Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik heb een tante die Lena (officieel Helena) heet en waar ik geen goede band mee heb (manipulatief, liegen, …) dus dat wordt het niet

@Nysmn Lauren klinkt niet slecht. Mijn vriend vind het ook wel ok als ik het net zei :grinning:

@Ludo, louise heeft mijn voorkeur (en die van mijn vriend ook maar schoonmoeder is er niet mee akkoord maar dat is een ander verhaal), maar Lou hoor ik dan weer minder graag.

1 like

Het is nog altijd jullie dochter en de naam die jullie het mooist vinden. Pech voor haar hoor :blush:

7 likes

Nou, dan zijn jullie er toch over uit, Louise! Prachtige naam!

12 likes

heb je toestemming van je schoonmoeder nodig dan?

(Ik stem ook Louise)

4 likes

Vind Louise echt een prachtige naam. Zou daar voor gaan want jullie beide vingen het mooi en zijn de ouders.

5 likes

Louise vind ik heel leuk! Zeker doen als jullie de naam beide mooi vinden. Je schoonmoeder doet het er maar mee.

4 likes

Al jaren heb ik favoriete meisjesnaam, een naam die je eigenlijk nooit hoort (4 letters). En nu krijgen we ook een meisje! Maar paar maanden geleden heeft mijn broer een zoontje gekregen met de eerste 2 letters hetzelfde (3 letters en ook een naam die je bijna niet hoort). Daardoor lijkt het wel een beetje op elkaar, twijfel daardoor echt zo. Wil niet dat ze denken dat we ze na apen ofzo😳 Mijn vriend vind dat we het gewoon moeten doen, maar voelt niet echt lekker.

Ik snap t niet helemaal, maar is het een beetje zoals Lucy en Luc? Ik zou me er niets van aantrekken en gewoon de naam kiezen die je al jaren in je hoofd hebt!

1 like

Klinken de namen ook hetzelfde? Want dat zou ik belangrijker vinden dan het ‘na-aap gevoel’. Bij mij in de familie zijn 4 neefjes die allemaal een naam hebben die erg op elkaar lijken qua klank (allemaal 1 lettergreep, 3 eindigend op dezelfde letter en 3 dezelfde beginletter) en dat is echt de hel qua spraakverwarring. Zeker voor de opa’s en oma’s, helemaal als ze wat ouder worden.

Dit was voor ons reden om niet voor namen te gaan die lijken op wat er al in de familie voorkomt.

2 likes

Haha, zou ze graag gewoon willen plaatsen want dat veel praat makkelijker maar ben bang dat ik dan herkend wordt gezien je die naam van mijn neefje niet vaak hoort😅 Kan het wel via DM doen.

Een optie is om de eerste letter weg te halen, dan lijkt het veel minder op elkaar. Ook leuk maar iets saaier.

5 likes

Je mag gerust dm’en hoor!

Ik ben ook benieuwd!
Eerlijk gezegd… ik zou me daar niet zo druk over maken. Een kind / mens is een individu, en straks onderdeel van van alles, school, gezin, sport, later werk etc.

1 like

Jammer dan voor haar, het is jullie kind. Ik stem voor Louise, prachtige naam! (Snap ook niet helemaal wat je erop tegen kan hebben? Misschien vind ze het niet mooi maar het is toch geen rare naam ofzo?)

1 like

Ik weet dat de naam een beslissing is die mijn partner en ik maken en dat mijn schoonmoeder zich daar niet mee te moeien heeft.
Wat ze tegen die naam heeft? Hij is Franstalig, zij wil een Vlaamse naam voor haar kleinkinderen, hij is te lang :woman_shrugging:t2: (mijn schoonzus haar naam is trouwens langer, toen ik dat zei stond ze met haar mond vol tanden. Heb ook gezegd dat we haar dan A. zullen noemen misschien is dat kort genoeg.)
En van de moment dat ik zei dat ik Louise een mooie naam vind heeft ze gezegd dat ze er wiske tegen gaat zeggen en ze meent dat ook, ik wil niet dat ons kind aangesproken wordt met wiske.
Mijn vriend heeft het haar al 100x gezegd maar ze blijft verder doen.

2 likes

Wat is haar probleem joh. Ik zou ook voor Louise gaan, heel mooi!

5 likes

Wil echt niet teveel oordelen en snap dat het als buitenstaander misschien makkelijk praten maar die vrouw klinkt echt niet helemaal goed in d’r koppie. Kies asjeblieft gewoon de naam waar jullie je het beste bij voelen, los van alles wat zij zegt of mee ‘dreigt’ :heart:

20 likes

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand zo kan doen, waar bemoeit ze zich mee. Ik zou er ook kwaad van worden. Zij heeft haar kans gehad met haar eigen kinderen en nu is het een jullie.
Zou het uiteindelijk niet meevallen? Je went toch snel aan namen van baby’s, ook al zijn ze misschien niet jou ding.

4 likes

ja ik zou echt zeggen; zeg jij toch lekker wiske noemen we jou oma heks doeiiiiii (weet dat dit makkelijk praten is maar vind haar echt toxic)

43 likes

Er zijn maar twee mensen die over de naam beslissen, jij en je partner. Wat de rest van de wereld er van vindt, is totaal irrelevant. Ik zou echt recalcitrant hier van worden hoor, hoe haalt je schoonmoeder het in haar hoofd. Ook echt met totaal belachelijke argumenten. Dus je dochter gewoon Louise noemen, echt een prachtige naam. En elke keer dat je schoonmoeder haar Wiske noemt, kan ze opdonderen.

6 likes

Wat een raar mens?! Niks van aantrekken en als ik een tip mag geven. Bespreek geen namen met mensen die zo sterk een mening hebben.
Ik weet zeker dat als wij dat gedaan hadden dat mijn schoonmoeder er ook van alles van had gevonden, maar nu is het nou eenmaal zo.
En als ze je kind Wiske noemt, noem je haar toch lekker Sidonia.

7 likes