Charlie, Bowie, Jovie, Jagger, Moisie, Stevie
Het is niet alleen fysieke post maar ook als je ergens inlogt en iets moet regelen voor je kids dan kan het best verwarrend zijn als er twee keer J. Janssen (bijv) staat op hetzelfde adres.
Ik spreek het uit als Moi-sie of Moi-sus
River, Eden, Dani, Logan, Kyan, Fender, Seven, Joah, Odin, Noam
Sorry ik bedoel ook Mojsus en Mojsie niet Moi op zân Frans iig. Net wakker
Ik heb soms best wel spijt van de naam die we onze zoon gegeven hebben. Het is een hele âstoereâ jongensnaam. Mijn jongenslijstje bestond uit heel veel neutrale namen en unisex namen, die van mijn partner uit een stuk uniekere namen (Ryder stond héél lang bij hem op nummer 1). Uiteindelijk ben ik meer naar hem toe gedraaid met namen, maar ik heb steeds vaker dat ik meer standvastig had gewezen en de naam meer mijn favoriet was geworden.
Ja, in mijn hoofd in ieder geval wel!
Ik vind het super knap dat je dit deelt, want het lijkt me moeilijk om je zo te voelen over een al gegeven naam. Hopelijk wordt de naam toch meer eigen.
Een vriendin van mij heeft de naam van haar zoontje laten veranderen toen hij ongeveer 6 maanden was. In het begin vonden we het apart, maar daarna nooit meer over nagedacht. Misschien kan je het gesprek met je partner aangaan?
Juist door die andere posts denk ik het alleen maar meer.
Ik ken een kind dat dus echt zo heet en iedereen zei na de geboorte: oh, vernoemd naar de drank. Dus ik zou het niet doen.
Coco of Lola? Of Loa, Luna, Méa, Rhéa, Reva, Nova, Leia/Léa?
Nola, Jula, Faye, Kris, Kae, Nika, Liva, Pia, Lara, Cleo, Ava, Mia
Cleo, Fay, Nola, Lynn, Quinn, Bo, Jill, Rosa
Lotta, Loua, Ella, Ida, Belle, Lara, Cato, Jade, Jenthe, Donna, Fenne, Philou, Flore, Gitta, Janne, LoĂŻs, Odette, Pleun, Senna.
Leuke naam! Vindt je man die ook leuk? Wat is de naam van je dochter (als je wilt delen).
Ik vind dat het wel gewoon kan, want ze zijn best verschillend. Ook leuke naam!
Oh nee joh, is helemaal niet stom en super opvallend dat het op dezelfde letter eindigt. Het is niet alsof je je kinderen peppie en kokkie of jip en janneke noemt ofzo. Ik vind een beetje eenheid in namen juist wel heel erg leuk.
Haha ja maar Jip en Janneke lijken qua letters wel minder op de namen die @anon3219017 noemt. Ik snap het iig wel dat ze twijfelt, aangezien de laatste 2 letters hetzelfde zijn.
Bedoelde meer het âjip en jannekeâ effect dan exact die namen. Maar ik kan hier zelf ook niet zo mee zitten hoor, ik zou ook prima Loua kiezen ook al is dat de naam van het kind van de beste vriendin van een vriendin. Tenzij je nu al weet dat ze bij elkaar in de klas komen oid.
In onze meisjesnamen top 5 staat ook nog steeds de naam van de dochter van de buren. We kwamen er pas achter dat hun baby zo heet toen wij al heel enthousiast waren over de naam. En als we die buren verder nauwelijks spreken én de kindjes zo meer dan een jaar schelen én niet bij elkaar op de opvang/school/oid zitten én de kans ook nog eens heel groot is dat een van ons binnen een paar jaar verhuist⊠Je kan niet overal rekening mee houden.