Haha nee zo’n goed geheugen heb ik niet haha
Zie net bij iemand op insta de naam
Louve Eleanor, mooie vind ik!
Ik had Louve ook op mijn lijstje maar dat betekent wolf… Zouden julle het om die reden niet kiezen?
Nee, want gewoon Wolf is toch ook een gangbare naam? Ik vind het zelf niks, maar het kan wel
Ja klopt maar voor een meisje zou ik Louve wel kunnen kiezen en Wolf niet
O zo. Maar niemand zou weten dat het Wolf betekent
Het betekent eigenlijk wolvin, loup is de mannelijke benaming voor wolf (in het Frans dus)
Loeve zou ik zeggen. Vind t wel mooi, hou sowieso van namen die eindigen op ‘e’
Jaa ook dat idd! Nu je het zegt… Wil eigenlijk geen naam kiezen die je op verschillende manieren kunt uitspreken.
Absoluut iets waar ik zelf ook rekening mee hou voor mijn eigen kinderen. Heb zelf een voor- én familienaam die weinig tot niet voorkomt hier in België en ik wil het m’n kinderen niet aandoen om zelf tot het eind van hun dagen hun naam 3 keer te moeten spellen om dan alsnog een foute brief of e-mail te moeten ontvangen. Ze dragen de familienaam van mijn man die, zeker in de streek hier, vaak voorkomend is. Dat scheelt dan weer wel. Ik hou van andere woorden van kort maar krachtig
Wil overigens niet zeggen dat ik het geen ontzettend leuke en ietwat aparte naam vind
Bij ons gaat het best snel, we hebben nu twee (eigenlijk vier maar twee favoriete) jongensnamen waartussen we twijfelen. Mijn vriend heeft gelukkig ook ineens een mening gekregen, wel zo makkelijk. De ene was al langer één van mijn favo’s maar vindt hij nu ineens ook leuk alleen vindt hij hem nog een beetje ‘agressief’ overkomen. De andere heb ik nooit heel erg over nagedacht maar kwam mijn vriend mee, vind ik suuuperleuk maar ik ben een beetje bang dat het niet bij onze dochter past of dat mensen het raar vinden of zo.?
Je mag mij ook altijd DM’en
Als je nog behoefte hebt aan meningen mag je ook mij een DM sturen!
Nu ben ik ook benieuwd! Haha
Mijn dochter heeft ook een veel apartere naam dan haar tweelingbroer en dat vind ik soms nog steeds wel ‘lastig’. Maar goed ik heb dan ook echt een namenfetisj en denk echt veel te lang en vaak na over dit soort dingen.
Als het gaat over de keuze tussen 2 namen zou je ook nog kunnen overwegen om te wachten tot je zijn koppie ziet en wat daar het beste bij past. En mocht je nog een mening willen mag je me altijd een pb sturen.
Mijn eerste heeft een naam die hier niet echt voorkomt. Mijn tweede heeft een top 20 naam. Ik voelde eerst een beetje de druk dat de tweede ook een uniekere naam moest, maar we kwamen er niet uit. Er heeft nog nooit iemand wat over gezegd.
Ik vind ook niet dat namen van 2 kinderen per se heel erg bij elkaar moeten passen.
Mijn dochter heeft een Engelse naam en m’n zoontje eigenlijk gewoon Nederlands. Gewoon gedaan en nu ook gewend en niet raar meer.
Ik vind het altijd wel leuk als namen een beetje bij elkaar passen, maar dat is ook voor iedereen anders natuurlijk. En vaak als je twee namen samen hoort dan ‘past’ het ook vaak wel in je hoofd.
Vrienden van ons hebben twee kindjes. De ene heeft een onbekende, lange, Engelse naam, de ander een korte typisch Hollandse top 10 naam. Al snel was iedereen dat zo gewend, dat het gewoon bij elkaar past