Hier stonden Frenkie , Stevie en Bobbie hoog op het namenlijstje van onze dochter. We hadden kennelijk een hele duidelijke richting. ik heb nu ook heel vaak een zoon volgens instanties en vage bekenden.
Benieuwd naar de naam van jouw dochter nu, maar was te laat met lezen.
Jur, Lex, Sam, Bob, Tuur, Gus, Ties, Fos, Nils, Mels, Duuk, Seth, Vik/Vic
Maas of Rein
Ja Pim is leuk! Staat bij ons op het lijstje, mocht ooit nog een tweede kindje krijgen. Heb daar ook helemaal niet de Pim Fortuyn-associatie bij.
Korten jullie de naam weleens af? Als fee. Of lix oid?
Mijn man liet hem namelijk net toch vallen in lijstje mogelijke namen.
Ik ook niet. Als Amerikaanse versie eerder als Koon verwacht ofzo. Als in raccoon.
Net als Coen Brothers, toch?
Gelukkig niet als coon, want dat is een nogal beladen term in Amerika
Daarom wel een opmerkelijke naamkeuze, wanneer mensen het verkeerd uitspreken.
Hè shit, mijn zus heeft mijn nichtje een potentiële naam die ik op mijn lijstje voor mijn hypothetische kind had gegeven. Was er al bang voor.
Lauren
Aah wat shit! Zou ik ook echt bang voor zijn. De mensen in onze omgeving hebben wel beetje zelfde smaak en bij ons duurt het wss nog even. Vind het trouwens ook een prachtige naam!
We zijn er net achter gekomen dat ons tweede kindje waarschijnlijk weer een meisje wordt. Ik heb altijd gezworen dat ik geen top 5 naam wilde, hoe mooi ik de naam ook zou vinden. Maar nu blijf ik maar met Olivia in mijn hoofd zitten…
Iemand een suggestie wat er goed bij Alexis past?
I loveeee Olivia, als onze derde een meisje wordt dan gaat ze ook zo heten
Snap je wel hoor, maar ik denk ook van: de populaire namen zijn niet voor niks populair (vind Olivia ook mooi). En mijn ervaring is wel dat het in de praktijk heel erg meevalt met hoevaak een populaire naam nu echt voorkomt. Dus zou het niet meteen daarom afschrijven.
Anders Livia of Liva misschien?
Verder goeie combi met Alexis imo:
Hannah, Cecile, Lily, Emilie, Julie, Philou, Feline, Sophia, Maeve, Julotte, Merle, Celeste, Danée, Florine
Tbh vind ik Alexis en Lauren ook wel leuk klinken
Wij zijn er ook achter dat ons tweede kind een meisje wordt, terwijl we de jongensnaam al klaar hadden liggen haha… Ik vind het zo lastig om wéér een meisjesnaam te kiezen… Namen die ik mooi vind zijn:
Fenne
Jula
Mare
Mae.
Iemand nog originele namen die in dit straatje passen?
Jinthe vind ik ook heel mooi
Ik overweeg nog om tegen die tijd te overleggen of ik het als tweede naam mag gebruiken Of is dat raar haha
Nee vind ik niet! Jij vind het een mooie naam en ik weet niet of je super veel contact heb, maar dan heb je haar indirect ook vernoemd naar haar grote nicht
(Onze familie is heel hecht, dus ik denk dat mijn nichtje dat wel een hele eer zou vinden)
Ik ken maar 1 Olivia, terwijl het al jaren een top 5 naam is…
Als je het echt de mooiste naam vindt dan zeg ik go for it!