Babynameninspiratie (Deel 1)

Vind je Julia niet leuk dan? Vind k echt een hele mooie naam. Misschien Violetta ook nog wel leuk en hoor je minder vaak. Ik vind Kasia ook echt een super leuke naam, je hoort wel dat het niet Nederlands is (misschien juist wel mooi bij een niet Nederlandse achternaam?) maar het werkt wel gewoon in het Nederlands

@ClaireCharlotte Ik zou mijn dochter denk ik Lindy of Lauri(e) noemen. Vind dat zo vrolijk. Maar dan wel een langere naam in het paspoort. Dus bijv op de voorkant van het geboortekaartje Laurie en dan op de binnenkant Lauren … … Achternaam.
Weet iemand toevallig een leukere langere naam die je kunt afkorten als Lindy?

1 like

Vind lindy heel leuk! Misschien Carolyn/Carolien

1 like

Ja ik ook, ik vind het gewoon zo vrolijk klinken. terwijl ik niet per se van andere namen houd die hetzelfde klinken (Wendy, Cindy)…
Caroline is wel een goede, want ik vind het belangrijk dat de naam ook in andere talen kan

Hele leuke namen, precies mijn smaak haha.
Onze oudste heet Mees en Julius is de 2e naam van de middelste.

Wat ik ook leuk vond:
Olivier
Floris
Florian
Jip
Fabian
Valentijn
Ties
Faas
Lenn

Succes, jongensnamen zijn echt enorm moeilijk.

6 likes

Ew sorry nee dat vind ik echt geen mooie naam haha. wel bedankt voor het meedenken hoor!

3 likes

Nadiya, Sofia, Olena, Lana, Yara, Zora

Annelin, Marlinde, Madelinde, Gerlinde

Onze kat heet Arlo. De naam heeft mijn zoontje aan hem gegeven. Kom nooit iemand tegen met die naam, maar vind het ook een hele mooie naam voor mens (klinkt een beetje vreemd zo)

7 likes

Heeft een figuur in de kinderserie van Bing geen Arlo?

3 likes

Ja een poes ook. Vind het ook wel een leuke naam voor een mens

2 likes

Ik hou dit topic in de gaten want volgende week horen we het geslacht en we weten echt bijna niks. Overal wel een maar. Twee favoriete meisjes namen al aan mn dochter gegeven.

Jongens :
Fabian vind ik heel leuk maar zo heet iemand dichtbij al.
Floris kan, maar dan wordt het het vaak floor. En hekel aan iemand die floor heet.
Thomas is ook leuk maar wel op z’n Engels en gaat in Nederland niet.
Charles, Charlie

Meisjes:
Een groot vraagteken.

Uit mijn kringen wat namen, misschien zit er wat leuks tussen: Shireen, Safiha, Ruba, Atiyya, Aynoor en Irsha

4 likes

Aram is ook leuk! De andere naam lijkt nogal op de naam van een van de kinderen dus dat gaat m niet worden :grinning_face_with_smiling_eyes:

We zijn er wel uit qua namen. Heb 2 jongensnamen gevonden die we erg leuk vinden en de meisjesnaam waren we al snel uit, dus dit is ook weer afgevinkt :slight_smile:

3 likes

Dit vind ik mooie Arabische namen.

Amana / Amaana
Nisrine / Nisrina
Yara
Ayla
Aya / Ayah
Elin/ Aylin

2 likes

Asiya vind ik mooi! Anders ga ik met je man mee haha Saffiyah.

3 likes

Ik heb nog geen kind maar we zijn wel bezig om zwanger te raken en heb m’n hele lijstje al klaar oeps

Meisjes:
Riley
Jade
Ivy
Lexi
Maeve
Faye
Abby

Jongens:
Mason
Aiden
Jayce
Yves
Bodhi
Scottie

3 likes

Oliver vind ik ook heel leuk, nu mijn vriend overtuigen om hem op de lijst te zetten :grin:

En Florian? Dat zit tussen fabian en Floris in haha

4 likes

Wij zijn op zoek naar een jongensnaam die past bij:

Thor
Thorin
Odin
Arlo

Mijn man wil hem graag Bo noemen. Ik kom uit op Odie

Maar daar zijn we het beide dus niet mee eens :joy:
Iemand tips?

Bodhi!

(mijn lievelingsnaam :smiling_face_with_three_hearts:)

10 likes