Als het ‘zijn’ vernoeming is, zou ik het bij hem laten om er een beslissing over te nemen. Je zou kunnen brainstormen over een alternatief waar jij ook blij mee bent en hem dan na de geboorte de beslissing kunnen laten nemen of hij wil vernoemen of toch niet.
Persoonlijk vind ik ‘semi dwingen’ niet ok als het gaat om zoiets definitiefs.
Wij hadden hetzelfde met mijn partners opa, uiteindelijk hebben wij het niet gedaan en heeft ons kind maar 1 naam. Hij zegt er geen spijt van te hebben, maar t idee voelt nu niet meer pijnlijk zegt hij. (Zijn opa was nog geen jaar overleden toen H. Geboren werd en H. Is nu 2,4)
Hoevaak gebruik je nou een tweede naam? Mijn beide kinderen hebben twee namen (ik ook), maar het is alleen de roepnaam wat gebruikt wordt. Misschien helpt hem dat ook.
Alleen als ze de eerste 10x niet naar haar eerste naam luistert haha
Tweede naam gebruik je bijna niet. Ik zou het bij hem laten. Misschien is een variant van de naam erop nog een optie. Dan is het niet 1 op 1 gelijk.
Dit inderdaad. Wij hadden een beetje hetzelfde, maar door een variant op de naam te kiezen (bijv. Ans ipv Anna, ik noem maar wat hoor) was het gevoel erbij toch meteen iets anders
Ja wij gaan misschien ook doen naar mijn oma. Maar wel een variant want we vinden de naam te vrouwelijk voor een jongen. En de mannen variant is heel gangbaar.
@Kusjessoldaat dit inderdaad. Wij hebben beide dochters een 2e naam gegeven maar die gebruiken we nooit. Staat alleen op officiële documenten.
Ik zou wel eerder voor ‘Mats’ kiezen! Met een t dus
Ja! Ik zou voor de deense uitspraak gaan (niet Noors, daar is het Mads met een vrij harde D) maar Mes is wel een beetje gek denk ik voor een kindje dat in nederland opgroeit en ik denk dat niemand het gelijk goed uitspreekt. Ik heb met elke naam vooral de deense associatie dus dat zou dan sowieso wennen worden om het in het nederlands te horen.
Toevallig nog een tip voor een deense babynamen app/website? Ik heb Kinder al!
Het meest verschrikkelijke vind ik als ik iemand voor mij hebt met de naam ‘Rachel’ en het dan op z’n Nederlands moet worden uitgesproken.
Wtf mijn naam stata op #16 in die Deense namenlijst terwijl het in Nederland echt een naam is die je kind in 1990 of zo gaf.
Bedoel je dan Rasjel of Ragel?
In dit geval was het Ragel maar eigenlijk vind ik beide varianten niet mooi.
Reetsjel kan ook nog.
Evi nr 3 is in mijn directe omgeving geboren, blijkbaar ook een populaire meisjesnaam? Haha grappig wel. 1 van de 3 spel je als Evie, maar toch.
Haha mooi zijn die tegenstellingen tussen landen. Mijn vriend kwam met Theo aanzetten toen we nog niet wisten welk geslacht de baby had, is in Frankrijk reuzehip (sorry voor alle liefhebbers van deze naam )
Oh ja ik ben echt liefhebber inderdaad haha! Mijn vriend wilde niet
- Vic
- Lío
- Fedde
- Sef
0 stemmers
Hij krijgt in NL ook ongetwijfeld een come back!
Ja leuk! Leo vind ik ook fantastisch.