Babynameninspiratie (Deel 1)

Toevallig ken ik ook een Tesla, haar instagram bio is ook echt; Ja echt, zoals de auto.
Het lijkt me dusvooral heel vermoeiend :rofl:

Mijn pasgeboren neefje heeft de naam van een ajaxspeler gekregen en echt altijd als ik zijn naam uitspreek is dat de eerste reactie van mensen. Oh net als die van Ajax of dat ze de speler even moeten benoemen. Lijkt me als je dat zelf bent nog vermoeiender haha

1 like

@Theekransje Cleo vind ik ook heeeel leuk en in dezelfde categorie als Cato :sunglasses:

1 like

Wij zijn het eens over de naam voor onze zoon, het wordt Joas. Geboortebord is al besteld, evenals de naamslinger. En nu begin ik te twijfelen :crazy_face:

• Joas
  • Joaz

0 stemmers

1 like

Leuke namen noem je, helemaal mijn smaak.
Ik vind Nore ook een leuke naam en past bij de naam van je zoontje vind ik

3 likes

Coco
Kiki

2 likes

Ik heb ook dezelfde naam als de dochter van de nicht van mijn moeder. Die familie is nog redelijk close, maar uiteindelijk zag ik mijn naamgenoot zowat 2 keer per jaar en dat was het. Dus dat is nooit raar of vervelend geweest. Ik denk ook niet dat onze familieleden dat lastig vonden. Ik heb trouwens nog wel wat familieleden met dezelfde naam, en niemand lijkt dat lastig te vinden.

Mijn zus heeft trouwens dezelfde naam als de dochter van ƩƩn van de beste vrienden van mijn vader. Die zagen we veel vaker, maar ik denk niet dat dat voor hen ooit lastig was. Al zou ik dat zelf toch niet doen.

1 like

Dat is snel vergeten, in ieder geval in ons geval. We hebben ook een Lasse maar niemand maakt het bruggetje naar de Ajax speler. En dat terwijl het een bewuste keuze was vanuit mijn man om voor een ajax speler te gaan :sweat_smile:

3 likes

Hahaha ja hun hebben dat volgensmij ook bewust gedaan, al zeggen ze dat het toeval is :rofl: Zijn beide wel grote voetbalfans!

2 likes

@Yzile @Jeccat @SophieRose @anon37686689 @online_friend @Foucher @Kraanvogel thanks voor alle inspiratie, zie een paar mooie namen voorbij komen! :star_struck: Ook al veel die op mijn lijstje stonden haha, voornamelijk die van @anon37686689, echt 90% is al mijn lijstje :joy:

Ik zie Cleo veel terugkomen, misschien wel een optie! :smirk: Verder vind ik Izzy echt heel cute. Vind Lizzy ook leuk maar is dus afgeschreven ivm de L maar dan is Izzy wel een leuke variant! :heartbeat:

Edit: Coco zie ik ook een paar keer, stond heel lang op mijn lijstje maar mijn schoonzus haar hondje heet Coco :sob: Idem met Jackie, haar kat heet Jack en die noemt ze vaak Jackieeeee. Of kan dat wel vinden jullie?

2 likes

Super leuk! Ik vind het echt wel kunnen hoor. Zowel Jackie als Coco eigenlijk.
(Wij hebben ons eerste dochter dezelfde naam gegeven als de kat van mijn schoonouders, maar ja, die naam stond al jaren op het lijstje en vonden we echt de mooiste :joy::see_no_evil: De kat is er inmiddels niet meer, en wij zijn nog steeds heel blij met de naamkeuze)

8 likes

Vind het echt heeel overdreven om ook nog rekening te gaan houden met iedereens huisdieren eerlijk gezegd, zou dat echt geen factor van belang laten zijn als je een naam leuk vindt. En als je het heel cru bekijkt: die beesten zijn over een jaar 10-15 wel dood en je kind loopt er hopelijk nog 80 jaar mee rond, na een tijdje is iedereen de link met die huisdieren wel vergeten.

7 likes

Oke dat is duidelijk, ik stop met twijfelen :grin:

Ik dacht eerder aan Frenkie

(Echt de grootste reden dat ik blij ben dat we in verwachting zijn van een meisje. Anders kreeg het kindje een naam van een (ex) Ajacied)

7 likes

Nouja niet met iedereens huisdieren maar we zien mijn schoonzus bijna elke week! Dus dan zou het echt Coco & Coco zijn haha. Jackie zou ik dan nog wel overwegen.

2 likes

Vet leuke naam, Lasse. Doet mij denken aan die boeken van ā€œDe kinderen van Bolderburenā€, daar hebben veel kinderen leuke namen. Ook Britta, Lena en Lotta volgens mij.

9 likes

Grote twijfel hier over de meisjesnaam.

Onze droomnaam was Sophie, die hadden we al 4 jaar. Mn broer heeft die als 2e naam gebruikt, we hebben geen goed contact dus kan niet overleggen maar voelt niet goed meer om te gebruiken.
Ons alternatief was Scottie maar krijg twijfels dus wil graag opnieuw nadenken. 2e naam wordt Joanna en is een vernoeming.

Hebben jullie nog ideeen?

3 likes

Ik weet niet wat voor types jullie zijn maar ik vind Sophie en Scottie wel een hele andere ā€˜vibe’ hebben. Sophie beetje klassiek/doorsnee en Scottie weer wat moderner. Hou je doorgaans meer van modern of meer van klassiek is dus mijn vraagšŸ˜‰

11 likes

Ja weet ik dus zelf ook niet zo goed haha.
Vandaar wrss ook de twijfel over Scottie

1 like

Fijn zeg! Mooie namen en zeker die vernoeming is echt prachtig. Veel geluk de laatste weekjes!

1 like

En hoe spreken jullie het uit? 2e naam bedoel ik.

Kinder hebben we vorige keer idd gebruikt, zo zijn we aan onze jongensnaam gekomen.

@online_friend thnx, ga ze straks in de groep gooien

4 likes