Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vind dat ik sowieso meer zeggenschap heb na 9 maanden een kind dragen :crazy_face: maar uiteindelijk wil ik toch een naam die we allebei mooi vinden :woman_shrugging:t3::relaxed:

1 like

Cliënten van mij hebben de volgende namen voor hun kinderen:
Zoon: August
Dochters: April, May, June. Vast niet in de juiste volgorde
Zo leuk!!! Ik vind het ook echt heel mooi klinken samen en nog nooit gehoord.
(Cliënten wonen niet in NL, vandaar dat ik deel).

4 likes

Ik krijg ook een jongen en Ezra is al heel lang mijn lievelingsnaam maar mijn man vindt het ook een VERSCHRIKKELIJKE naam :sob::sob: huilen… want verder vind ik echt niets leuk qua jongensnamen.

2 likes

Ik vind Lea(h) ook suuupermooi. En ook Rea/Rhea.

4 likes

Lina vind ik ook heel leuk bij Nora :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik vind zowel Lea als Merle heel leuk. Lot/Lotte vind ik altijd lomp klinken.

Verder misschien nog Ella, Mia, Fia, Sare, Jula, Imme, Ava, Mare?

Oh en ik bedenk nu Jette nog

3 likes

Suze (Suus), Fiene (Fien), Jula/Jule/Julia (Juul), Lize, Jolie, Lune

2 likes

Kleuter gaat deze week tijdelijk naar een andere preschool, hergroepering ivm kinderen die op vakantie zijn. Ik zag weer allemaal nieuwe namen op de kapstokjes dus ik dacht, misschien leuk als Scandinavische inspiratie voor iemand hier. Niet dat het allemaal Scandinavische namen zijn, het is redelijk internationaal.

Jongens:
Abbe
Tyre
Kaj
Olle
Truls
Viggo
Vincent
Liam
Carl
Benjamin
Otte
Nils
Othniel

Meisjes:
Hillevi
Freja
Edith
Ynes
Sophia
Zainab
Viola
Dalal
Andrea
Nicolija
Lena
Lowa
Stella
Zoey
Maria Victoria
Emilia
Evelina
Emina
Najla
Ajlin

19 likes

Haha heb je dit allemaal onthouden of heb je stiekem foto’s gemaakt?

Edit: je hebt natuurlijk ook een lijst haha

2 likes

Haha nee zo’n goed geheugen heb ik niet haha

2 likes

Zie net bij iemand op insta de naam
Louve Eleanor, mooie vind ik!

Ik had Louve ook op mijn lijstje maar dat betekent wolf… Zouden julle het om die reden niet kiezen?

3 likes

Nee, want gewoon Wolf is toch ook een gangbare naam? Ik vind het zelf niks, maar het kan wel

2 likes

Ja klopt maar voor een meisje zou ik Louve wel kunnen kiezen en Wolf niet

O zo. Maar niemand zou weten dat het Wolf betekent

1 like

Het betekent eigenlijk wolvin, loup is de mannelijke benaming voor wolf (in het Frans dus)

3 likes

Loeve zou ik zeggen. Vind t wel mooi, hou sowieso van namen die eindigen op ‘e’

3 likes

Jaa ook dat idd! Nu je het zegt… Wil eigenlijk geen naam kiezen die je op verschillende manieren kunt uitspreken.

Absoluut iets waar ik zelf ook rekening mee hou voor mijn eigen kinderen. Heb zelf een voor- én familienaam die weinig tot niet voorkomt hier in België en ik wil het m’n kinderen niet aandoen om zelf tot het eind van hun dagen hun naam 3 keer te moeten spellen om dan alsnog een foute brief of e-mail te moeten ontvangen. Ze dragen de familienaam van mijn man die, zeker in de streek hier, vaak voorkomend is. Dat scheelt dan weer wel. Ik hou van andere woorden van kort maar krachtig :face_with_hand_over_mouth:
Wil overigens niet zeggen dat ik het geen ontzettend leuke en ietwat aparte naam vind :smile:

1 like

Bij ons gaat het best snel, we hebben nu twee (eigenlijk vier maar twee favoriete) jongensnamen waartussen we twijfelen. Mijn vriend heeft gelukkig ook ineens een mening gekregen, wel zo makkelijk. De ene was al langer één van mijn favo’s maar vindt hij nu ineens ook leuk alleen vindt hij hem nog een beetje ‘agressief’ overkomen. De andere heb ik nooit heel erg over nagedacht maar kwam mijn vriend mee, vind ik suuuperleuk maar ik ben een beetje bang dat het niet bij onze dochter past of dat mensen het raar vinden of zo.?