Van retro tot rock 'n roll, Elleke Van Win | 9789401415439 | Boeken | bol.com dat vond ik wel een leuk boekje alleen staan veel namen dubbel.
svbkindernamen.nl, daar staan alle namen die 25x of vaker gegeven zijn in NL. Ook van voorgaande jaren.
En als je echt iets aparts/exotisch wil zou je kunnen kijken naar Meisjesnamen, daarin staan 12.000 verschillende namen
Meisjesnaam Lottaā¦
- Leuk!
- Raar/stom
- Vind Lotte leuker
0 stemmers
Ik vind Lotta leuker. Vind Lotte altijd zo āleegā klinken qua klank. Alsof de tendens naar beneden gaat:
Lo (^) Tte (v)
Lo (-) Tta (^)
Haha geen idee of dit duidelijk is.
Ik heb het aangepast
ik ook, vind Lotta stukken vlotter dan Lotte, misschien omdat Lotte al snel Lottuh wordt
Voor een jongen:
- Yuki
- Frenkie
- Allebei lelijk
0 stemmers
Nog geen baby op komst dus wees vooral eerlijk
Vind dit zoooo een leuke naam
Stom klinkt zo zwaar ofzo, ik vind het gewoon geen leuke naam. Maar niet raar ofzo. Gewoon echt persoonlijk dat ik er niet voor zou gaan, maar niet dat ik zou denken āLotta??? Wtf?ā ofzo haha.
Allebei super leuk!! Frenkie is helaas al vergeven binnen onze familie (voor een meisje I canāt zooo leuk) en Yuki staat op ons lijstje voor eventueel tweede zoontje
In mijn boek heet iemand reynir. Is een IJslandse naam. Vind het wel een leuke variant op reiner of reinier als je toch een graag meer originele naam wil
Ik vind zelf Lottie erg leuk, misschien ook nog een tipje!
Beide voor mān gevoel gebaseerd op een bekende Nederlander die in het afgelopen jaar/jaren populair is geworden. Vind ze beide daarom minder, omdat ik er zo duidelijk 1 gezicht bij heb.
Ik vind Yuki echt een fantastische naam en staat ook op ons lijstje! Mān vriend vind Yuka leuker en Yuki voor een babyātje
Jaaa mijn lievelings door een kinderboek wat we regelmatig voorlezen
Charlie, Bodhi/Bodi, Lio, Otis, Vic, Xavi, Bowie, Jimmy/Jimi
En iets wat er een beetje op lijkt, zoals Jack David of Jack Gabriƫl?
Ik moet nog ongeveer 10 weken tot mijn bevalling en de geboorte van ons zoontje. Ik vond een jongensnaam ook echt veel moeilijker dan de naam van onze dochter. Heel herkenbaar dus.
Namen die nog hoog op mijn lijstje stonden maar het niet zijn geworden: Sieg, Sef/Seb, Levi, Bent en Lias/Lyaz. Gelukkig heb je nog wel eventjes de tijd om de gepaste naam te vinden!
Ja of Jack Dane⦠Ćf je plaats er nog een naam tussen ( dan vind ik het al minder erg) zoals Jack Elias Daniel, Jack James Daniel.
Zoiets?
Ik zou niet enkel om deze reden per se een tweede naam geven. Hoe vaak krijg je tegenwoordig nou nog post? Daarnaast zul je de eerste jaren toch als ouder zijn post open maken en is het ook later vrij snel duidelijk voor wie de post bedoeld is.
Als je een tweede naam gewoon leuk vindt, gewoon doen natuurlijk