Babynameninspiratie (Deel 1)

Aaaah ik ben zo benieuwd :joy:

7 likes

Haha ik ook, ben altijd te laat met dit soort dingen

2 likes

Same :joy:

5 likes

Wat betreft het buitenland zou ik mensen vooral aanraden om ook een leuke eerste officiƫle naam voor in het paspoort te kiezen, want in veel andere landen kennen ze niet echt het verschil tussen roepnaam en officiƫle namen. Ik heb een leuke roepnaam, maar twee niet zo leuke (vind ik zelf) officiƫle namen en ik word daar dus bij alle officiƫle dingen zoals bij de dokter mee aangesproken. Na 10 jaar vind ik dat stiekem nog steeds helemaal niet leuk.

Ik vind het op zich wel een leuke oplossing om dan Diederik ipv Dick in het paspoort te zetten, maar ik was te laat om de naam te lezen dus geen idee wat jullie naam betreft.

5 likes

Ik heb dit ook. Mijn roepnaam heeft helemaal niks met mijn twee officiƫle namen te maken en staat dus ook nergens geregistreerd. Ik vind het ook zo stom, en zeg dat ook regelmatig tegen mijn moeder :rofl: Mijn broertje en zusje hebben hetzelfde. Ik vind het ook heel irritant vooral met reizen idd en ook bijv. op werk had HR laatst een pinpas aangevraagd met mijn roepnaam voorletter + achternaam, maar dat klopt dan dus niet en moest ik alles weer opnieuw invullen. Hebben ze echt zo niet over nagedacht.

5 likes

Ohhhh I feel you! Ik heb echt gelijk toen ik bij mijn werk aangenomen was heel duidelijk gevraagd om alsje alsjeblieft mijn e-mailadres met mijn roepnaam aan te maken i.p.v. mijn eerste doopnaam en gelukkig was dat geen probleem (er waren al twee NL’ers die daar eerder dan ik werkten die hetzelfde hadden haha).

4 likes

Speciaal voor @Beervis, @Jones, @Sanseveria, @Amaura en iedereen die nu nog meegluurt :wink:

Het gaat om de roepnaam nu echt weg. En willen dan in het paspoort nu echt weg als naam registeren.

Nog steeds twijfel om de roepnaam gewoon de officiƫle paspoortnaam te maken. Zo kan ze later zelf bedenken of ze de naam in het buitenland zou willen verbasteren (en naar wat). Of dat wij dat al voor haar doen dmv paspoortnaam. Maar al heel veel aan jullie verhalen gehad, thanks!!

13 likes

Nou! Ik zou er helemaal voor gaan. Ik ken een Liselotte (in Amerika een onmogelijke naam) die noemde zichzelf daar gewoon Liz. Probleem opgelost. :grin: Ik zou die lange versie alleen doen als je dat echt zelf een mooie naam vindt.

1 like

Ik ken iemand met die naam die een internationale carriere heeft als zangeres. Die baalt soms wel van haar naam omdat engelse mensen toch soms beetje kijken van heh. Maar met een andere paspoort naam zou ik zeggen dat dat probleem volledig is opgelost en kan ze er altijd voor kiezen onder die naam verder te gaan evt als ze wel iets internationaals gaat doen!

Leuke naam trouwens :blush:

3 likes

Ik zou het wel zo doen, maar dat komt ook omdat ik de lange versie van die naam ook heel mooi vind! Maar ben het eens met wat de rest zegt; alleen die naam in het paspoort zetten als je t leuk zou vinden als ze die naam mogelijk op latere leeftijd ook zou gaan dragen/je dat een hele mooie naam vind.

7 likes

Dit doet mij direct denken aan toen ik in het buitenland ging studeren en er op mijn kamer een naamsticker was geplakt met mijn doopnaam…vind mijn roepnaam heel leuk maar mijn doopnaam is totaal iets anders en heel old school en elke x dacht ik bedankt pa en ma voor het slechte idee om mijn roepnaam nergens te registeren :joy:

Gelukkig hebben ze het bij de andere kinderen beter gedaan en wel de roepnaam als eerste naam gegeven.

3 likes

Ah, mooie naam! En de andere optie voor in het paspoort ook! Maar zoals anderen hier al zeiden, alleen doen als het goed voelt natuurlijk :blush:.

5 likes
  • Elena
  • Violet
  • Ava
  • Ronja
  • Mare/Mara
  • Maite
  • Veerle
  • Lovis
  • Jasmijn

0 stemmers

Edit: Ik was Jasmijn vergeten, die naam staat ook op mijn lijstje.
Nu ik de naam aan de poll heb toegevoegd zijn helaas alle stemmen verdwenen.

3 likes
  • Mathias
  • Markus
  • Mattis
  • Birk
  • Gijs
  • Mats
  • Elliot
  • Alexander

0 stemmers

1 like

Jones :rofl::crazy_face:

11 likes

Ronja, Mattis, Birk, Lovis, ik mis Borka!

5 likes

Morris?

6 likes

Sorry hele andere vraag en woon je in Nederland : maar ben je niet bang dat t ā€œSjakā€ wordt (ga uit dat dat ook jouw Uitspraak niet gaat zijn). Ik heb een aantal namen, waaronder Jack, waar dat me dus me dus enorm tegen houdt (man zegt dat t wel mee zou vallen). Zelfde met John / Sjon etc, vind het ingewikkeld

Jack… Oliver, Benjamin, Gabriel, (Ale)xander

Jack Morris dacht op de een of andere manier meteen aan Chuck Norris :woman_shrugging:
Misschien heel anders in jullie hoofden hoor haha, maar kreeg die associatie…

2 likes

Haha Ohh ja nu je het zegt!

3 likes