Ik had Sophie echt jaaaren als favo naam, tot mijn schoonzus het als tweede naam had en die vond t echt not done als iemand in haar omgeving het dan na haar als eerste naam ging gebruiken. (Dit gesprek kwam toevallig een x ter sprake over namen en ik heb nooit gezegd dat het mijn favoriete naam was want had twee jongens en dacht dat de derde ook een jongen zou zijn) Tot het een meisje bleek te zijn en ik een week lang heb getwijfeld of ik dat gesprek aan moest gaan. Uiteindelijk gekozen voor de naam Zoey (klinkt als) en deze naam past echt perfect bij haar!
Sophie vind ik echt een prachtige klassieke naam. Dat je broer het als tweede na gebruikt zo op zich geen probleem te hoeven zijn? Wanneer wordt een tweede naam nou in het dagelijkse leven gebruikt? Persoonlijk vind ik Scottie totaal een andere vibe hebben.
Wat vinden jullie? Als wij een jongen krijgen gaan we die vernoemen naar twee familieleden van mijn vriend. Er komt een aparte roepnaam die is afgeleid van die namen. Nu zei mijn schoonzus laatst dat zij haar kind graag de naam wil geven die wij als tweede naam hebben. Ze weet niet dat wij die naam al willen gebruiken. Verder is ze nog helemaal niet bezig met kinderen en twijfelt ze ook of ze ooit wel kinderen wil, dus ik vind eigenlijk dat wij die naam gewoon wel kunnen gebruiken als tweede naam. Ben benieuwd wat jullie vinden.
- Kan gewoon
- Zou het zelf niet doen
0 stemmers
Kqn gewoon, maar ik had denk wel, toen ze dit zei, meteen vertelt hebben dat dit waarschijnlijk de tweede naam wordt.
Ik zou zoals @Kiwi ook aangaf het misschien wel even bespreken dat het plan was dit jullie als tweede naam zouden willen.
En @Kiwi. Bedankt voor jullie reactie. Ik zal even kijken of er nog een geschikt moment komt om dat te doen. En even met mijn vriend overleggen of hij dat ook een goed idee vindt. Ik sta er zelf wel voor open, maar wil liever niet dat het een discussie wordt (met haar). Maar goed, dat zullen we dan zien!
Het hoeft toch geen discussie te worden? Ik zou het als een feit insteken als ‘joh ik weet dat je ooit gezegd hebt dat je deze naam overweegt voor een evt kind, en het wordt de 2e naam van ons kind. We wilden je dit op voorhand laten weten.’
En mocht ze dan moeilijk gaan doen zou ik gewoon zeggen dat je er dacht goed aan te doen zodat ze bij de geboorte niet werd overvallen en dat je het daar verder bij wil laten.
Ik zou het zelf fijner vinden om zo’n onderwerp ‘uit de weg te hebben’ tijdens de zwangerschap dan dat ze lastig gaat doen of opmerkingen maakt tijdens je kraamtijd, als je toch al helemaal overweldigd en labiel bent
Ja, precies. Zo zag ik het ook voor me, het gesprek. We zullen zien!
Ivan, Tomas, Kas (van Kasimir), Tibor, Niko/Nikolai, Luka, Viktor?
Dante? Of Simon misschien, maar weet eigenlijk niet of die gangbaar is in die regio.
Olaf, Otis, Lucas, Phillip?
Oscar en Oliver vind ik beide erg leuke namen en wel in dezelfde “categorie” vallen.
Ik moet meteen aan Nikola denken (zoontje van Kenzas)
Anders misschien Alan? Ik weet niet of dit per se een Joegoslavische naam is maar ik ken wel iemand die daar vandaan komt en zo heet.
Haha nu je het zegt ken ik ook iemand die zo heet en uit voormalig Joegoslavië komt! (Alan dus)
Vind je Otto of Kasper nog wat? Vind ik wel leuk bij de naam van je andere kindje!
Aden, Liam, Ilija, Adam, Filip, Erik, Martin, Leon, Robert
Wie weet kan deze website helpen: https://mixedname.com/
Wat vind je een leuke meisjesnaam?? En is daar geen mannelijke variant van toevallig haha
Nino geen optie dan? Of Milan/Milas?
En wat koosnaamjes bij Adam betreft, die komen vanzelf wel hoor!
Janosz of Janos? Had je zelf vast ook wel bedacht… denk niet dat mensen daar moeite mee hebben qua uitspraak. Vind het ook wel een leuke naam. Hij kan er altijd nog Jan van maken
Ik had vroeger op de middelbare school ook een Jonno in de klas. Ook wel leuk. En op zeevannamen zie ik nog Janno staan.
En nathan als yannick staan er ook bij suggesties. Ook leuk!
Fosse ook nog een optie? :
Anders Fos!
M’n man vindt hem leuk! Ik moet nog even nadenken of het niet teveel op de naam van onze eerste zoon lijkt, maar hij komt op ons lijstje erbij. Dankje!
Of Flint misschien nog?