Hahaha hier precies hetzelfde, weer een naam die niet op een tegeltje te vinden is
Misschien kunnen jullie tegen je boomer schoonmoeders zeggen dat tegeltjes/sleutelhangers/beertjes via het grote wereldwijde internet met elke denkbare naam te bestellen zijn.
Mijn ouders zeggen al jaren Maaike tegen mijn vriendin Myke. Echt, we zijn al ruim 20 jaar vriendinnen! Ik ben benieuwd wat ze van Maite zouden maken (ook Spaans) als ik die naam zou kiezen…
Hoe spreek je Myke uit? Mieke of mijke? Of anders?
En Maite?
Als Mai-tie?
Gewoon Maj-te
Ik zou dat dus uitspreken als majtu
Ik ben zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een dochter, Nora, maar we noemen haar eigenlijk altijd Noor.
We willen niet weten of we een jongen of meisje krijgen, dus moeten voor allebei een naam verzinnen. Voor een meisje hebben we genoeg opties, maar voor een jongen komen we er totaal niet uit. Alles wat ik leuk vind (bijvoorbeeld Jip, Joep, Felix of Ezra) vindt mijn man vreselijk en andersom.
Hebben jullie leuke ideeën wat bij de naam mijn dochter past?
Wat voor namen vind je man leuk?
Ik vind Jip overigens ook een fantastische naam. Heeft bij ons bij de tweede ook heel lang op het lijstje gestaan maar uiteindelijk net niet geworden.
Misschien Pim, Jonah, Fedde?
Ik hoop later drie jongens te krijgen en dan noem ik ze Jonah, Ezra en Elliot
Ja Pim staat op de lijst, vinden we allebei wel leuk, maar niet echt wauw. Mijn man vindt Luuk leuk. Maar ook dingen als Liam of Robin, wat ik dan weer niet leuk vind…
Onze dochter heet hetzelfde en mijn man vindt ook bijna geen enkele jongensnaam leuk behalve Noah (maar dat lijkt dan teveel op de naam van onze dochter). Wat hij nog wel oké vindt (en ik ook) is Luca(s), Tobi, Moos en Ted. Misschien vinden jullie dat ook leuk?
Jongen: Jonas, Lex, Stef, Joris, Siem, Bram, Vik, Jelte, Job, Tijn, Koen, Thomas, Ruben, Rens, Melle, Freek, Niek, Casper, Loek
Meisje: Kate, Liva, Mia, Lea, Mette, Jasmijn, Jara, Milou, Anna, Imme, Merle, Ella, Mirthe, Julie, Lenne, Rosa, Hannah
Seb(be) / Seb / Sepp
Duuk
Finn
Daan
Wout
Thije
Siem
Guus
Micha
Niek
Pelle, Sjors, Jonah
Misschien mick, tom(mie) of bob(bie)
Pepijn?
Abel?
Ik vind V A mooier omdat J A een dubbele A heeft en vind V dan net wat leuker afsteken. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe JIJ je kind wil aanspreken voor de rest van je leven. Wil je J V, dat is t enige waar het om gaat. J is een populaire naam, maar meer dan 1 andere J zal er niet in de klas zitten. Is dat dan echt zó erg?
Edit: namen verwijderd
Of Julie doen, net wat anders