Babynameninspiratie (Deel 1)

Haha, ik vond Doutzen altijd een práchtige naam. Nu toch echt gevetood door m’n vriend vanwege teveel stomme associaties.

2 likes

Mijn beste vriendin ook :scream::pleading_face:

6 likes

Kennis van me heeft dit ook gehad, alsnog die naam aan d’r zoon gegeven en die moeder is helemaal bijgekomen. Ze gaat sowieso ws wel gek zijn op d’r kleinkind dus ook op de naam :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Er zal nooit een naam zijn die iedereen fantastisch vindt. Dus lekker bij je eerste keuze blijven :+1:

4 likes

Chris Zegers heeft bij mijn weten alleen 2 zoontjes (Eden en Riven), dus denk dat het een grap was.

2 likes

Dat ging over Tanja Jess, met Bobby en Billy.

1 like

Ja en die Billy is in transitie en heet tegenwoordig Alice, dus vandaar dat ze een dochter zag wsl?

1 like

Ik weet ook nog precies de scene die je beschrijft, bij een tafel in een heel licht huis. Ik vond die namen en de combi ook heel leuk maar die opmerking zo stom.

4 likes

Oh sorry wist ik niet, ik heb het over toen die kinderen 1 en 3 ofzo waren

1 like

We weten het nog steeds niet haha! (nu 38 weken). Er staan er een paar op de shortlist, want ik vind het mooi te combineren met een naam de afkomst van mijn vriend, maar nog geen knopen doorgehakt! (wil i.v.m. privacy nog niet delen welke we nog overwegen, maar misschien over een paar weken haha :smiley:)

1 like

Fardou en Jildou stonden hoog op mijn lijstje, maar we hebben een zoon gekregen. Er zijn veel mooie Friese namen.

3 likes

Mag ik vragen om wat inspiratie voor een babynaam? Wij krijgen een tweede zoontje en zijn op zoek naam een korte (internationale) arabische voornaam waarbij er geen verwarring kan zijn over de uitspraak ervan. De grote broer heet Ramy. :slight_smile:

Namen die zijn afgevallen:

• Amar, Amr, Ammar
  • Mido
  • Moos
  • Jabal
  • Elias, Ilyas
5 likes

Aydin & Omar vind ik zelf heel mooi. Weet niet of de 1e verwarring brengt over de uitspraak maar de 2e in ieder geval niet haha. Verder hoor ik nog Zain/Zayn vaak, Louay, Adam, Deen (Dean).

4 likes

Idris en Yassin vind ik heel mooi, Ismail en Safouan ook maar die zijn dan weer wat lastiger qua uitspraak.

2 likes

Leuke opties! Ik ga er zometeen eens een paar testen bij m’n vriend. Er zijn ook wat namen voorgesteld die al “gereserveerd” zijn of al gegeven zijn binnen de familie.

Moos is mijn Nederlandse verbastering van Musa in de hoop dat die goedgekeurd zou worden door vriendlief, maar hij vind het hetzelfde klinken als eland in het Engels (moose).

Ik had gisteren ook nog Naif/Nayef gevonden, maar ook afgekeurd helaas.

Ohja zo. Musa vind ik ook mooi trouwens, stond op het lijstje bij onze eerste.

Nouafel ook mooi, alleen niet kort en denk voor veel mensen lastig uit te spreken.

1 like

Is Resa / Reza ook arabisch?
Die vind ik zo mooi

3 likes

Ik ken een:
Yousef/Sef met broer Issam

3 likes

Haha ooo zeg dat je op de naam bent gekomen door haar droom :smile:

3 likes

Ik vind de naam Freya leuk. Nu heet het pasgeboren veulentje van Arie Boomsma zo… (ik ben niet zwanger ofzo hoor haha)

9 likes