Babynameninspiratie (Deel 1)

Off topic

Flashback naar B&B vol liefde :scream:

5 likes

M’n zus is ook zwanger en ben er vandaag achter gekomen dat ze ‘mijn’ jongensnaam aan haar kindje gaat geven. Vind dit echt wel lastig. M’n vriend en ik hebben deze naam al als nummer 1 nog voordat ik ooit zwanger was. Nu hebben we 1 meisje al en ben ik zwanger van 2e meisje. Wens voor een derde is er bij mij wel, bij m’n vriend niet. Dus misschien kunnen wij ‘m nooit gebruiken hoor, maar t voelt wel gek ofzo. Dat ik straks die naam voor m’n neefje ga gebruiken die ik voor m’n eigen kind had bedacht.
En ja m’n zus wist van onze naam af. Heb het zelf in ons app gesprek staan.

1 like

Ahh wat balen, snap helemaal dat je het even lastig vindt. Ik vind het ook niet zo chic van je zus eerlijk gezegd, heeft ze het met je overlegd of als feit gepresenteerd?

Maar goed, ook al overlegt ze het eerst. Als jij dan nee zegt ben jij alsnog de trut.

2 likes

Nee ze heeft niks overlegt. Ze zei de voorletter en toen grapte ik ‘oh zeker 
.’ maar dat bleek dus echt zo te zijn.
Ik kan een naam ook niet claimen en ga haar ook niet zeggen dat ze hem niet mag gebruiken maar vind het toch heel rot.
Overigens zijn wij nog niet uit de naam maar is 1 van de 2 waar we tussen twijfelen wel de naam die zei aan een meisje hadden gegeven, zei ze vanmiddag. Dus kan ook nog haar meisjesnaam kapen haha

2 likes

Wel super toevallig dat jullie precies diezelfde namen als favoriet hebben. Nu ben ik nieuwsgierig!

Om haar terug te pakken zou ik sowieso net doen alsof je ‘haar’ meisjesnaam gaat gebruiken. Ook al doe je dit niet/wel, gewoon leuk om te plagen. En dan weet ze een beetje hoe jij je nu voelt.

1 like

Echt waar joh? Zijn we terug in de kleuterklas?

@jahoor Snap wel dat je “baalt”. Wel heel bijzonder dat je zus dezelfde namen in gedachten heeft, hopelijk kan je er later het positieve van inzien. Ook wel mooi dat er straks een kindje rondloopt met de naam die jij zelf ook zou kiezen.

9 likes

Haha wtf, je weet dat je een naam niet kunt claimen he? Wat een afgunst. Terwijl, er komen twee kindjes aan, zou toch iets moois moeten zijn?

@jahoor mocht je hierna een jongen krijgen en die naam toch de enige naam blijven die je mooi vindt, waarom geef je hem dan niet alsnog. Ja voor de buitenwereld misschien een beetje gek, maar daar kom je ook wel weer uit toch? Waarschijnlijk heb je toch een bijnaam/koosnaam voor je kind en vinden die kinderen het zelf alleen maar mooi.

2 likes

Jeetje, ik maak maar een grapje joh. Denk dat ze prima kan inschatten of haar zus tegen een grapje kan of niet. Neem het niet te serieus :stuck_out_tongue:

1 like

Oh dit zou ik echt nooit doen. Ik was al bang dat de buurvrouw die tegelijk met mij een kindje kreeg dezelfde naam zou doen (ook al ken ik ze niet eens mega goed), maar dezelfde naam als je zus geven zou ik wel gek vinden. Vooral omdat je dan al helemaal gewend bent aan dat neefje wat zo heet en dat je dan een nieuw baby’tje dan ook zo zou noemen. Dan zou ik echt alleen maar dat neefje voor me zien bij die naam haha

5 likes

Zou zelf niet zo snel dan die naam aan m’n kindje geven. Maar goed, de kans is heel klein dat er een derde komt en dan kan het natuurlijk net zo goed weer een meisje zijn

2 likes

Ik heet hetzelfde als mijn oudere nicht, het is een naam die niet vaak voorkomt, zeker qua schrijfwijze. Wij hebben het beiden nooit erg gevonden overigens. Mijn nicht heeft haar naam afgekort later en ik ben altijd voor iedereen voluit gebleven.

2 likes
  • Sophie
  • Sofie

0 stemmers

En hoe spreken jullie Milo uit

• Mieloow
  • Mieloo
  • Mijloo
  • Mijloow
  • Anders

0 stemmers

Tot slot

• Milo
  • Mylo

0 stemmers

Ik zou meer ‘Mailoo’ zeggen.

15 likes

Ik vind hier de spelling dus wel wat doen. Milo zou ik uitspreken als mieloo, mylo zou ik uitspreken als mailoo/mijloo

17 likes

De naam Julius

• Ja, leuk
  • Nee, niet leuk

0 stemmers

3 likes

Maddie/Maddy

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

2 likes

Ons gezin is compleet, dus heb geen babynamen inspiratie meer nodig helaas.

Leek me wel leuk om de namen te delen die nog ergens in mijn hoofd rondvliegen. Mijn niet-gebruikte kindernamenlijstje ofzo. Ook namen die mijn vriend niet leuk vond staan er tussen. En namen die ik als tweede naam wilde gebruiken.

Ace
Claire, Chloé, Céline
Daniël, Dexter
Lena, Lauren(s)
Morris, Max
Noah, Nathan
Quinten
Ralph

Vind ze nog steeds allemaal zo mooi, maar ben super blij dat ik zowel mijn jongens als meisjesnaam nr. 1 favoriet heb kunnen gebruiken voor onze kinderen :heart:.

Misschien nog anderen die ook deze niet-gebruikte-kindernamen willen delen?

6 likes

Leuk, zit veel overlap met mijn lijstje! Claire, Chloe, Lauren, Morris, Nathan :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Maia

• Leuk!
  • Niet leuk!
  • De Bij

0 stemmers

3 likes

Leuk! Doet me denken aan de boeken van de zeven zussen

3 likes