Babynameninspiratie (Deel 1)

Het is niet echt mijn naam, maar ik vind hem niet ouderwets en heb ook geen Pim Fortuyn associaties.

4 likes

Bij Pim denk ik eerder aan de Pim-en die ik persoonlijk ken dan Pim fortuyn.

Zelf vind ik Felix heel leuk maar krijg die kattenvoer associatie niet uit m’n hoofd.

5 likes

Haha Felix is een van mijn favorieten, maar zodra ik daarover begin begint mijn man te miauwen…die kan dat ook niet los zien. Komt er dus ook niet doorheen. Maar als tweede naam staat hij ervoor open, dus waarschijnlijk wordt het dat.

2 likes

Twee namen die op onze shortlist staan zijn de afgelopen week gekozen door familieleden. Het zijn namen die we in Nederland nog nooit hadden gehoord (want buitenlandse naam), dus totaal niet aan gedacht dat hij nog gebruikt kon gaan worden door anderen. Zijn we onze familie in dat buitenland vergeten haha. :’)

4 likes

Hetzelfde hier helaas haha :smiling_face_with_tear:

2 likes

Siem, Loek, Ted, Sepp, Mick, Jip of Siep?

3 likes

Guus, Gijs, Jip, Joep, Luuk, Tim, Siem, Teun

2 likes

Love de naam Pim! Ik vind het vrolijk en juist wel weer hip. Ken ook een baby (nu dreumes) die Pim heet. Ik kan het ook wel waarderen voor een meisje maar m’n vriendinnen verklaarden me voor gek haha

7 likes

Raaf, Maas, Sef, Loek

3 likes

Hier stonden Frenkie , Stevie en Bobbie hoog op het namenlijstje van onze dochter. We hadden kennelijk een hele duidelijke richting. ik heb nu ook heel vaak een zoon volgens instanties en vage bekenden.
Benieuwd naar de naam van jouw dochter nu, maar was te laat met lezen.

3 likes

Jur, Lex, Sam, Bob, Tuur, Gus, Ties, Fos, Nils, Mels, Duuk, Seth, Vik/Vic

6 likes

Maas of Rein

5 likes

Ja Pim is leuk! Staat bij ons op het lijstje, mocht ooit nog een tweede kindje krijgen. Heb daar ook helemaal niet de Pim Fortuyn-associatie bij.

2 likes

Korten jullie de naam weleens af? Als fee. Of lix oid?

Mijn man liet hem namelijk net toch vallen in lijstje mogelijke namen.

6 likes

Ik ook niet. Als Amerikaanse versie eerder als Koon verwacht ofzo. Als in raccoon.

5 likes

Net als Coen Brothers, toch?

6 likes

Gelukkig niet als coon, want dat is een nogal beladen term in Amerika :sweat_smile:
Daarom wel een opmerkelijke naamkeuze, wanneer mensen het verkeerd uitspreken.

1 like

Hè shit, mijn zus heeft mijn nichtje een potentiële naam die ik op mijn lijstje voor mijn hypothetische kind had gegeven. Was er al bang voor. :joy:

Lauren

4 likes

Aah wat shit! Zou ik ook echt bang voor zijn. De mensen in onze omgeving hebben wel beetje zelfde smaak en bij ons duurt het wss nog even. Vind het trouwens ook een prachtige naam!

4 likes

We zijn er net achter gekomen dat ons tweede kindje waarschijnlijk weer een meisje wordt. Ik heb altijd gezworen dat ik geen top 5 naam wilde, hoe mooi ik de naam ook zou vinden. Maar nu blijf ik maar met Olivia in mijn hoofd zitten…:grin:
Iemand een suggestie wat er goed bij Alexis past?

9 likes