Babynameninspiratie (Deel 1)

Nee niet overal maar dezelfde naam van kindje van je beste vriendin of een jut/jul combinatie met een zus vind ik wel ff wat anders dan een buurmeisje. Maar goed, ieder zijn eigen eisen en grenzen uiteraard.

1 like

Ik vind het een hele leuke combi van namen!! :smiling_face_with_three_hearts: M’n zus en ik eindigen ook beide op Y, en nu ben ik zwanger en heb voor de meid ook een naam die eindigt op Y. Omdat ze alle 3 zo verschillend zijn vind ik het niet storend

2 likes

Cato, Coco, Puck, Pien, Mies, Suus?

of misschien een andere unisex naam die niet op een Y eindigt: Sam, Mees, Moos, Robin (andere variant van de naam die je eigenlijk wilt).

Zelf vind ik de namen die je in gedachte hebt prima samen kunnen :blush:

2 likes

Het is al vaker gezegd, maar toch nog een keer: kan gewoon en ik vind het zelf juist leuk! Mijn twee siblings en ik hebben eenzelfde uiteinde/klank van onze voornamen en ik heb het altijd juist een heel leuk ding gevonden, een extra manier om altijd een beetje verbonden te zijn :blush:

4 likes

Misschien totaal iets anders dan wat je zoekt maar ik zag laatst een tweeling voorbij komen die Bowie en Filou heten (love Bowie btw maar dat wordt wel Peppie&Kokkie haha). Filou/Philou vind ik ook wel leuk passen :sparkling_heart:

2 likes

Dat snap ik :joy::joy:

1 like

@anon3219017 ik heb gemist hoe je dochter heet, maar onze kinderen hebben dus ook een naam waarvan ik eigenlijk vond dat het teveel op elkaar leek. Alleen vond ik de meisjesnaam voor mn jongste de echte enige leuke, dus toch gelozen

Ik wilde altijd Pip voor een meisje, maar mn oudste is een jongen en door zijn naam kon voor een eventuele dochter Pip niet meer. Alsnog werd het behoorlijk jip en janneke, maar dan net niet :laughing:

namen weggehaald

Uiteindelijk is ze geboren en ik heb verschillende (eerlijke) meningen gevraagd en niemand zei dat het teveel op elkaar leek. Snap wel dat je dat misschien ook niet eerlijk gaat zeggen haha, maar ik ben er na 8 maanden nog steeds blij mee!

Veel tekst voor: als je het écht een leuke naam vindt, zou ik me niet laten weerhouden! Wij hebben trouwens voor onze dochter officieel een langere voornaam, die helemaal niet op haar broer lijkt. Mocht ze het zelf storend vinden, kan ze die altijd nog gebruiken :wink:

3 likes

Jouw dochter heet met een B toch (zijn twee namen in een zelfde categorie die ik leuk vind haha)? Als je t echt leuk vind zou ik het doen: anders zonder de ie klank misschien iets als pippa, Ella, Ezra, Lola.

Ik zou zelf persoonlijk best een naam nemen die eindigt op een ie, maar niet zo snel voor iets gaan waarbij je laatste lettergreep dan hetzelfde is.

1 like

Groot gelijk hoor, als je een naam echt super leuk vind beiden zou ik het daar niet voor laten iig. Uiteindelijk moet 1 kind de naam dragen en zal immers niet altijd een duo blijven toch. En ik denk trouwens ook dat als je eenmaal een combinatie hebt, het toch wel leuk/eigen gaat worden. Net als überhaupt associaties bij namen.

3 likes

Leuk om deze polluitslag te zien. Mijn dochter heet zo. Ik was vandaag al trots omdat ik haar naam zag in het FF Boulevard topic :joy: (vriendin van Sander Schimmelpenninck heet ook zo).

3 likes

Kwam Azore tegen voor een meisje, vind ik echt mooi :heart_eyes:

9 likes

Namen die heel hoog stonden op m’n lijstje maar het niet zijn geworden:

Jade
Lexi
Lily
Chloé

7 likes

Ik vind Azula ook heel mooi, maar toch een beetje te veel beïnvloed door Avatar :sweat_smile:

5 likes

Ik vind Lexi zo leuk alleen m’n vriend die vind het echt een stripper naam (Sexy Lexi) dus dit gaat hem helaas nooit worden :sob:

9 likes

Ben heel benieuwd hoe je dochter heet, hebben dezelfde smaak

Mijn dochter heeft als 1e en 2e naam 2 uit je lijstje

7 likes

Ik wilde Alexa voorstellen en dan kun je Lexi als bijnaam gebruiken. Maar ik bedacht me ineens dat voor veel mensen deze naam is verpest door Amazon :’)

3 likes

Alexis misschien?

2 likes

Ohh wat leuk! Ik ben in Oktober uitgerekend, en weet niet of mensen me hier in het echt kennen dus hou het nog even voor mezelf haha. In Oktober kom ik dr naam posten hier!

4 likes

@Theekransje Haha ik zeg dit zelf over mijn dochter, maar vind het juist leuk klinken. Zij heet dus zo, maar dan nog een e erbij :wink:

Het was voor mijn vriend ook lang reden om de naam niet leuk te vinden, maar dat was aan het einde omgeslagen. Gewoon vaak genoeg noemen :crazy_face:

4 likes

Ik vind het ook echt leuk en juist een lieve naam ook. Wie weet dat hij nog bijdraait :joy:

4 likes