Wat is haar probleem joh. Ik zou ook voor Louise gaan, heel mooi!
Wil echt niet teveel oordelen en snap dat het als buitenstaander misschien makkelijk praten maar die vrouw klinkt echt niet helemaal goed in d’r koppie. Kies asjeblieft gewoon de naam waar jullie je het beste bij voelen, los van alles wat zij zegt of mee ‘dreigt’ 
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand zo kan doen, waar bemoeit ze zich mee. Ik zou er ook kwaad van worden. Zij heeft haar kans gehad met haar eigen kinderen en nu is het een jullie.
Zou het uiteindelijk niet meevallen? Je went toch snel aan namen van baby’s, ook al zijn ze misschien niet jou ding.
ja ik zou echt zeggen; zeg jij toch lekker wiske noemen we jou oma heks doeiiiiii (weet dat dit makkelijk praten is maar vind haar echt toxic)
Er zijn maar twee mensen die over de naam beslissen, jij en je partner. Wat de rest van de wereld er van vindt, is totaal irrelevant. Ik zou echt recalcitrant hier van worden hoor, hoe haalt je schoonmoeder het in haar hoofd. Ook echt met totaal belachelijke argumenten. Dus je dochter gewoon Louise noemen, echt een prachtige naam. En elke keer dat je schoonmoeder haar Wiske noemt, kan ze opdonderen.
Wat een raar mens?! Niks van aantrekken en als ik een tip mag geven. Bespreek geen namen met mensen die zo sterk een mening hebben.
Ik weet zeker dat als wij dat gedaan hadden dat mijn schoonmoeder er ook van alles van had gevonden, maar nu is het nou eenmaal zo.
En als ze je kind Wiske noemt, noem je haar toch lekker Sidonia.
Gewoon zo noemen. Het is een prachtige naam!
Zijn echt redenen van niks die ze noemt.
En zou haar dan inderdaad oma heks noemen of iets anders. Bij haar voornaam alleen of afkorting.
Ik zou met haar niet meer over namen hebben. Ze hoort het wel als geboren is en moet er maar mee dealen.
En als ze na de geboorte toch wiske noemt, vragen over wie ze het heeft en doen alsof ze dom/oud is en de naam niet kan onthouden. Kind krijgt toch aversie als oma haar maar niet bij juiste naam noemt.
@LoLLeKeN dit idd.
En aangezien ik al meer rare verhalen over haar gelezen heb, zou ik ook niks meer delen. Kan ze er ook niks van vinden en kun je je ook niet rot voelen door haar mening.
Als ze je kind Wiske noemt zou ik haar altijd aanspreken met Suske
Wij krijgen een jongetje!
Bij de geslachtsbepaling was het een meisje, dus waren helemaal meisjesnamen georiënteerd haha! Voor jongens zijn we er nog niet uit.
Wat we leuk vonden maar niet het (door bijv onderwijs associaties! Zo moeilijk):
-Jonah
- Mats
- noël
-Juliën
-Christophe
-Neal
Wat ik leuk vond maar hij niet;
-Noud
-Hidde
Iemand leuke ideeën? Best breed zoals je ziet haha. Waren eerst Frans georiënteerd… maar lastig!
Melle, Joas, Jonas, Stijn, Nathan, Elias, Benja, Jaron, Jent, Noam, Lex, Freek, Boris, Oscar?
Ik had Jonah ook hoog ik mijn lijstje, evenals Micah (Mayka) en Mika.
Morris
Fedde
Tobi
Ira
Jip
Olaf
Otte
Matteo
Stan
Loek
Gewoon even benieuwd: @LoLLeKeN waarom delen jullie dit eigenlijk met haar? Bij ons wist niemand de naam tot I geboren werd. Is dat gebruikelijk in België?
Los daarvan, Ik vind het echt belachelijk dat ze dreigt met het kindje anders te noemen, wie denkt ze wel niet dat ze is?
Hoewel nog steeds ongebruikelijk heb ik wel het idee dat het in NL ook wat vaker voorkomt dat men de naam al deelt voor de geboorte, of mensen in de nabije omgeving op de hoogte houdt van de namen die ze overwegen.
Ik zie dat in mijn inner circle in elk geval wel, en heb dat ook gedaan. Ik heb zelf uiteraard een namenfetisj dus ik vond het voor mezelf ook gewoon heel leuk om onze zoektocht te delen met mensen waar ik close mee ben. Maar ook goede vrienden die nu een kindje verwachten vertellen welke namen ze overwegen of die juist afgevallen zijn.
Eens met @Zitzak wij hebben de namen van beide kinderen ook gedeeld met mijn moeder en schoonmoeder om het gewoon te peilen wat men ervan vind buiten ons zelf om. Uiteindelijk hebben we zelf de beslissing genomen. En m’n broer wist deze keer ook de naam M omdat ik tips wilde over geboortekaartjes (hij is ook fotograaf).
Namenvraagje!
We zijn momenteel druk bezig met het kiezen van een naam voor de mini Kaasvlinder in mijn buik. En nu hebben we 1 naam als ultieme favo
Eigenlijk zijn we er dus uit!
Er is echter een nadeel: de naam heeft in het Engels een gekke betekenis. Voor het gemak gaan we even uit van de naam Dick.
Nu vinden we alle verbasteringen van Dick echt minder leuk, dus willen we ons kindje écht Dick gaan noemen. In het Nederlands heeft de naam ook geen directe gekke associatie. Maar om mee te denken met het eventuele internationale leven van ons kind (vakantie, uitwisseling op school, werk later) denken we er aan om de officiële naam in het paspoort anders te maken. Voorbeeld:
Roepnaam: Dick de Vries
Paspoort: Diederick de Vries
Zo kan Dick er in het buitenland voor kiezen om zich voor te stellen als Diederick. Maar dit is wel weer onhandig met dagelijkse zaken als de overheid en vliegtickets. Of is dat te verwaarlozen? De eerste letters zijn wel hetzelfde, dus aan de initialen zal niks geks te zien zijn.
Hoor graag jullie adviezen
Zo doen? Of te ingewikkeld en moeten we gewoon voor Dick gaan, ook als officiële naam?
Ik heb dat, maar ik heb dat nooit als een probleem of als onhandig ervaren hoor. Gewoon doen!
Ik heb een naam die in een andere taal dan Engels een ‘niet-leuke’ betekenis heeft en ik zou zelf absoluut nooit voor een dergelijke naam gaan. Ik heb er echt al zoveel vervelende opmerkingen over gehad en word er echt schijtziek van elke keer als het ter sprake komt.
Maar ik denk ook wel dat er gradaties zijn. Kijk Nine en Floor hebben wel een betekenis in het Engels daarvan zou ik zeggen dat als je in een internationaal bedrijf werkt of je woont in een Engelstalig land, je er niet al te veel ‘last’ van hebt. Maar bijv Muck of Siemen (mest en sperma) zou ik echt niet kiezen.
Maar als je er per sé voor wil gaan zou ik dan zelf voor roepnaam Dick gaan en de officiële naam anders vastleggen. Dan kan hij zelf kiezen hoe rot hij het vindt en op zijn andere naam terugvallen.
Dank jullie voor de reacties.
De naam valt inderdaad meer in de categorie Nine, Floor, Job, Door. Het is een woord in het Engels, maar geen vies/stom woord.