Babynameninspiratie (Deel 1)

als je zin hebt om gewoon wat leuke originele namen te lezen is dit best leuk om doorheen te klikken: Nieuwe namen | ZeeVanNamen.nl

5 likes

Leuk! het zijn wel eindeloos veel pagina’s he haha
of staat ze gelijk vooraan?

3 likes

Haha en Pieteke, zo cute

2 likes

ja leuk he, alles door elkaar!! dat vind ik er ook zo leuk aan. er staan ook wat gewonere namen tussen.
ik vind die meningen ook grappig.
Noelie - Mensen vinden de naam Noelie vooral lief
en dan bij de gekkere namen eigenzinnig of modern haha

1 like

Lees ik in het Engels en dan klinkt het vrijveel als pedophile…

10 likes

Theofiel is wel een “echte” naam hier in BE (vooral generatie grootouders), dus daar is het waarschijnlijk een verbastering van. En uiteraard niet komende van ‘lover van Theo’s’, wel ‘vriend van God’, haha :sweat_smile:

8 likes

Nou de zoektocht naar een jongensnaam is begonnen. Grootste eis is dat het een naam is die op zijn Nederlands uit te spreken is, want de namen van de meiden spreken we ook op zijn Nederlands uit kyra met een ie-klank en ruby met een u-klank en dus niet met de oe-klank . Internationaal een beetje uit te spreken is geen eis, wel mooi meegenomen. En oh een y erin verwerkt is zeker geen vereiste (heb al veel gehoord in onze omgeving dat dat wel moet, met vervolgens suggesties ala Donny, Kenny of Yari wat gewoon echt niet onze namen zij ). Uiteindelijk zal het wel goed komen, beiden namen van de meiden hebben in geen enkel lijstje gestaan, waren er opeens en was meteen JA bij ons beiden. Maar ik ben wel benieuwd naar suggesties.

Namen die ik mooi vind, maar afvallen bij mijn man

• Flynn / Fynn
  • Noan
  • Tobias / Tobi
  • Mase
  • James

Laatste 2 vallen ook af vanwege Engelse uitspraak en dat mensen dan wss de meiden ook verkeerd gaan noemen (gebeurt nu namelijk ook al veel, met name bij R.)

Namen die we tot nu toe allebei mooi vinden:

• Kay
  • Simon
  • Liam (maar dan wel met Engelse uitspraak, dus valt waarschijnlijk ook af).
3 likes

Ayden is de eerste die te binnen schiet. Of vind je dan de uitspraak niet Nederlands?

1 like

Oh die is ook wel tof ja! Ga ik op het lijstje zetten, verzamel steeds can alles en dan drop ik ze af en toe keer bij mijn man haha.

5 likes

Dit was ons lijstje, misschien staat er iets voor je tussen:

Otis
Luuk
Jonas
Boaz
Julius
Joas
Milo
Joah
Lucas
Ezra
Milas
Owen
Sem
Mats
Sef
Nolan

10 likes

@Suikerklontje

Joas
Roan
Yoren / Yoran
Boaz

Edit: @Planten haha! Wat veel overeenkomsten!

2 likes

En toevallig is het bij ons Joas geworden! Leuk dat jij die naam ook noemt dan :grin:

5 likes

Misschien heb je iets aan mijn lijstje, we hebben wel een beetje dezelfde smaak denk ik.

• Boaz
  • Bodi
  • James
  • Jack
  • Noah
  • Flynn
  • Ted
  • Loek
  • Nolan
  • Felix
  • Siem
  • Yuki
  • Luca
  • Jip
  • Moos
  • Abel
  • Mick
  • Lucas
  • Tobi
  • Noam
  • Joaz
  • Benja
  • Jonah
  • Zias
  • Seph
6 likes

Simon vind ik echt geweldig :heart:
Andere namen die op ons lijstje stonden, misschien is het wat voor jullie:
David
Vincent
Jules (of Julien)
Benjamin
Lukas
Hugo
Daniel
Leon
Victor

2 likes

@Planten @anon37686689 @Uprooted @simsalabim thanks, zitten zeker wat opties tussen die me aanspreken!

@Diplodocus Luuk vinden we ook mooi idd,’allee al 2 in onze directe omgeving waaronder vriend van mijn man. Misschien dat Lucas of Lukas idd wel een leuke variant is!

@anon37686689 haha ja de naam van jouw dochter heeft bij K. samen met 2 andere namen heel lang op onze shortlist gestaan, tot we de naam van K. tegen kwamen.

6 likes

Ik denk meteen aan Yuki!

Anders Luca (spreken wij uit als Loeka maar kun je ook uitspreken als Luuka).

2 likes

Dit is gewoon echt helemaal mijn lijstje :heart_eyes::joy: echt bizar.

Mocht ik ooit zwanger zijn van de tweede en het wordt een meisje dan kom ik bij je terug haha. Jongensnamen in overvloed maar meisje vind ik lastig!

6 likes

Wij zijn er nog steeds niet uit. Ik zag ons rijtje verdeeld in de posts hierboven komen.
Nu hebben we dit:
Lukas, Felix, Viktor, Tygo, Tobias.

Ik vind Thomas ook leuk maar op z’n Engels van Peaky Blinder maar gaat niet werken in Nederland.

Maar geen een naam nog echt dat yes gevoel. We hopen dat het komt als we hem zien.

5 likes

En Thiago? Beetje dezelfde stijl maar toch net weer anders.

3 likes

Levi moest ik gelijk aan denken!

Of Elias natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes