Ja deze hebben wij ook!
jaaaa! zo noemt mijn moeder me nog steeds wel eens als ik dwarsig ben
Ik vind het ook echt een prachtige naam maar mijn man wilde het niet
Mijne ook niet. Begon meteen over scooters en vesten
Ooo ik dacht als grie (harde g als bij de Engelse gray)… Scandinavisch is sowieso onmogelijk haha
Tweede naam van ons zoontje, ik vind het geweldig!
Op mijn nieuwe baan ging het laatst over namen, en toen zeiden ze ook: ‘ja sommige mensen geven hun kinderen van die achterlijke namen, zoals W. enzo, dat doe je toch niet?’
Ik zat echt zo
Oef ongemakkelijk!
In dat kader vind ik Arend een stoere en sterke naam. Is wel ouderwets in vergelijking met W.
Vind dat just echt cute naam haha. En ach geen enkele naam kan bij iedereen in de smaak vallen. Zo vind ik loulou echt vreselijk haha.
Klinkt ook zeer onlogisch hahah
Sasha kan ook wel voor een meisje toch?
Ohhh sorry dan heb ik niks gezegd
Ik hoorde laatst de naam Sosha, vond ik ook heel mooi en past wel in dit rijtje misschien.
Ja het klopt dat het ook een jongensnaam is. Ik kom zelf uit Oekraine en daar is het ook niet ongebruikelijk om een meisje Sasha te normen, wat dan afgeleid is vanuit Alexandra.
Een van mijn favoriete jongensnamen heb ik ook aan mijn hond gegeven. Alleen luistert hij naar de afkorting en niet volledige naam.
Dus twijfel als het een jongen wordt alsnog de naam te gebruiken. Maar associatie met de hond is misschien te groot haha.
Achternaam van je moeder én je vader? Als het aan de minister ligt, kan het straks | RTL Nieuws
Ik vond dit wel het beste hier thuis passen, duurt waarschijnlijk nog een hele tijd voordat dit wetsvoorstel is goedgekeurd en ingevoerd maar hoop echt dat dit er door komt.
Ik hoop ook dat ze het wetsvoorstel een beetje snel behandelen en aannemen! Het zou helemaal mooi zijn als voor ouders/kinderen waarvoor het te laat komt, wordt geregeld dat kosteloos de achternaam kan worden gewijzigd (en dat het niet bijna 900€ kost, zoals nu).
Ja, dat zou helemaal mooi zijn als het ook kan met terugwerkende kracht, wist ook niet dat er zoveel kosten aan zitten als je de achternaam op dit moment wil wijzigen voor je kind.
Wauw, wat een mooi nieuws. Hopelijk gaat dit ook echt door
Jerney Westenberg (schoonzus van Monique Westenberg) haar baby heet Ché.
maar hoe zou je dat uitspreken? Tjee? Tsjee? of Gee met een harde g? Kent iemand die naam?
Oh hoop echt dat dit er doorkomt! Mijn vriend en ik hebben al zoooo vaak discussies gehad over welke achternaam we aan eventuele toekomstige kinderen zouden geven en we kwamen er echt niet uit haha.