Babynameninspiratie (Deel 1)

Eerste naam zal roepnaam zijn idd.
Helaas zijn de twee namen echt niet samen te voegenšŸ™ƒ of je krijgt gekke combi’s.

2 likes

Ik heb een Indische collega gehad die Nonna heette, wist niet dat het ook echt een betekenis had! Ik vind het een leuke naam! (was ook een heel lieve collega)

2 likes

In de praktijk gebruik je de vier namen toch vrij weinig (alleen vaak bij officiĆ«le momenten/documenten), dus als jullie dat mooi vinden en er gelukkig van worden… doen toch?

5 likes

Ik heb er zelf 5 incl roepnaam en onze zoon 4 incl.
De opmerkingen erover vallen best mee

2 likes

Ik zag deze jongensnamen bij een Zweedse Instagramster

Voorkeur?

• Bruno
  • Otto
  • Noah
  • Leo
  • Noel
  • Aksel
  • Henry
  • Otis
  • Love
  • Olle
  • Jack
  • Julian
  • Frank
  • Water
  • Ted

0 stemmers

1 like

Haha vind Water ook wel een mooie.

2 likes

Bruno was hier een top 5, geweldige naam vind ik. En Otto zou ik zo zelf hebben kunnen kiezen maar man vond het niks.

Leo, Ted en Frank vind ik ook allemaal heel erg leuk.

1 like

Vind heel veel van deze namen leuk! Noah sowieso, als onze dochter een jongen was had ze zo geheten. Otis, Jack en Ted staan ook op het lijstje.

3 likes

Jaaa zo leuk! En de naam van jouw dochter staat ook op mijn lijstje :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik vind Guus er heel leuk bij. Klinkt gewoon schattig

3 likes

Haha @Ficus bij optie Frank :laughing:

3 likes

Hihi. Ik vind Otto zo leuk :heart_eyes: baal wel een beetje dat dat hier niet kan als er ooit nog een jongetje komt, dochter heet namelijk Lotta. Lijkt teveel vind ik.

4 likes

Ik heb op Jacob gestemd omdat de hond van m’n ouders Boris heet. Ik vind Jacob, vooral met roepnaam Jaap superleuk maar ik houd ook van klassieke hollandse namen.

4 likes

Oud collega is recent vader geworden van Boris Jacob :slight_smile:

Boris is trouwens een echte klassieker die al jaren redelijk stabiel is qua populariteit. Denk dus niet dat het een trendgevoelige naam is!

2 likes

Jakob met een k vind ik iets moderner lijken.

2 likes

Ik vind Jacob supermooi! Zou mijn eventuele toekomstige zoon zo zo noemen! Helaas denkt mijn man daar anders over…

6 likes

Ik vind Boris leuk want dat kan je zo lekker verkleinen naar Borrie :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Wat vinden jullie nou van de naam Pim? Mijn man en ik hebben grote moeite met het vinden van een jongensnaam. Dit lijkt de enige naam waar we beiden enigszins enthousiast over zijn…(al blijft het voor mij echt wel voelen als een compromis, er zijn heel veel namen die ik veel leuker vind…). Maar ik twijfel of het niet een beetje ouderwets is of Pim Fortuyn-associaties oproept…

• Leuk!
  • Bah!

0 stemmers

1 like

Ik vind NoĆ«l zo’n mooie naam! Maar als we ooit een zoon zouden krijgen is dat in combinatie met onze achternaam zo vreselijk :sob:

4 likes

Ik heb niet gestemd, want ik kan niet kiezen! Vind ze allebei super leuk!

4 likes