Ik zou het uitspreken als sjee
Tjee inderdaad wel een soort slissende j, alsof je tsjee zegt. Ik had een leerling die zo heette. Doet me ook altijd aan Che Guevara denken.
Is ook al bekend hoe ze dat willen doen als deze generatie kinderen met dubbele achternaam zelf kinderen krijgt? 4 achternamen? Of die van de mannelijke lijnen doorgeven? Of dan bepaalde kiezen om door te geven?
Ja, en ik vraag me ook af hoe dat gaat met trouwen. Heb je dan drie achternamen?
Volgens mij is het zo dat dan de laatste achternaam vervalt. Dus je kunt nooit meer dan 2 achternamen hebben.
In het artikel en op de website van de rijksoverheid zelf geven ze erover nog geen informatie. Meestal vervallen er dan wel namen maar welke is nu onduidelijk
Je had vroeger toch een ChĂ© (Tjee) in GTST? Zou idd Tjee zeggenâŠ
Willen jullie eens meedenken over meisjes- en jongensnamen die passen bij Lux (meisje)? Ik ben in verwachting van de tweede maar qua namen vind ik het echt lastig nu haha.
Cecilia, Bonnie, Mary, Therese?
Lux en Kae
Lux en Nika
Lux en Jula
Lux en Philou
Lux en Ava
Lux en Mare
Lux en Nova
Lux en Joas
Lux en Mick
Lux en Raf
Lux en Tren
Lux en Levi
Lux en Benja
Lux en Sev
Lux en Ferre
Yuna, Nina, Novi
Tobias, Kai/Kaj/Kay, Micha
Oh en als je meer van de betekenissen bent, ik zag dat veel namen âlichtâ of iets soortgelijks als betekenis hebben (waaronder de namen van mijn eigen dochters haha).
Zullen dat niet standaard de eerste twee zijn? Dus Jansen-Bakker trouwt met De Vries-Van Dijk, dan heet het kind Jansen-De Vries.
Dat zou mij het meest logisch lijken. Je zult er vast van af mogen wijken, gezien je in Nederland toch altijd je geboortenaam houdt.
In het wetsvoorstel staat uitgewerkt dat als de ouders een dubbele achternaam hebben, ze een combinatie van die vier achternamen aan hun kind mogen geven van maximaal 2 achternamen. Ik denk dat dat ook zo zal zijn als je trouwt. Maakt niet uit welke 2 namen het zijn in dat geval! Dus janssen-de vries en van dijk - bakker kan dan janssen- bakker, de vries- van dijk, van dijk- janssen etc worden of gewoon janssen- de vries. Maar niet allevier.
Opeens uit het niets hebben we een naam! Als eerste mijn favoriet (vond zijn moeder ook het mooiste) en als tweede naam welke op mân zoontje lijkt.
Wat goed! Fijn zeg. Kun je er al aan wennen?
Zeker! Kreeg niks anders in mân hoofd haha. Nu nog kleine discussie over de Nederlandse spelling.
Hahaha fijn zeg!
Van Vikings!!
Jaaa Vikings haha
Oftewel Halfdan
Hahaha ff je schattige babyâtje naar deze vent vernoemen