Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik zou me eerder zorgen maken over het feit dat het een lingeriemerk is en een instelling voor onvruchtbaarheid dan over het paard van Arie :smile:

4 likes

Hahahaha is dat zo? Hahaha okƩ dan kan dat paard er ook wel bij

11 likes

Toen ik nog les gaf in Rotterdam was er in iedere klas wel een Rayan. Weet niet wat ik ermee wil zeggen, maar wel vrij populair.

4 likes

Ik zag toevallig in een artikel laatst een paar namen voorbijkomen die ik heel leuk vond, hoop dat ze Arabisch zijn (volgens mij wel)!

Sami
Mirza
Musa
Reda

4 likes

Hoe zouden jullie Jule uitspreken?

• Juul-uh
  • Sjuul
  • Juul
  • Anders…

0 stemmers

En Femme?

• Fem
  • Fem-mu
  • Fam
  • Anders…

0 stemmers

2 likes

Djoel

12 likes

Engels, als June (Djoen) maar dan met een l

9 likes

Een van mijn favoriete namen ooit :heart: Zou me daar absoluut niks van aantrekken haha

2 likes

Oh bedoelde ook niet dat het altijd op die bepaalde manier uitgesproken moĆ©t worden hoor! Maar bij dit meisje hebben haar ouders voor deze manier van uitspreken gekozen. Dus ā€˜anders’ dan wat er al in de poll genoemd werd.

2 likes

Ik zou het geloof ik meer met een Z uitspreken zoals de Franse jongensversie Jules: Zjuul

4 likes

Ik ken het ook als Juule, dus dan is de uitspraak juul-uh wat logischer

4 likes

Haha ja mijn zoon heeft ook 2 Julie’s in de klas maar bij de een zeg je djuulie en bij de ander sjuulie

1 like

Vind het dus een super leuke naam maar hierdoor twijfel ik wel over de naam omdat er zoveel uitspraken zijn.

3 likes

Onze dochter heet ook Julie (Sjuulie) en gaat eigenlijk altijd goed. Als het niet goed gaat verbeteren we het en dan is het ook prima.

6 likes

Nou ons zoontje heet Luca (Loeka) en ondanks dat ik het meerdere malen heb gezegd blijven sommige mensen Luuka zeggen haha.

Maar dan kan Julie er ook nog wel bij (zou voor Sju-lie gaan denk ik).

4 likes

Wij hebben de naam Odin in ons hoofd, maar mijn vriend twijfelt ineens. Hij is bang dat het een kindernaam is en niet zo leuk voor later als volwassene. Wat vinden jullie?

Odin is een…
  • Baby/kindernaam
  • ā€˜Normale’/volwassen naam

0 stemmers

1 like

Ons zoontje heet zo! Ik ben nog steeds blij met de naam en ik vind het persoonlijk geen kindernaam maar gewoon een mooie naam. Overigens waar mijn vriend oorspronkelijk vandaan komt heten wel meer mensen zo dus voor ons is het een hele gangbare naam.

6 likes

Oh wat leuk! Ik ben ook echt fan en in mijn hoofd heet hij ook al echt. Dus baal van zijn twijfel, maar heeft mogelijk ook te maken met zijn eigen naam (is een kinder naam en heeft ie veranderd).

3 likes

Ook al zou men Odin nu associĆ«ren met een kindernaam, dat groeit ook met de tijd mee. Ik heb bijvoorbeeld heel erg een kinder-associatie met de naam Jens maar over 20 jaar is er een hele generatie Jensen volwassen. Dus je went vanzelf aan een ā€˜kinder’naam voor een volwassene denk ik!

5 likes

Maar wat maakt een naam een kindernaam dan? Iets als Teuntje ofzo kan ik nog wel inkomen, maar ik zie niet helemaal wat er kinderlijk is aan Odin?

2 likes