Babynameninspiratie (Deel 1)

Ik vind zelf Lottie erg leuk, misschien ook nog een tipje!

7 likes

Beide voor m’n gevoel gebaseerd op een bekende Nederlander die in het afgelopen jaar/jaren populair is geworden. Vind ze beide daarom minder, omdat ik er zo duidelijk 1 gezicht bij heb.

6 likes

Ik vind Yuki echt een fantastische naam en staat ook op ons lijstje! M’n vriend vind Yuka leuker en Yuki voor een baby’tje

3 likes

Jaaa mijn lievelings door een kinderboek wat we regelmatig voorlezen

4 likes

Charlie, Bodhi/Bodi, Lio, Otis, Vic, Xavi, Bowie, Jimmy/Jimi

4 likes

En iets wat er een beetje op lijkt, zoals Jack David of Jack Gabriƫl?

9 likes

Ik moet nog ongeveer 10 weken tot mijn bevalling en de geboorte van ons zoontje. Ik vond een jongensnaam ook echt veel moeilijker dan de naam van onze dochter. Heel herkenbaar dus.
Namen die nog hoog op mijn lijstje stonden maar het niet zijn geworden: Sieg, Sef/Seb, Levi, Bent en Lias/Lyaz. Gelukkig heb je nog wel eventjes de tijd om de gepaste naam te vinden! :blush:

2 likes

Ja of Jack Dane… Ɠf je plaats er nog een naam tussen ( dan vind ik het al minder erg) zoals Jack Elias Daniel, Jack James Daniel.

Zoiets?

11 likes

Ik zou niet enkel om deze reden per se een tweede naam geven. Hoe vaak krijg je tegenwoordig nou nog post? Daarnaast zul je de eerste jaren toch als ouder zijn post open maken en is het ook later vrij snel duidelijk voor wie de post bedoeld is.
Als je een tweede naam gewoon leuk vindt, gewoon doen natuurlijk

7 likes

Charlie, Bowie, Jovie, Jagger, Moisie, Stevie

2 likes

Het is niet alleen fysieke post maar ook als je ergens inlogt en iets moet regelen voor je kids dan kan het best verwarrend zijn als er twee keer J. Janssen (bijv) staat op hetzelfde adres.

2 likes

Ik spreek het uit als Moi-sie of Moi-sus

2 likes

River, Eden, Dani, Logan, Kyan, Fender, Seven, Joah, Odin, Noam

3 likes

Sorry ik bedoel ook Mojsus en Mojsie :joy: niet Moi op z’n Frans iig. Net wakker :sleeping:

3 likes

Ik heb soms best wel spijt van de naam die we onze zoon gegeven hebben. Het is een hele ā€˜stoere’ jongensnaam. Mijn jongenslijstje bestond uit heel veel neutrale namen en unisex namen, die van mijn partner uit een stuk uniekere namen (Ryder stond hƩƩl lang bij hem op nummer 1). Uiteindelijk ben ik meer naar hem toe gedraaid met namen, maar ik heb steeds vaker dat ik meer standvastig had gewezen en de naam meer mijn favoriet was geworden.

7 likes

Ja, in mijn hoofd in ieder geval wel!

2 likes

Ik vind het super knap dat je dit deelt, want het lijkt me moeilijk om je zo te voelen over een al gegeven naam. Hopelijk wordt de naam toch meer eigen.

12 likes

Een vriendin van mij heeft de naam van haar zoontje laten veranderen toen hij ongeveer 6 maanden was. In het begin vonden we het apart, maar daarna nooit meer over nagedacht. Misschien kan je het gesprek met je partner aangaan?

5 likes

Juist door die andere posts denk ik het alleen maar meer.

6 likes

Ik ken een kind dat dus echt zo heet en iedereen zei na de geboorte: oh, vernoemd naar de drank. Dus ik zou het niet doen.

2 likes