Babynameninspiratie (Deel 1)

Dank je wel! Zoals Jonas zonder n inderdaad :grin:

4 likes

Fijn dat jullie geen vreemde reacties hebben gekregen. En wat je zegt over dat het jullie naam is, daar heb je een goed punt. Joas past bij ons en klinkt voor ons goed. Toch maar minder aan de omgeving denken.

De naam komt hier ook weinig voor. Boas hoor je hier vaker.

3 likes

Ooooh is dat Brabants? Ik had ooit een collega Jacques en toen ik zijn naam geschreven zag (Jack), dacht ik: huh, jij heet helemaal geen Zjak, maar Djek.

Deze uitspraak voelt voor mij ook echt als: ja, we schrijven Peter, maar je zegt Henk. Het slaat nergens op haha.

3 likes

Ken juist een Jack waarbij je Jak zegt! Niet uit brabant trouwens

Ach, is het niet net zoals met Rachel, wat zowel Raagel, Rasjel als Reetsjel kan zijn?

1 like

Ja, dit dus was ook in Brabant.

5 likes

Maar is dat niet Jiddische, Franse en Engelse uitspraak?

Terwijl in geen enkele taal spreek je Jack uit als Jacques.

En ontopic @Planten: Joas is superleuk! Misschien geen veelvoorkomende naam, maar daarmee zeker geen gekke/rare naam. En je spreekt 'm gewoon fonetisch uit, dus dat zie ik ook niet zo gauw misgaan. Echt heel leuk, gewoon doen!

3 likes

Ik vind Joas leuk! En als jullie het leuk vinden is het perfect!

Wij hebben een zoontje een naam gegeven en kreeg er veel commentaar op. Uiteindelijk vinden ze die naam echt bij hem passen, ze draaien vanzelf wel bij.

Snap sowieso nooit die ‘verwachtingen’ van een naam van een kind niet.
Ik hoor ook weleens een naam dat ik denk; hmm even wennen. Maar vind het nooit stom of vreselijk ofzo.

3 likes

Ik vind het sowieso raar dat mensen commentaar hebben gegeven op jullie naam :woman_shrugging:t3:. Waar bemoeien mensen zich mee? (Tenzij het iets als adolf is, daar zou ik toch ook moeite mee hebben :sweat_smile:). Ik heb ook vriendinnen met kinderen waarvan ik de namen niet zo mooi vond maar dat hou ik lekker voor mezelf hoor haha. Iedereen kiest met veel liefde een naam uit voor hun kind, dat is toch het allerbelangrijkste!

Doet me even denken aan dat wij vertelden dat onze dochter Lux heette en dat m’n schoonmoeder zei: “oké, daar moet ik even aan wennen”. :joy:

Oh en ik was pas op een babyshower en toen zei iemand ja …… is toch geen naam??? Zo gaat dus onze zoon heten :joy:

13 likes

Nee geen Adolf! Hahaha Het is Hugo, maar blijkbaar vonden veel mensen dat lelijk.

6 likes

Hele mooie naam!

1 like

Hugo vind ik juist een super leuke naam! Heeft ook hoog op ons lijstje gestaan. Wat stom dat mensen zulke opmerkingen maken over een naam

Hugo stond lang op nummer 1 hier, prachtige naam!

2 likes

Lux vind ik een super coole naam! Kan me mss wel voorstellen dat een oudere generatie even moet wennen.
Haha ohneen dat voorval op die babyshower daarom ben ik soms wel bang om mijn mening over namen te geven. Wel nieuwsgierig naar die naam nu!
En iedereen heeft ook een andere mening of vindt iets anders mooi. Dat maakt op het zich ook zo leuk. Hoe saai zou het zijn als iedereen hun kinderen in dezelfde stijl namen zou geven.

4 likes

Mooie naam juist! Staat ook zeker op mijn lijstje :slight_smile:

1 like

Ja, ik vond m meteen al leuk :smiling_face_with_three_hearts: heb zelf nooit getwijfeld tot hij geboren werd.

1 like

oh ja, tuurlijk je hebt gelijk!

1 like

Ik heb ooit hier op het forum een naam genoemd die ik aan mijn dochter wilde geven. Een iemand noemde het een tokkie naam, en toen heb ik de naam geschrapt van mn lijstje, terwijl dit de enige negatieve reactie was. Vind het nog steeds zo stom van mijzelf haha, want 100 mensen 100 meningen en ze doen er allemaal niet toe. Hoop dat je je eigen gevoel hierin kan volgen!

De naam was trouwens Gwen, en ik heb hem sindsdien nooit meer leuk gevonden. omg op mijzelf

8 likes

Oh ik vind Hugo ook leuk! Mensen lekker laten praten :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Ik ben allang blij als we een naam gaan vinden die mn vriend en ik allebei leuk vinden, dan boeit het me verder echt geen reet wat de rest ervan vindt :sweat_smile:

14 likes

Haha ja daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen :joy:

2 likes