Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik ben eventjes benieuwd of je het uitspreekt als Eda of Ada? Want dan wordt in mijn hoofd Julia automatisch Djoelia en dan vind ik Vivienne mooier.

5 likes

Maar je vraag is dan eigenlijk of we Julia of Vivienne leuker vinden toch? Gezien die combi met Ada nooit gebruikt zal worden (tenzij ze een beautyvlogger wordt).

2 likes

Precies! Als dat de poll zou zijn zou ik Julia kiezen :grin:

Ik smijt m er gewoon ff in

Hier stond een poll met namen maar achteraf verwijderd voor anonimiteit van Howth

3 likes

Wij hebben nog steeds geen jongensnaam. Gelukkig nog iets van 3 maanden.
Naam die best hoog op lijstje stond is gegeven aan een newborn in de familie.

4 likes

En waarom niet gewoon als roepnaam *? Als jullie die allebei heel mooi vinden en graag willen 

2 likes

Ik had het ook niet echt verwacht. Maar als de baby er is hebben we ook nog even de tijd haha.

Irritant he.
De naam die mijn vriend en ik al 4 jaar hebben is nu de 2e naam van dochtertje van mn broer.
Ik heb geen goede band met hem, maar ben bang dat iedereen ons naapers vindt maar zijn nu dus op zoek naar een andere naam. Baal er heel erg van, zeker omdat de kinderen elkaar wrss nauwelijks gaan zien en 2e naam, maar toch voelt t niet goed.

2 likes

Dank voor jullie antwoorden en het meedenken! Ik heb inmiddels mijn berichten aangepast/verwijderd.

1 like

Wij zullen ze ook niet vaak zien, maar idd naaperij. Wist je broer van die naam?
Mjjn broer heeft 2e naam aan zijn kind gegeven wat we ook als optie zagen maar dan 1 letter erbij. Die zien we wel vaak dus vind dat ook geen optie meer. Hij wist trouwens niet van de naam, en als ik vraag vind ie het alleen maar mooi, maar ik zelf niet.

Nee het is echt puur toeval.

Mn vriend wilde door met de naam maar bij mij voelt t niet goed dus we gaan gewoon verder kijken. Hebben nog wel even en het kan ook een jongen worden (willen geslacht niet weten)

2 likes

Weer eens een aantal ouderwetse keuze-polls: welke ‘versie’ van een naam heeft je voorkeur?

• Sam
  • Sem

0 stemmers

• Luca
  • Lucas
  • Luuk

0 stemmers

• Isabel
  • Annabel

0 stemmers

• Nora
  • Nola

0 stemmers

2 likes
  • Alexis
  • Alixe

0 stemmers

• Luna
  • Luca

0 stemmers

• Fenne
  • Fenna

0 stemmers

• Philou
  • Philine

0 stemmers

• Philine
  • Feline

0 stemmers

• Julia
  • Juul

0 stemmers

• Siebe
  • Seb

0 stemmers

• Guus
  • Gijs

0 stemmers

• Luuk
  • Loek

0 stemmers

• Olivier
  • Oliver

0 stemmers

3 likes

Ik ben elke keer zo bang dat onze naam er tussen staat haha. Tot nu toe is hij nog maar super weinig vior gekomen in dit topic.
Niet dat het boeit als een andere forummer de naam ook heeft, maar toch😝

4 likes
  • Lea
  • Lua
  • Lia
  • Loa
  • Lya

0 stemmers

1 like

Beïnvloed door een van m’n lievelingsboeken, sindsdien vind ik die naam prachtig

Lea van Pascal Mercier

1 like

Wat vind je van Valeria?

Bijna een kruising tussen de twee namen. Je kan zelf kiezen waar ze klemtoon komt, ik zou het op z’n Spaans valería doen.

7 likes

Mijn kleuter heet ***, vonden we de mooiste naam en hij past ook goed in alle talen. (Weg ivm te herkenbaar)

4 likes

Deze staat ook hoog op mijn lijstje! In welk land is ie zo populair? (Als je dat wilt delen, misschien niet in verband met herkenbaarheid.)

Ik haal het sowieso later weg denk ik, te herkenbaar.

3 likes

Thanks! Fijn om te weten.
En inderdaad een naam die in alle contreien makkelijk uitgesproken wordt.

2 likes