Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en wil mijn kindje vernoemen naar beide oma’s plus, een verzonnen naam en haar roepnaam.
Dat zou betekenen dat ze 4 officiële namen krijgt. Is dat wat veel? Wat vinden jullie?

2 likes

Nee prachtig. Ik heb ook 4 namen, waarvan 1 dubbele. Vernoemingen en mijn eigen ‘unieke’ roepnaam. Ik ben trots op alle namen die ik draag.

5 likes

Vind het persoonlijk wel veel. Wij hebben er twee per kind.
Kun je niet een gecombineerde naam doen naar je beide oma’s?
En eerste naam is de roepnaam.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar de verzonnen naam!

1 like

Ik wil iets dat verwijst naar mijn Indische roots. Ben zelf naar mijn overgrootmoeder vernoemd.
Ze noemde mij altijd een nonna. Dat betekent Indische dame/ juffrouw. Het is volgens mij niet echt een naam.

Ik vind nonna eigenlijk leuk als naam en vooral de herinnering die ik heb.
Nog niet zeker of we hem gaan gebruiken hoor

6 likes

Leuk om te horen. Ik heb er zelf 3 maar krijg altijd te horen ‘ wat veel namen heb je’.
Net zoals jou ook trots op alle namen

2 likes

Eerste naam zal roepnaam zijn idd.
Helaas zijn de twee namen echt niet samen te voegen🙃 of je krijgt gekke combi’s.

2 likes

Ik heb een Indische collega gehad die Nonna heette, wist niet dat het ook echt een betekenis had! Ik vind het een leuke naam! (was ook een heel lieve collega)

2 likes

In de praktijk gebruik je de vier namen toch vrij weinig (alleen vaak bij officiële momenten/documenten), dus als jullie dat mooi vinden en er gelukkig van worden… doen toch?

5 likes

Ik heb er zelf 5 incl roepnaam en onze zoon 4 incl.
De opmerkingen erover vallen best mee

2 likes

Ik zag deze jongensnamen bij een Zweedse Instagramster

Voorkeur?

• Bruno
  • Otto
  • Noah
  • Leo
  • Noel
  • Aksel
  • Henry
  • Otis
  • Love
  • Olle
  • Jack
  • Julian
  • Frank
  • Water
  • Ted

0 stemmers

1 like

Haha vind Water ook wel een mooie.

2 likes

Bruno was hier een top 5, geweldige naam vind ik. En Otto zou ik zo zelf hebben kunnen kiezen maar man vond het niks.

Leo, Ted en Frank vind ik ook allemaal heel erg leuk.

1 like

Vind heel veel van deze namen leuk! Noah sowieso, als onze dochter een jongen was had ze zo geheten. Otis, Jack en Ted staan ook op het lijstje.

3 likes

Jaaa zo leuk! En de naam van jouw dochter staat ook op mijn lijstje :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik vind Guus er heel leuk bij. Klinkt gewoon schattig

3 likes

Haha @Ficus bij optie Frank :laughing:

3 likes

Hihi. Ik vind Otto zo leuk :heart_eyes: baal wel een beetje dat dat hier niet kan als er ooit nog een jongetje komt, dochter heet namelijk Lotta. Lijkt teveel vind ik.

4 likes

Ik heb op Jacob gestemd omdat de hond van m’n ouders Boris heet. Ik vind Jacob, vooral met roepnaam Jaap superleuk maar ik houd ook van klassieke hollandse namen.

4 likes

Oud collega is recent vader geworden van Boris Jacob :slight_smile:

Boris is trouwens een echte klassieker die al jaren redelijk stabiel is qua populariteit. Denk dus niet dat het een trendgevoelige naam is!

2 likes