Babynameninspiratie (Deel 1)

Oh, daar denk ik niet zo over na. Had ook een buurmeisje vroeger die Veronica heette en dat was ook een radio- en tv-zender tegelijkertijd besef ik me nu door jullie posts voor het eerst eigenlijk, haha.

3 likes

Nog geen tweede op komst maar ik heb even niks te doen op werk dus zit toch te brainstormen over een meisjesnaam voor ons evt. tweede kind. Wie kan me helpen?! Ik heb best veel ‘eisen’ die het lastig maken (denk ik) of namen die afvallen. Let’s go.

Ons zoontje heet Luca. Ik ben op zoek naar een meisjesnaam die hierbij past. Ik houd van korte namen, beetje hip maar niet te apart. De eisen:

• Niet met de L beginnen (anders vind ik het zo Jip&Janneke)
  • Liever ook niet op de -a eindigen (ook i.v.m. hepie&hepie gehalte, maar deze eis is minder hard want ik weet dat er veel meisjesnamen op een -a eindigen en er zijn veel namen die ik wel mooi vind)
  • Minimaal 2 lettergrepen (i.v.m. de achternaam)

Namen die we mooi vinden, maar die afvallen:

• Mila, Nova, Ava, Sofia (niet per se i.v.m. -a maar omdat deze in onze omgeving voorkomen)
  • Noor, Saar, Maeve (i.v.m. 1 lettergreep)
  • Livia, Luna, Lynn (i.v.m. L)

Zelf ben ik helemaal weg van Cato maar mijn vriend vind deze naam niks. Verder houden we ook wel van uni-sex namen zoals Charlie maar deze is helaas ook al gegeven in mijn omgeving.

Ben heel benieuwd waar jullie mee komen! :hugs:

1 like

HĂš shit, had je hele post nog niet gelezen en wilde dus deze naam voorstellen :joy:

1 like

:sob: :sob:

3 likes

Vinden jullie het kunnen om je kind een naam te geven die je nicht ook aan haar kind heeft gegeven?
Achtergrond info: ik ben verder niet close met mijn nicht, zie dat kind nooit maar mijn sibling is wel close met haar.
De naam is ook de officiële naam van mijn vader maar dat wist mijn nicht niet omdat hij een andere roepnaam heeft en mij lijkt het wel mooi om mijn kind naar hem te vernoemen.

Raar of kan gewoon?

• Raar
  • Kan gewoon

0 stemmers

1 like

Vinnie of Lau(rie)

2 likes

Jade, June, Cleo, Suze/Suzie, Abby, Ruby, Hazel, Ise, Milou, Emme, Jinthe, Yentl

6 likes

Luca &
Cara
Zara
Mia

Zoë
Katy
Tibby
Coos
Rue

Zo even hele verschillende soorten namen :see_no_evil:

2 likes

Aangezien je zei dat we dezelfde smaak hadden zit tussen mijn lijstje misschien iets wat je ook leuk vindt. :sweat_smile: Wel veel namen die op -a eindigen, vind dat zelf ook heel mooi (dochtertje heet Nora
Ik vind Coco dus helemaal geweldig maar weet niet of mijn vriend ooit over te halen is (mochten we nog een meisje krijgen)

• Luna
  • Jackie
  • Leia
  • Ruby
  • Bobbie
  • Loa
  • Rose
  • Ivy
  • Raya
  • Rosie
  • MĂ©a
  • Lexi
  • Lola
  • Abby
  • Teddy
  • Charlie
  • Reva
  • Nola
  • Liva
  • Izzy
  • Molly
  • Lulu
  • Lilly
  • Coco
  • Lucy
  • Novi
  • Resa
  • VĂ©da
  • Vida
5 likes

Toevallig ken ik ook een Tesla, haar instagram bio is ook echt; Ja echt, zoals de auto.
Het lijkt me dusvooral heel vermoeiend :rofl:

Mijn pasgeboren neefje heeft de naam van een ajaxspeler gekregen en echt altijd als ik zijn naam uitspreek is dat de eerste reactie van mensen. Oh net als die van Ajax of dat ze de speler even moeten benoemen. Lijkt me als je dat zelf bent nog vermoeiender haha

1 like

@Theekransje Cleo vind ik ook heeeel leuk en in dezelfde categorie als Cato :sunglasses:

1 like

Wij zijn het eens over de naam voor onze zoon, het wordt Joas. Geboortebord is al besteld, evenals de naamslinger. En nu begin ik te twijfelen :crazy_face:

• Joas
  • Joaz

0 stemmers

1 like

Leuke namen noem je, helemaal mijn smaak.
Ik vind Nore ook een leuke naam en past bij de naam van je zoontje vind ik

3 likes

Coco
Kiki

2 likes

Ik heb ook dezelfde naam als de dochter van de nicht van mijn moeder. Die familie is nog redelijk close, maar uiteindelijk zag ik mijn naamgenoot zowat 2 keer per jaar en dat was het. Dus dat is nooit raar of vervelend geweest. Ik denk ook niet dat onze familieleden dat lastig vonden. Ik heb trouwens nog wel wat familieleden met dezelfde naam, en niemand lijkt dat lastig te vinden.

Mijn zus heeft trouwens dezelfde naam als de dochter van één van de beste vrienden van mijn vader. Die zagen we veel vaker, maar ik denk niet dat dat voor hen ooit lastig was. Al zou ik dat zelf toch niet doen.

1 like

Dat is snel vergeten, in ieder geval in ons geval. We hebben ook een Lasse maar niemand maakt het bruggetje naar de Ajax speler. En dat terwijl het een bewuste keuze was vanuit mijn man om voor een ajax speler te gaan :sweat_smile:

3 likes

Hahaha ja hun hebben dat volgensmij ook bewust gedaan, al zeggen ze dat het toeval is :rofl: Zijn beide wel grote voetbalfans!

2 likes

@Yzile @Jeccat @SophieRose @anon37686689 @online_friend @Foucher @Kraanvogel thanks voor alle inspiratie, zie een paar mooie namen voorbij komen! :star_struck: Ook al veel die op mijn lijstje stonden haha, voornamelijk die van @anon37686689, echt 90% is al mijn lijstje :joy:

Ik zie Cleo veel terugkomen, misschien wel een optie! :smirk: Verder vind ik Izzy echt heel cute. Vind Lizzy ook leuk maar is dus afgeschreven ivm de L maar dan is Izzy wel een leuke variant! :heartbeat:

Edit: Coco zie ik ook een paar keer, stond heel lang op mijn lijstje maar mijn schoonzus haar hondje heet Coco :sob: Idem met Jackie, haar kat heet Jack en die noemt ze vaak Jackieeeee. Of kan dat wel vinden jullie?

2 likes

Super leuk! Ik vind het echt wel kunnen hoor. Zowel Jackie als Coco eigenlijk.
(Wij hebben ons eerste dochter dezelfde naam gegeven als de kat van mijn schoonouders, maar ja, die naam stond al jaren op het lijstje en vonden we echt de mooiste :joy::see_no_evil: De kat is er inmiddels niet meer, en wij zijn nog steeds heel blij met de naamkeuze)

8 likes

Vind het echt heeel overdreven om ook nog rekening te gaan houden met iedereens huisdieren eerlijk gezegd, zou dat echt geen factor van belang laten zijn als je een naam leuk vindt. En als je het heel cru bekijkt: die beesten zijn over een jaar 10-15 wel dood en je kind loopt er hopelijk nog 80 jaar mee rond, na een tijdje is iedereen de link met die huisdieren wel vergeten.

7 likes