Ik zou het geloof ik meer met een Z uitspreken zoals de Franse jongensversie Jules: Zjuul
Ik ken het ook als Juule, dus dan is de uitspraak juul-uh wat logischer
Haha ja mijn zoon heeft ook 2 Julieās in de klas maar bij de een zeg je djuulie en bij de ander sjuulie
Vind het dus een super leuke naam maar hierdoor twijfel ik wel over de naam omdat er zoveel uitspraken zijn.
Onze dochter heet ook Julie (Sjuulie) en gaat eigenlijk altijd goed. Als het niet goed gaat verbeteren we het en dan is het ook prima.
Nou ons zoontje heet Luca (Loeka) en ondanks dat ik het meerdere malen heb gezegd blijven sommige mensen Luuka zeggen haha.
Maar dan kan Julie er ook nog wel bij (zou voor Sju-lie gaan denk ik).
Wij hebben de naam Odin in ons hoofd, maar mijn vriend twijfelt ineens. Hij is bang dat het een kindernaam is en niet zo leuk voor later als volwassene. Wat vinden jullie?
- Baby/kindernaam
- āNormaleā/volwassen naam
0 stemmers
Ons zoontje heet zo! Ik ben nog steeds blij met de naam en ik vind het persoonlijk geen kindernaam maar gewoon een mooie naam. Overigens waar mijn vriend oorspronkelijk vandaan komt heten wel meer mensen zo dus voor ons is het een hele gangbare naam.
Oh wat leuk! Ik ben ook echt fan en in mijn hoofd heet hij ook al echt. Dus baal van zijn twijfel, maar heeft mogelijk ook te maken met zijn eigen naam (is een kinder naam en heeft ie veranderd).
Ook al zou men Odin nu associĆ«ren met een kindernaam, dat groeit ook met de tijd mee. Ik heb bijvoorbeeld heel erg een kinder-associatie met de naam Jens maar over 20 jaar is er een hele generatie Jensen volwassen. Dus je went vanzelf aan een ākinderānaam voor een volwassene denk ik!
Maar wat maakt een naam een kindernaam dan? Iets als Teuntje ofzo kan ik nog wel inkomen, maar ik zie niet helemaal wat er kinderlijk is aan Odin?
Voor mij inderdaad zoān verkleining ātjeā. Geen idee bij deze naam, vind het zelf ook niet. Maar omdat mijn vriend daar ineens over ging twijfelen dacht ik even horen hoe anderen dat zien. Misschien gewoon de twijfel van iets definitiefs kiezen.
Wat leuk om te horen! Ben er zelf in ieder geval wel zeker van, maar altijd leuk om te horen als anderen de naam ook mooi vinden
En met de poll uitslag genoeg overtuigingskracht voor mān vriend geloof ik haha
OkƩ ik kom gelijk even advies en inspiratie vragen nu we weten dat we een jongen krijgen haha. We hebben al een dochter Nora
We hebben het er (ook toen ik zwanger was van onze dochter) al veel over gehad maar mijn vriend vindt echt haast nĆks leuk behalve Noah (vind ik ook leuk, maar lijkt teveel op de naam van onze dochter).
Ik houd van namen met twee lettergrepen (beetje dezelfde richting als onze dochter) maar er zijn ook namen met ƩƩn lettergreep die ik leuk vind. Ben best trendgevoelig ook maar daar heb ik niet zoveel moeite mee verder, mag ook best een populaire naam zijn maar is geen vereiste.
Als het een meisje was, hadden we Raya, Reva, Bobbie en Rose/Rosie hoog op ons lijstje staan.
Wat ik o.a. leuk vind (ik houd mijn favorieten even voor mezelf) is Luca, Abel, Felix, Jonah, Ted, Loek, Moos, Siep/Siem en Jip. Tobi en Yuki vind ik ook heel leuk en mijn vriend ook wel maar net niet helemaal dus in die richting zijn suggesties ook welkom.
Faas, Ties, Siebe, Gijs, Timo, Guus, Tibbe, Sjors, Jille
Volgens mij hebben we wel redelijk dezelfde smaak qua jongensnamen want veel van de namen die je noemt vind ik ook leuk. Wat ik leuk vind bij de naam van je dochter:
Milo (met stip op 1 haha, vind dat echt een goeie combi)
Joep
Joas
Tijn
Guus
Bodhi
Teije
Niek
Benja
Freek
Tieme
Fedde
Bob
Vik
Ezra
Nils
Seth
Hugo
Oscar
Pim
Eli
Ja dezelfde smaak inderdaad! Mijn twee favorieten staan ook in jouw lijstje. Dank je!
Mijn neefje heet Joah. Lijkt op Noah, maar niet te veel op je dochtersnaam.
Nora en
Roan
Rohan
Noud
Joah
Sam
Logan
Sep
Jaaa nu vind ik Milo ook leuk haha, nooit overwogen hiervoor