Babynameninspiratie (Deel 1)

Voor mij inderdaad zo’n verkleining ‘tje’. Geen idee bij deze naam, vind het zelf ook niet. Maar omdat mijn vriend daar ineens over ging twijfelen dacht ik even horen hoe anderen dat zien. Misschien gewoon de twijfel van iets definitiefs kiezen.

2 likes

Wat leuk om te horen! Ben er zelf in ieder geval wel zeker van, maar altijd leuk om te horen als anderen de naam ook mooi vinden :blush:

En met de poll uitslag genoeg overtuigingskracht voor m’n vriend geloof ik haha

2 likes

Oké ik kom gelijk even advies en inspiratie vragen nu we weten dat we een jongen krijgen haha. We hebben al een dochter Nora

We hebben het er (ook toen ik zwanger was van onze dochter) al veel over gehad maar mijn vriend vindt echt haast níks leuk behalve Noah (vind ik ook leuk, maar lijkt teveel op de naam van onze dochter).

Ik houd van namen met twee lettergrepen (beetje dezelfde richting als onze dochter) maar er zijn ook namen met één lettergreep die ik leuk vind. Ben best trendgevoelig ook maar daar heb ik niet zoveel moeite mee verder, mag ook best een populaire naam zijn maar is geen vereiste.

Als het een meisje was, hadden we Raya, Reva, Bobbie en Rose/Rosie hoog op ons lijstje staan.

Wat ik o.a. leuk vind (ik houd mijn favorieten even voor mezelf) is Luca, Abel, Felix, Jonah, Ted, Loek, Moos, Siep/Siem en Jip. Tobi en Yuki vind ik ook heel leuk en mijn vriend ook wel maar net niet helemaal dus in die richting zijn suggesties ook welkom. :sweat_smile:

6 likes

Faas, Ties, Siebe, Gijs, Timo, Guus, Tibbe, Sjors, Jille

4 likes

Volgens mij hebben we wel redelijk dezelfde smaak qua jongensnamen want veel van de namen die je noemt vind ik ook leuk. Wat ik leuk vind bij de naam van je dochter:

Milo (met stip op 1 haha, vind dat echt een goeie combi)
Joep
Joas
Tijn
Guus
Bodhi
Teije
Niek
Benja
Freek
Tieme
Fedde
Bob
Vik
Ezra
Nils
Seth
Hugo
Oscar
Pim
Eli

5 likes

Ja dezelfde smaak inderdaad! Mijn twee favorieten staan ook in jouw lijstje. Dank je!

2 likes

Mijn neefje heet Joah. Lijkt op Noah, maar niet te veel op je dochtersnaam.

9 likes

Nora en
Roan
Rohan
Noud
Joah
Sam
Logan
Sep

2 likes

Jaaa nu vind ik Milo ook leuk haha, nooit overwogen hiervoor

2 likes

Boaz :slight_smile:

2 likes

Omdat jullie Reva leuk vonden voor een meisje, misschien nu Reza?

Of mijn all time favorite: Pepijn! Haha ik gooi hem er iedere keer in

8 likes

mats, noud, sebas, bram, lars :slight_smile:

5 likes

@anon37686689
Mooi anagram van Nora ook!

12 likes

Aron kan ook nog dan!

7 likes

Ik vind er mooi bij klinken:
Mika/Misha
Thomas
Ezra
Julan
Jonah
Olaf
Luca(s)
Vooral ook namen met 2 lettergrepen en een ‘a’ in de 2e lettergreep.

Maar ook bijv. Otis , Ravi, Lovis (dus ook weer 2 lettergrepen)

3 likes

Luca heet ons zoontje dus sowieso een topper :smirk: verder:
Boaz (onze nummer 1 jongensnaam voor evt. een tweede jongen)
Bowie
Jovie
Otis
Frenkie

5 likes

Dank jullie allemaal! Ik heb er nog een paar aan mijn lijstje toegevoegd. Gelukkig hebben we nog even

2 likes

Gefeliciteerd trouwens! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik vind Ezra heel leuk. Maar ik stelde de naam net voor aan m’n man en kreeg gelijk een vies gezicht :tired_face: echt zo frustrerend

Aahh nee! Balen zeg! Maar als je zoon ook de achternaam van je man krijgt dan vind ik dat jij wat meer zeggenschap hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee, grapje hoor

4 likes