowel mijn man als ik hebben twee voornamen. Mân broers ook. Ons kindje ook. Kinderen van mân broers ook. Maar de tweede naam is bij ons nooit een vernoeming. Meer een mooie naam wat aansluit op de eerste voornaam. Zo gaan we het ook doen bij onze dochter.
Ik heb gestemd voor 2 namen, want dat vind ik zelf heel mooi. Maar ons kindje heeft er maar 1, want mijn partner wilde er persee 1.
Ik heb zelf 1 naam en heb 2 altijd wat chiquer gevonden. Misschien juist omdat ik het niet had. En praktisch gezien zijn 2 namen handiger met social media accounts haha. Maar 1 naam is juist weer handiger met bijvoorbeeld vliegtickets boeken, geen gedoe. Ik zou het dus eerder laten afhangen van of je een mooie combinatie van namen hebt gevonden.
Ik heb altijd een vreselijke hekel aan mijn tweede naam gehad en altijd geroepen dat mijn kinderen maar één naam zouden krijgen.
Daar ben ik nog altijd standvastig in.
Nog een reden voor ons. Ik ga bijna bevallen en we weten de naam nog niet
Ik vond dé naam bedenken echt het moeilijkste van de hele zwangerschap! Met een top 3 de bevalling in gegaan en ter plekke besloten.
Heb toen ook een keer online meningen gevraagd over de naam die wij wilde geven, en toen noemde 1 iemand het een tokkie naam en toen heb ik hem serieus van de lijst geschrapt. Te gek voor woorden maarja hormonen haha
Gestemd op 1 naam, maar mân zoon heeft er 2. In de familie van mân man is er een vernoeming die mijn man heel graag wilde en dat snap ik ook wel.
Persoonlijk had ik het nooit gedaan, omdat ik 1 naam al moeilijk genoeg vindt. Het zal bij een eventuele tweede lastig worden haha
Ik zou persoonlijk alleen een tweede naam doen als vernoeming naar een heel belangrijk persoon. In ons geval zou onze zoon zijn tweede naam een variant op de overleden vader van mijn partner worden (is gebeurd want we kregen een zoon) en bij een meisje een variant op mijn overleden moeder. Ik zou zelf niet âzomaarâ een tweede naam doen, omdat dat populair is op dit moment.
Voor allebei is wat te zeggen! Wat mijn moeder altijd zei over meerdere namen is dat je dan wel echt een unieke naam hebt, want er zijn in veel gevallen ook nog meer personen die dezelfde combinatie voor- en achternaam hebben (niet altijd natuurlijk).
ĂĂ©n naam, ik houd juist van die eenvoud.
Wij geven 1 naam. Vernoemen vind ik an sich mooi, maar bij wie begin je dan en wat als we dan niet alle opaâs en omaâs âreddenâ. Dat is natuurlijk anders als je een specifieke reden hebt om te vernoemen (bv overleden ouder).
Daarnaast associeer ik het heel erg met doopnamen, maar dat is natuurlijk mijn eigen afwijking ;). Grappig vind ik wel dat ik 3 doopnamen heb en bij mijn manâs familie iedereen alleen 1 (roep)naam heeft (ook niet gelovig opgevoed ofzo). Maar twee van zijn zusjes hebben hun kinderen nu juist wel een tweede naam gegeven, terwijl die mijn doopnamen altijd verwarrend vonden haha. Toch een soort verschuiving in de naam-geef wereld haha.
Ik heb zelf 5 namen incl voornaam. Onze zoon 4 incl voornaam.
Ik heb er wel twee gegeven. Ik vind het mooi en tweede naam kleine vernoeming naar familie maar vind ook gewoon mooie naam. Eerste naam bleek achteraf dezelfde te zijn als moeder van die vernoeming maar die stond altijd bekend als oma en dan bijnaam. Totdat we dit jaar bij opruimen een stamboom vonden. Dus eigenlijk wel leuk.
Voor de tweede baby gaat wel echt lastig worden. De leukste meisjesnamen zijn nu al vergeven. En jongensnaam weet ik ook niks.
Ik woon in het buitenland en wij hebben twee namen gegeven, zodat we alsnog (als tweede naam) mijn favoriete Nederlandse namen aan onze kinderen konden geven, zonder dat mensen dagelijks over de uitspraak struikelen of raar opkijken.
Als je twee namen hebt die je mooi vind, dan 2. Maar ik zou niet nog een naam erbij zoeken omdat je graag omdat je een tweede wilt zeg maar. Mijn dochter heeft als tweede naam een vernoeming naar mijn vriend zijn overgrootoma, dat wou hij heel graag. Terwijl mijn zoontje âmaarâ een naam heeft.
Wij hebben ook allemaal maar 1 naam op mijn jongste zusje na. Maar dat was omdat ik haar naam mocht kiezen en mijn ouders toen toch voor een andere gingen, wat heel lullig was Dus toen kreeg ââmijnââ gekozen naam als tweede.
http://www.magicbabynames.com/
vind deze site wel leuk qua werking!
Werkt wel niet super met onze top 3, ik kreeg als suggestie: eruwaedhiel